741 Reacties

één maand geleden

Reactie op MNxxx

Ik moest eerst googlen wat tsr stand was maar ja dat doe ik nu wel maar dan ...
En dan heb je dus nog 4 live borstvoedingsmomenten ernaast die goed lopen? Onder de 8 momenten geef je je lichaam namelijk een seintje dat je wilt afbouwen (sommige moeders kunnen zonder problemen weinig bv momenten hebben, maar dat is de uitzondering op de regel).

één maand geleden

Reactie op mdkdv

Vinden jullie het soms ook zo’n eenzaam gebeuren? Ik ben woensdag bevallen ...
Ja volledig herkenbaar! Mijn man houdt zich ook vooral met mijn zoontje van 2 bezig waardoor ik veel alleen zit. Heb ook een keizersnede gehad waardoor ik min of meer aan bed gekluisterd ben. Dat helpt ook niet mee.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

En dan heb je dus nog 4 live borstvoedingsmomenten ernaast die goed lopen? ...
Wij zitten sinds hij uit het ziekenhuis is op 7 voedingen. Dus soms geef ik 3x de borst en soms 4x ... Heb niet altijd zin en vind het fijn als m'n vriend ook eens een fles geeft of iemand anders. Ik kolfde toen hij in het ziekenhuis was 7 keer en toen was er wel veel productie. Ik kolfde zo'n 120ml per keer.

één maand geleden

Reactie op mdkdv

Jaa eens! Al is het een stuk minder nu ik gewoon weer beneden ben. Ik mis alsnog de qualitytime met mijn oudste kindje omdat ik voornamelijk met de baby bezig ben. Hopelijk herstel je snel van jouw keizersnede!

één maand geleden

Reactie op mdkdv

Ik heb dit vooral 's nachts! De voedingen duren gemakkelijk 45 min tot een uur, en daarna nog in slaap krijgen met krampjes etc. Soms kijk ik dan Netflix tijdens het voeden maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Ik kan me helemaal voorstellen dat het met herstel van een keizersnede ook vrij eentonig is zo. Hopelijk ben je snel weer een beetje op de been!

één maand geleden

Reactie op MNxxx

Wij zitten sinds hij uit het ziekenhuis is op 7 voedingen. Dus soms geef i ...
Dus als ik het goed begrijp heb je nu nog maar de helft van de opbrengst met kolven tov toen je nog alles moest kolven? En groeit je kindje goed, genoeg plas luiers etc? Kan het ergens anders aan liggen? Heb je een andere kolf dan in het ziekenhuis, veel meer stress, drink/eet/slaap je slechter, etc? Ik zou laagdrempelig ook de lactatiekundige laten meekijken!

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Dus als ik het goed begrijp heb je nu nog maar de helft van de opbrengst me ...
Yep. Maar daarintegen leg ik hem wel vaker aan. Iets wat in het ziekenhuis 1 of misschien niet eens gebeurde. Ik zou idd even een lactatiekundige in kunnen schakelen. Wie weet weet deze iets meer...

één maand geleden

Reactie op MNxxx

Wij zitten sinds hij uit het ziekenhuis is op 7 voedingen. Dus soms geef i ...
Zou weer naar minimaal 8 momenten gaan en een lactatiekundige inschakelen. Mogelijk drinkt je kindje nog niet heel effectief aan de borst en is daardoor ook de “vraag” afgenomen.

één maand geleden

Hoelang drinken jullie kindjes aan de borst? Ons zoontje is nu 1 week oud en meld zich elke 3u, soms drinkt hij 15min aan 1 borst, soms 20min over 2 borsten en soms ook maar 5 a 10 min aan 1 borst. Ik merk dat ik vaak onzeker ben omdat ik bang ben dat hij dan niet genoeg binnen krijgt. Alhoewel hij wel goed aankomt en er heel verzadigd uitziet na de voedingen.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Hoelang drinken jullie kindjes aan de borst? Ons zoontje is nu 1 week oud e ...
Ik heb echt precies hetzelfde.. hier ook soms maar 5-10 minuten en soms ineens 30 minuten in totaal. Ik merk dat dit ook een onzekerheid van mij is maar dat ik het steeds iets beter los kan laten aangezien ze nu eindelijk best goed groeit. Volgens mij is het goed groeien en voldoende plas-/ poepluiers hebben het beste teken van dat het gewoon goed gaat.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Hoelang drinken jullie kindjes aan de borst? Ons zoontje is nu 1 week oud e ...
Ik herken je onzekerheid! Onze zoon is nu 6 dagen oud en drinkt vaak niet meer dan 15 minuten in totaal. Ik was hier ook erg onzeker over maar hij lijkt super tevreden en komt goed aan dus ik heb het maar losgelaten. Momenteel heb ik nog erg volle borsten ook, dat verklaart het waarschijnlijk. Onze kraamverzorgster zei ook dat het best zou kunnen dat hij straks langer drinkt wanneer de stuwing wat voorbij is. Komt goed! Als je afgaat op hoe hij zich gedraagt en de hoeveelheid plasluiers, zal je het niet per se verkeerd doen denk ik :)

één maand geleden

Reactie op mdkdv

Ik herken je onzekerheid! Onze zoon is nu 6 dagen oud en drinkt vaak niet m ...
Gelukkig ben ik niet de enigste, hij is hartstikke tevreden en heeft meer dan genoeg volle luiers dus dan houden we daar maar aan vast🤞🏻

één maand geleden

Hoe houden jullie je baby droog? Ik voed met tepelhoedje en mijn dochter trekt regelmatig het hoedje (dat mega vol zit met melk) eraf dus dat stroomt dan in mijn bh of op haar kleding. Ik stop altijd een hydrofiel in mijn bh en probeer deze ook over haar heen te leggen maar alsnog is zij (en mijn bh) vaak hartstikke nat na het voeden. Ik word er echt gek van en draag alleen zwart omdat ik continu melk plekken in mijn voedingskleding heb.

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Hoe houden jullie je baby droog? Ik voed met tepelhoedje en mijn dochter tr ...
Ik ben daarom overgegaan naar een dubbelgevouwen handdoek tussen borst en bh 🙈 ook het spuugdoekje in de aanslag voor als ze loslaat.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Ik ben daarom overgegaan naar een dubbelgevouwen handdoek tussen borst en b ...
Ik heb niet hele grote borsten dus een handdoek is meestal net wat te dik. Ze kan dan niet meer heel goed aanhappen 😅. Wat een uitdaging 😂

één maand geleden

Iemand die mij kan helpen ? Ik geef uitsluitend borstvoeding aan mijn kleine (nu 1 week oud) en ik heb aardig wat melkproductie. Ik heb de afgelopen dagen daardoor ook veel last gehad van stuwing. Nu is dat gelukkig een beetje over aan het gaan maar vroeg ik me af wanneer ik kon beginnen met kolven (voorraad aanmaken voor wanneer ik weer naar werk ga) en hoe ik hier mee moet gaan beginnen? Ik heb momenteel alleen een handkolf maar zou wel graag een elektrische willen, tips zijn welkom! Bedankt alvast!

één maand geleden

Reactie op Zoecelina

Iemand die mij kan helpen ? Ik geef uitsluitend borstvoeding aan mijn klein ...
Ik ben van plan ook uitsluitend borstvoeding te geven en als ik weer aan het werk moet te gaan kolven. Om voorraad op te bouwen wil ik na de eerste ochtend voeding gaan afkolven en dat invriezen. Sochtends heb je de meeste productie dus als je dat dagelijks zou doen heb je vaak wel genoeg voor de eerste dagen dat je aan het werk bent. Zelf heb ik de handsfree borstkolven van evite al in huis. Lijkt mij mega handig voor kolven op werk.

één maand geleden

Reactie op ElvirevanO

Ik ben van plan ook uitsluitend borstvoeding te geven en als ik weer aan he ...
Evite kolven zijn echt goeie kolven ik gebruikt ze ook, maar dan wel fulltime. Mijn productie was ook echt goed en had ook een goede voorraad. Nu dat ik ziek ben en de kleine ook niet helemaal in orde is loopt mij productie terug en is mij voorraad van borstvoeding ook weg helaas.

één maand geleden

Reactie op Zoecelina

Het beste begin je met kolven dan vanaf week 4 en niet later dan week 6. Elke dag kan je dan voor 1 voeding kolven en die geven met de fles (sla geen dag over ivm afnemende reflexen). Je zal logischerwijs meer kolven dan je in de fles doet en zo bouw je al snel een voorraad op. Kijk voor de juiste formule van de flesinhoud op la Leche League en voed de fles therapeutisch (rechtop zittend, fles bijna horizontaal en de kleinste speen-meestal de P). Zodra je gaat werken heb je dan met gemak al een dagvoorraad (denk eerder voor de hele week 🙈) en dan ga je kolven op het moment dat je kindje drinkt en spreek je dus je voorraad niet tot amper aan. Boek rond week 4 een kolfconsult nu niet elke kolf voor iedereen werkt. Dubbel elektrisch is wel fijn als je dagelijks kolft.

één maand geleden

Reactie op Zoecelina

Het wordt aangeraden om nog even te wachten met kolven. Als je nu gaat kolven ga je overproductie creëren. Als je dat eenmaal hebt is het lastig om dat weer te reduceren en ga je ongemakken ervaren. Ik spreek uit ervaring aangezien ik dit bij mijn eerste kindje had. Ik zou ook via la leche league wat meer info opzoeken. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/afkolven-en-werken-hoe-laat-je-het-werken/