741 Reacties

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Ik ga er deze week mee starten. Bij m’n dochter vorig jaar overproductie en ...
Ik heb de huisarts om een recept gevraagd vanmorgen. Zijn respons: dat is niet mijn expertise dus nee. Dus ik krijg het niet.. ik was echt pissig 😔

één maand geleden

Reactie op Poezebol

Ik heb de huisarts om een recept gevraagd vanmorgen. Zijn respons: dat is n ...
Lekker dan. Toen ik 2 jaar geleden na ziek te zijn om domperidon vroeg om mijn productie terug op te krikken, zei mijn huisarts ook: ik weet daar te weinig van. Gevolgd door: ik ga het uitzoeken en bel jou terug over een paar uur. Toen kreeg ik het wel.

één maand geleden

Reactie op Poezebol

Misschien kan je eerst contact opnemen met de vk? Dat zij wellicht een advies naar jouw huisarts kunnen sturen?

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Misschien kan je eerst contact opnemen met de vk? Dat zij wellicht een advi ...
Dat is een goed idee, ga ik proberen!

één maand geleden

Reactie op Happymealtje

Het wordt echt beter! De stuwing zal met enkele dagen voorbij zijn. Daarnaa ...
Ik heb vooral tijdens de stuwing op aanraden van de kraamzorg tijdelijk met een tepelhoedje gevoed. Zo kregen mijn tepels even rust en door de stuwing ging de aanhap niet meer zo goed. Daarna langzaam afgebouwd en toen had ik ook geen pijn meer!

één maand geleden

Reactie op Bowie1997

Ik geef sinds de geboorte van mijn dochter (19-10-2024) volledig voor het e ...
En let ook goed op dat je kindje de niet alleen de tepel maar ook een gedeelte van de borst in de mond heeft en die ver genoeg achterin zit. Anders zitten ze heel de tijd op alleen de tepel zelf te zuigen wat eerder kloofjes geeft enz.

één maand geleden

Kleine man geboren met 4015 gr. Nu 2 weken later is ie 3510. Ik geef live borstvoeding om de 2,5 / 3uur. Hij drinkt heel goed en lang aan de borst totdat ze leeg zijn. Hij houdt z'n temp zelf heel goed. Slaapt goed en is af en toe al lekker wakker. Hij poept wel heel veel. Heb nu extra weeg momenten van cb en ze houden het in de gaten. Maar dit is mn 3e kindje en heb dit nog nooit gehad dat hij niet groeit. Iemand ervaring / tips? Enigste wat cb arts zegt is nog vaker aanleggen en kijken of hij gaat groeien.

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Kleine man geboren met 4015 gr. Nu 2 weken later is ie 3510. Ik geef live ...
Schakel een lactatiekundige in! Die hebben er zoveel verstand van en kunnen met je meekijken ook tijdens een voeding en een plan maken.

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Hoe lang drinkt je kindje aan de borst per voeding. Drinkt je kindje dan ook de hele tijd effectief? Leg je je kindje ook daarna weg om te slapen? Ik zou in de avond nog wel een kruik erbij leggen. Niet zozeer voor het behoud van de temperatuur, maar elk beetje energie wat ze kunnen besparen is meegenomen.

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

Inderdaad voor de zekerheid een lactatiekundige inschakelen en laten mee kijken. Degene zal vast behulpzame tips hebben😊 Misschien kan je dit ook in het borstvoedingsforum op facebook vragen waar lactatiekundigen in zitten.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Hoe lang drinkt je kindje aan de borst per voeding. Drinkt je kindje dan oo ...
1e borst 15 tot 30 minuten. En 2e 10 tot 15. Niet constant actief maar wel veel grote slokken en borst voelt ook echt wel goed leeggedronken na voeding. Hij slaapt bij mij. In zijn eigen bed wilt ie niet slapen. Al vanalles geprobeerd. Maar vind nu wel fijn dat ie bij mij slaapt. Blijft ie lekker warm.

één maand geleden

Reactie op Mark en Sindy

1e borst 15 tot 30 minuten. En 2e 10 tot 15. Niet constant actief maar wel ...
Zou een lactatiekundige mee laten kijken. Een voeding zou namelijk niet langer dan 30 min horen te duren. Langer voeden kost veel energie wat groei kan beperken. Kan hij ook echt rustig bij jou liggen? Dus dat hij niet steeds overgepakt moet worden etc.? Ook dat soort dingen kosten energie (ze lijken diep in slaap, maar ze staan vaak wel “aan”).

één maand geleden

Hi meiden, Voelen jullie borsten ook zo slap rondom dag 10? Ze waren steeds keihard maar nu ineens zacht en slap.. ik word een beetje onzeker of mijn kindje dan wel genoeg melk binnen krijgt?

één maand geleden

Reactie op Shellxo

Hi meiden, Voelen jullie borsten ook zo slap rondom dag 10? Ze waren steed ...
Dag 10 is een regeldag! Vraag en aanbod worden opnieuw op elkaar afgestemd. Dus heel normaal en je hebt zeker genoeg melk. 💪🏻

één maand geleden

Hoelang drinken jullie kindjes? Ik voed altijd met 1 borst en dan drinkt ze steeds vaker slechts 10 minuten terwijl het voorheen echt wel veel langer was?

één maand geleden

.

één maand geleden

Reactie op Poezebol

Oh jee. Heb je het artikel van Teddy Roorda gestuurd? https://113.wpcdnnode.com/teddyroorda.nl/wp-content/uploads/2017/03/domperidon-ter-bevordering-van-de-lactatie.pdf Ik ben nu 1,5 dag geleden ermee begonnen en merk al verschil, melkproductie neemt echt toe.

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Oh jee. Heb je het artikel van Teddy Roorda gestuurd? https://113.wpcdnnode ...
Daarnaast kan je je lactatiekundige laten bellen met je huisarts wellicht?

één maand geleden

Reactie op Shellxo

Hi meiden, Voelen jullie borsten ook zo slap rondom dag 10? Ze waren steed ...
Bij mij waren ze juist extreem hard en groot op dag tien haha. Nu, dag elf, een stuk slapper en lijkt ruim voldoende voor de kleine

één maand geleden

Reactie op Lola28

Bij mij waren ze juist extreem hard en groot op dag tien haha. Nu, dag elf, ...
Wat gek zo verschillend hè haha! Nu zijn de mijne weer keihard 😂🤍 en gisteren ook een tevreden meisje dus ze zal wel genoeg binnen krijgen denk ik dan..