741 Reacties
één maand geleden
Reactie op MkdeB
Ik zit hier op dag 4, baby hapt wel aan, zuigt drie keer. En dat was het. H ...
Laat een lactatiekundige even meekijken. Een vermoeden wat ik heb is dat jullie nog naar elkaar toe moeten groeien. De tepel moet richting het gehemelte om de drinkreflexen te stimuleren. Soms is dan de tepel nog niet uitstekend of is de aanhap nog niet groot genoeg. Beiden verbeteren met de tijd.
één maand geleden
Reactie op Happymealtje
Hoelang drinken jullie kindjes? Ik voed altijd met 1 borst en dan drinkt ze ...
Anyone?🙌
Het blijft zeker in de nacht bij tien minuutjes drinken. Daarnaast spuugt ze ook nog een deel uit dus ik heb het idee dat ze netto heel weinig binnen houdt?
één maand geleden
Reactie op Happymealtje
Anyone?🙌
Het blijft zeker in de nacht bij tien minuutjes drinken. Daarnaa ...
Heel langzaam daalt de tijd dat mijn dochter drinkt. Zo'n 30 minuten in totaal is het nu. Ze komt nog 1 x in de nacht, dan is het eerder rond de 20 min. Ik denk dat ze dan sneller melk binnenkrijgt omdat de druk in de borst al flink is opgebouwd.
één maand geleden
Gebruikt iemand van jullie lekschalen voor het opvangen van melk dat uit de andere borst lekt tijdens het voeden? En hoe bevalt dat?
Ik overweeg nu toch wel sterk dat aan te schaffen omdat ik meerdere keren per dag een nieuwe bh en shirt aan moet vanwege het lekken. Ik gebruik al wasbare zoogcompressen maar die vangen het niet altijd voldoende op, daarom dacht ik nu hier aan. Ik wil alleen niet iets wat vacuüm zit want dat spoort de borst alleen maar aan om meer melk te gaan maken…
één maand geleden
Reactie op mdkdv
Gebruikt iemand van jullie lekschalen voor het opvangen van melk dat uit de ...
Ja ik!
Ik gebruik ook wasbare compressen maar die vangen net niet genoeg op inderdaad.
Ik gebruik nu 2 dagen de lekschalen van medela en ben heel erg fan! Ik lek zo veel dat ik nu ook alleen door het lekken op te vangen al een vriezer voorraadje kan maken. Ik gebruik ze wel alleen tijdens de voedings momenten. Daartussen zijn de zoogcompressen voldoende 🤗
één maand geleden
Reactie op mdkdv
Gebruikt iemand van jullie lekschalen voor het opvangen van melk dat uit de ...
Ik gebruik tijdens voedingsmomenten de lekschalen van Medela. Ik ben er erg blij mee! Ze blijven goed zitten en hiermee vang ik zo’n 20-30 cc per voeding op. ‘s nachts gebruik ik ze niet altijd omdat ik dan naar beneden moet voor de koelkast.. niet zo’n zin in eigenlijk 😂.
Je moet alleen niet vergeten ze na de voeding uit je bh te halen. Van de week wou ik met een doekje de vloer schoonmaken omdat ik melk gemorst had. Ironisch genoeg lekte toen alle melk via het gat aan de bovenkant weer uit de lekschaal 😅
één maand geleden
Reactie op mdkdv
Wat goed om te horen! Klem je die dan gewoon tussen je borst en je bh? Blij ...
Ja, dat blijft super goed zitten. Ik was er eerst ook bang voor dat ze eraf zouden vallen maar dat is nergens voor nodig 🤗
één maand geleden
Reactie op Bowie1997
Ik wil graag een kolf gaan bestellen. Denk het liefst een hands free varian ...
Ik heb de Elvie, erg blij mee. Ik raad je aan niet zomaar iets te bestellen maar een consult te doen, je kunt dan verschillende kolven uitproberen en je krijgt ook advies over bijpassende tepelschilden. Ik merkte echt verschil per kolf hoeveel ik eruit haalde. En ook met de Elvie, tijdens het consult bleek dat ik een andere maat schild nodig had dan er standaard bij zit. Als ik hem gewoon had besteld, had ik dat nooit geweten en zou mijn opbrengst dus niet optimaal zijn geweest. Consult wordt soms ook vergoed vanuit een aanvullende verzekering
één maand geleden
Reactie op Bowie1997
Ik wil graag een kolf gaan bestellen. Denk het liefst een hands free varian ...
Ik heb de Youha gen 2. Nu een paar keer gebruikt en heel tevreden. Gisteren al 60ml uit 1 borst gehaald (3 dagen na de bevalling), in de dagen ervoor met mijn oude medela er veel minder uit gehaald maar toen was mijn productie natuurlijk ook echt minder dus dat is geen eerlijke vergelijking.
Ik heb het er wel op gegokt en rechtstreeks vanuit China besteld (90eu VS 250-300eu).