741 Reacties

één maand geleden

Vandaag voor de tweede keer in het openbaar gevoed en meteen te maken gehad met een starende man.. zeggen jullie hier iets van? Ik voelde mij toch best licht ongemakkelijk hierdoor. Is toch weer even een mentale drempel die ik over moest haha. Het was notabene in ballorig en de man zelf had een jong dochtertje.

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Vandaag voor de tweede keer in het openbaar gevoed en meteen te maken gehad ...
Zelf nog niet meegemaakt maar ik denk dat ik een blik terug zou geven die genoeg zegt. Als ie dan nog blijft kijken, terug staren en als ie dan nog blijft kijken zou ik er misschien wel wat van zeggen. Maar dan heb je ook wel een bord voor je kop als je dan nog blijft kijken… 👀

één maand geleden

Ik heb een beginnende borstontsteking… Baal zó enorm, voel me ook echt ziek en kan niks anders dan in bed liggen. Heb de desbetreffende borst al helemaal leeg gekolfd en ik nam al pijnstilling voor m’n keizersnede wond, dus hopelijk wordt het niet veel erger dan dit en zit er snel weer een stijgende lijn in het voeden. Loop al de hele ochtend te huilen 🙈

één maand geleden

Reactie op Zoecelina

Iemand die mij kan helpen ? Ik geef uitsluitend borstvoeding aan mijn klein ...
Ik vond een haakaa heel handig om een voorraadje op te bouwen. Die gebruikte ik elke ochtend, als mijn zoontje dan links dronk, plaatste ik de haakaa rechts en had ik 40-70 ml eruit. Ook veel handiger schoonmaken dan een kolf.

één maand geleden

Hoe lang drinken jullie babies per borst per voeding? En wordt dit nog sneller naarmate ze ouder worden? Ik ben steeds zo gigantisch lang bezig, wel 30 tot 40 minuten minimaal (20-30 min aan 1 kant en dan nog 10 min ofzo de andere kant).

één maand geleden

Dames die borstvoeding geven en nog een jong kindje erbij hebben?? Mijn borsten zijn zo gevoelig door de borstvoeding! Voeden is geen probleem maar er moet niks tegenaan komen voor de rest. Dus ik kan niet knuffelen of gewoon spelen met mijn andere kindje van bijna 2 want elke keer als hij even te wild doet en hij raakt ze aan dan zak ik echt door de grond van de pijn. Iemand die dit ook heeft en tips? Voeden gaat ontzettend goed maar ik wordt echt verdrietig dat ik mijn andere mannetje niet meer normaal kan knuffelen enz.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Hoe lang drinken jullie babies per borst per voeding? En wordt dit nog snel ...
Zoiets ben ik ook bezig qua tijd. Op het moment dat ze begint te sabbelen haal ik dr van de borst af. Of als ze in slaap valt of mn tepel los laat.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Gemiddeld 15 min per kant. En ja dit wordt vele malen sneller vanaf een maand of 3. Dan ben je in enkele minuten vaak al geheel klaar. Bedenk dat een fles ook 20 min duurt +klaarmaken en schoonmaken en dat blijft even lang duren. Je hebt zometeen dus enorme tijdwinst 😉

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Dames die borstvoeding geven en nog een jong kindje erbij hebben?? Mijn bor ...
Het wordt beter. Ze zijn nu nog heel gevoelig, maar dat blijft niet zo.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Gemiddeld 15 min per kant. En ja dit wordt vele malen sneller vanaf een maa ...
Thanks! Niet heel raar dus dat ik nu steeds lang bezig ben. Ik vind het behoorlijk zwaar zo. Zeker op de cluster momenten (nu ... ;)). Drie maanden klinkt nog heeel ver weg, maar het geeft wel wat hoop.

één maand geleden

Reactie op heleentje1992

Het wisselt heeeel erg. Overdag soms 10 minuten (en dan slechts 1 borst) maar ‘s avonds clusters ze graag en ligt ze zo een half uur te drinken om vervolgens 1,5 uur later weer te komen. Echt mega vermoeiend vind ik dat 😱

één maand geleden

Reactie op Silke24

Heeft iemand een goede tip voor die plastic bewaarzakjes voor in de vriezer ...
Ik weet niet of je dicht bij Duitsland woont , bij de DM verkopen ze ook eigen merk een stuk goedkoper 🤗

één maand geleden

Ik heb de laatste dagen het idee dat de melk er echt uit stroomt en dat mijn kleine man het niet bij kan houden met slikken. Ook na het voeden begint hij steeds vaker te spugen, ik denk omdat het zo snel naar binnen gaat. Aan het begin van de voeding laat hij ook steeds vaker los en drinkt hij erg onrustig. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?

één maand geleden

Reactie op EVVJ

Ik heb de laatste dagen het idee dat de melk er echt uit stroomt en dat mij ...
Liggende voedingshouding. Zoek op biological nurturing.

één maand geleden

Hoeveel kolven jullie voor 1 flesje? Wij willen alvast gaan oefenen met een fles voorals ik niet thuis ben en mijn vriend alleen is. Als we het schema van flesvoeding aanhouden krijgt ons zoontje 100cc maar als we het schema van 150cc per kilo lichaamsgewicht aanhouden, krijg ons zoontje iets minder als 60cc. Voor nu hebben we 2x een flesje aangeboden van 90cc & 100cc en hij drinkt dit ook zonder moeite leeg maar ik weet me hier totaal geen lijn in te trekken omdat de adviezen op internet zo verschillen. Ons zoontje is nu 11 dagen oud.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Hoeveel kolven jullie voor 1 flesje? Wij willen alvast gaan oefenen met een ...
Ik geef zowel borst als fles. Omdat het aan de borst nog niet helemaal soepel verloopt. Vooral ‘s nachts lekker makkelijk de fles dan. Wij houden 60cc aan, lactatiekundige zei ook dat dat meer dan genoeg is. Hij is nu precies twee weken. Gisteren is hij nog gewogen bij de VK/lactatiekundige en was in een week tijd bijna 250gram aangekomen wat dus behoorlijk is.. die 60 voelde in het begin ook weinig omdat we tijdens de kraamweek al richting 80/90 gingen.. maar dat is dus eigenlijk veel te veel voor deze kleine man.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Google even op maaginhoud baby en dan een borstvoeding site. Natuurlijke maaginhoud is na tien dagen 60-80 ml volgens mij.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Liggende voedingshouding. Zoek op biological nurturing.
Dit inderdaad. Zittend kan eventueel wel, dan iets meer achterover leunen zodat de zwaartekracht het een beetje tegen gaat.

één maand geleden

Reactie op Aruna22

Het beste wacht je tot week 4 met kolven en bied je vanaf maximaal week 6 dagelijks zonder uitzondering een fles aan. Voor borstvoeding hanteer je een andere formule dan voor kv na een maand en het schema pas je geheel niet toe (de formule van bv is wel geschikt voor kv, maar niet andersom. Het schema volgen is vaak einde borstvoedingsavontuur). Zou dus 60 geven en therapeutisch voeden. Dus rechtop zittend, fles bijna horizontaal en de kleinste speen - meestal de P speen. Anders ontstaat er een voorkeur voor de fles. Ga voor borstvoedingsadviezen naar La Leche League. Dit is de borstvoedingsorganisatie van Nederland waar je betrouwbare en up to date informatie vindt.

één maand geleden

Reactie op sabvf

Ik vond een haakaa heel handig om een voorraadje op te bouwen. Die gebruik ...
Lang verhaal, sorry: Ik heb dit ook met de hakaa gedaan voor de kleine oefenflesjes bij de oudste, is inderdaad een stuk minder afwas en gedoe dan fullblown kolven 😉. Nu bij nr 2 (3,5 week oud) 1x gedaan om rechts wat spanning eraf te halen, maar verder kolf ik nu tijdens het koken/avondeten en dan geeft mijn man een flesje na het eten (dan kan ik dan wat tijd doorbrengen met de oudste). Mijn productie is meer dan wat we in de fles geven (ik kolf met 2 borsten tegelijk ongeveer 10-15 minuten zo'n 130-150 ml en hij drinkt een flesje van 100ml). Dus per 2-3 dagen heb ik 100ml (aka nu 1 fles) die ik in kan vriezen. Voor welke kolf fijn is:dat verschilt per persoon lijkt me, maar ik heb nooit een kolfconsult genomen. Ik heb bij nr 1 de Medela freestyle flex geleend van een vriendin tijdens de hele kolfperiode, ligt nu weer hier. Zelf op een gegeven moment de Youha gen 1 overgenomen van een bekende. Gebruik ze nu beiden, net hoe de pet staat (lees: of mijn 2-jarige ook aandacht eist en dus de medela met draden niet handig is).