13 Reacties
2 jaar geleden
Goeie vraag dit! 🤔 ik woon op de derde verdieping zonder lift, dus ook 1 lange en 4 kortere trappen die ik op en af moet.
Vroeg me wel al af hoe ik dat tijdens de laatste loodjes ging doen met al die trappen, maar niet over voor en na het bevallen. Zat ook te denken aan een thuis bevalling als alles goed verloopt, maar hier had ik nog even niet bij stil gestaan 😅🙈
Lees graag mee of iemand hier al ervaring mee heeft. Volgende week een afspraak bij de verloskundige, zal het haar dan ook eens vragen.😊
2 jaar geleden
Reactie op Kaastosti
Volgens mij mag je dan niet thuis bevallen en kan het wel vergoed worden om ...
Ga ik ook zeker doen. Maar is pas over 3 weken weet en ineens vroeg ik me dit af. Dus dacht vast iemand die dit weet haha
2 jaar geleden
Reactie op missa2024
Goeie vraag dit! 🤔 ik woon op de derde verdieping zonder lift, dus ook 1 ...
Ja dat dus. Ben benieuwd of we er zo al achter komen, anders hoor ik het graag > ik hoef pas over 3 weken weer
2 jaar geleden
Ik heb exact hetzelfde. Ik wilde bij mijn vorige bevalling dus uit voorzorg in het ziekenhuis bevallen maar het werd onverwachts een thuisbevalling, is verder prima gegaan maar de kleine man had schijnbaar haast dus ziekenhuis was geen optie meer. Als het goed is mag je, indien je dit wenst, thuis bevallen. Mocht je naar het ziekenhuis moeten en niet in staat zijn om trappen te lopen dan komt of de brandweer je uit huis halen of de ambulancebroeders brengen je met brancard en al naar beneden 😅
Ik ben de dag van de bevalling gewoon lekker boven gebleven en een dag later zat ik weer beneden, het is maar net hoe je je fysiek voelt.
Je zou het met je verloskundige kunnen overleggen hoe zij er in staat en wat de opties zijn.
2 jaar geleden
Nee, thuis bevallen is dan niet de bedoeling (kan je niet altijd voorkomen uiteraard). Je bevalt dan poliklinisch (dus niet medisch) en dat kost je vaak je eigen risico. Stel je kunt niet meer de trap af en je moet naar het ziekenhuis dan komt er een hoogwerker van de brandweer (dat moet je niet willen, want dat trekt uiteraard ook veel bekijks). Arbo technisch mogen ze je in veel gevallen namelijk niet met een brancard de trap aflopen. Afhankelijk van de situatie kan het verstandig zijn om ergens anders te verblijven na de bevalling (hoeft niet perse een probleem te zijn om weer thuis te herstellen)
2 jaar geleden
Reactie op vdpb1
Ik woon ook op 3 hoog maar wij hebben al wel besloten dat we ziekenhuis gra ...
Wij willen denk ik ook niet thuis bevallen inderdaad. Maar was wel benieuwd hoe het zat voor mochten we dat toch willen of het gebeurd opeens toch.
2 jaar geleden
Reactie op vievievie
In het ziekenhuis bevallen op eigen kosten en daarna kraamhotel 1/2 dagen o ...
Bedankt! Best een dure aangelegenheid dan zo. En kan me voorstellen dat ik heel graag lekker naar huis wil na de bevalling. Maar snap ook dat dat ingewikkeld is met alle trappen haah!
2 jaar geleden
Reactie op Kaastosti
Ik heb het opgezocht, als je te hoog woont, mag het niet vanwege arbo-eise ...
Ik had t ook al eens geprobeerd te Google maar kreeg niet een heel eenduidend antwoord gevonden. Ik ga het eens verder uitzoeken!