Hallo,
Nieuwe mama hier. Misschien een gekke vraag maar wie weet kunnen jullie helpen. Ik geef mijn baby van bijna anderhalve week borstvoeding en hij drinkt erg goed. Ik heb een goede productie en na een minuutje of 10/15 zit hij vol genoeg om hier 3 tot 4 uur op te teren.
Nu weet ik dat je begint met tellen vanaf de eerste slok. Dat is dan de begintij. Maar nu vroeg ik mij af:, Hoe zit dit dan als je baby tussendoor even een minuutje drinkt (echte slokken!) en dan weer in slaap valt? Telt dit dan als voeding/nieuwe begintijd?
Hij heeft vanochtend om 6.52 een minuut of 15 gedronken, om 9.30 een paar slokjes wat ongeveer een minuutje duurde. Hierna viel hij in slaap. Moet ik hem nu 10.52 wakker maken? Hem kennende zal hij namelijk door slapen.
Nogmaals hij drinkt en groeit goed. Op advies van de kraamzorg mogen we zelfs 5 uurtjes tussen de voedingen door laten in de nacht.
Ik ben super bang dat ik per ongeluk teveel tijd tussen de voedingen laat als ik die paar slokjes als voeding tel. Hoe doen jullie dit?