7 Reacties

één maand geleden

Je mag erop vertrouwen dat je kindje wakker wordt als hij honger heeft. Mijn dochter lieten we ook slapen. Maar je kan ook kiezen voor een tussenweg als je je er onprettig bij voelt: bijvoorbeeld wachten tot maximaal 11:30, kijken of hij zelf wakker wordt voor die tijd en anders wakker maken. Ik zou voeding van 1 of 2 slokken niet meerekenen als gehele voeding, om antwoord te geven op je andere vraag.

één maand geleden

Ik zou die paar slokken niet als voeding rekenen. Er mag max 6uur tussen zitten vanaf dan gaat je productie naar beneden. In dit geval max wachten tot 11.30uur. Maar denk dat hij zich wel al eerder meld

één maand geleden

Hola, Hij heeft zich inderdaad eerder gemeld. Rond 10.45 ongeveer. Die paar slokken betekende dus niet heel veel. Nu weer hetzelfde probleem. Om 19.20 twee minuten gedronken, daarna blijven tutten maar niet aanhappen. In slaap gevallen met mijn borst tegen zn neusje aan. Toen om 20.50 weer 10 slokjes en daarna niet meer willen aanhappen, wel blijven tutten. Weer helemaal zen dus weggehaald en op bed gelegd. Ik vind het zo moeilijk om hem te vertrouwen op dat ie voldoende drinkt. Ik heb trouwens een hele sterke toeschietreflex en melkproductie dus het kan misschien dat hij genoeg binnen krijgt met 2 minuutjes? Nadat hij om 10.52 vanochtend heeft gedronken (10 min) heeft ie pas weer om 15.45 willen drinken. Hij wilde niet eerder. Hebben m zelfs nog wakker gemaakt, kleertjes uit, in bad gedaan en daarna skin op skin. Toen nog ff geslapen en daarna pas weer gevoed. Na deze voeding zat er weer 4 uur. Denk dat ik mezelf een beetje gek maak door zo naar de minuten te kijken wanneer hij drinkt. Misschien dan toch erop vertrouwen dat ie zichzelf meldt als ie honger heeft? Ben gewoon zo bang dat ie straks niet meer wakker wordt...

één maand geleden

Reactie op Anoniem_97

Hola, Hij heeft zich inderdaad eerder gemeld. Rond 10.45 ongeveer. Die paa ...
Je kunt erop vertrouwen dat hij zich meldt als hij wil eten. En anders voor de zekerheid een wekker zetten over vier uur, als dat jou rust geeft. Kijk niet te veel naar de minuten, als je een sterke tsr hebt en je kindje effectief drinkt kan hij er super veel uithalen in korte tijd. Gewoon kijken naar de hongersignalen (sabbelen op hand, zoeken met mondje) en op die momenten aanleggen. Vertrouw op jezelf en je kindje! Je kunt dit mama💪🏼

één maand geleden

Reactie op Pluim

Je kunt erop vertrouwen dat hij zich meldt als hij wil eten. En anders voor ...
Dat is zo. Je hebt gelijk. Ik ga het proberen los te laten. Dankjewel ❤️

één maand geleden

Reactie op Anoniem_97

Hola, Hij heeft zich inderdaad eerder gemeld. Rond 10.45 ongeveer. Die paa ...
Mijn baby hier heeft eigenlijk heel erg hetzelfde drink patroon en ook ik heb een erg sterkte toeschiet reflex en nog steeds overproductie (helaas). Baby is hier ook binnen 10 minuten echt klaar, laat hem dan zelfs nog tussendoor boeren want het is een gulzig mannetje! Maar soms zit er hier dus nog geen half uur tussen voedingen en dan weer gerust 4 tot 6 uur.. Ik hoefde mij niet druk te maken van cb.. ik moest wel gaan proberen om de tijd tussen voedingen te gaan rekken naar min. 2 uur. Soms willen ze ook graag drinken voor de gezelligheid of als hulpje om in slaap te vallen.. alleen die van mij drinkt dan zoveel dat er ook best wat terug komt.. eigenlijk na alle voedingen wel. Zodra de melkproductie beter is afgestemd dan zou het allemaal een stuk soepeler gaan zeggen ze, maar dit duurt zo een 6 weken zei ze. Misschien heb je er iets aan.. 😅

één maand geleden

Reactie op Zeeuws-meisje

Mijn baby hier heeft eigenlijk heel erg hetzelfde drink patroon en ook ik h ...
Fijn om te horen. Hier hetzelfde. Hele sterke melkstroom en overproductie. Tussendoor ook boeren. Mijn zoontje heeft afgelopen nacht bijna 5 uur precies geslapen. Dit vind ik dan heel "eng" want wat als ie niet zelf wakker wordt..? Dat jouw zoontje ook gewoon 6 uurtjes slaapt soms is een opluchting. Ik ben ook echt aan het afwachten voor die 6 weken haha. Vraagje. Hoe doe je dat met boeren in de nacht? Ik heb hem momenteel al een kwartiertje op mijn borst liggen zodat het kan zakken en ga hem zo neerleggen. Ik blijf het eng vinden dat hij melk kan opboeren en kan stikken in zijn slaap. Wie weet ben ik een doemdenker maar you never know. Hij heeft tot nu toe (hij is 1.3 week) pas twee keer een wat grotere hoeveelheid opgespuugd hoor. Wiegje staat op relfuxstand. Hoe ga jij hier mee om?