29 Reacties

10 maanden geleden

Waar heb je dat gelezen want ik kan er niks over vinden.

10 maanden geleden

Ik heb vorige week corona gekregen en was er 1,5 dag echt goed ziek van. Veel hoofdpijn en hoesten/keelpijn. Inmiddels ben ik er weer doorheen (beetje slijm hoesten af en toe). Ik las inderdaad ook de berichten over dat zwangeren geen risicogroep meer zijn. Door eerdere immuniteit van besmettingen en vaccinaties. Ik heb toen toch voor check nog even de verloskundige gebeld en die zei eigenlijk dat voornamelijk koorts een risico kan vormen. Maar dan ook echt meerdere dagen koorts. Ze zei dat als ik meer dan 2 dagen koorts had ik weer contact moest opnemen. Gelukkig heb ik geen koorts gehad ondanks alles! En de kleine man was 1 dag wat rustiger (waarschijnlijk omdat ik zelf ook plat lag). Maar daarna weer volop karate kicks aan het uitdelen 🤪. Dus dat voelde voor mij ook wel goed wat dat betreft.

10 maanden geleden

Ik zou paracetamol nemen, 3 stuks 4x per dag, om koorts te verlagen/te voorkomen. Denk dat het voor de rest vooral uitzieken is. Genoeg water drinken, helpt ook om gifstoffen af te voeren.

10 maanden geleden

PS: Bij kruidvat kun je nog wel gewoon testen kopen. Als je dat nog niet gedaan hebt wellicht handig om te doen. Vond het zelf wel fijn dat het nu officieel in mn dossier staat. Just in case 😊

10 maanden geleden

Reactie op Veenhuisje

PS: Bij kruidvat kun je nog wel gewoon testen kopen. Als je dat nog niet ge ...
Dat ga ik morgen even doen. Dan weten het maar! Inderdaad, dan kan je er extra op letten.

10 maanden geleden

Ik heb in mijn vorige zwangerschap corona gehad. Ben heel erg ziek geweest en had heel hoge koorts. Heb toen een beetje in paniek naar het verliskwartier en materniteit gebeld. Zij garandeerden mij dat er geen gevaar was voor de baby enkel de hoge koorts moest ik onder controle krijgen. Mijn dochter heeft er nooit iets aan over gehouden, terwijl ik toch 10 dagen echt helemaal plat lag en zelfs niet tot aan de wc kon lopen. Rustig uitzieken, koorts onder controle houden. Je kindje gaat er in principe enkel antistoffen tegen corona aan overhouden. Als het corona is natuurlijk

10 maanden geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Ik zou paracetamol nemen, 3 stuks 4x per dag, om koorts te verlagen/te voor ...
Ja, vandaag hoeft er niet veel en dus geen pcm genomen. Maar omdat al vanaf donderdag is dacht ik nu wel.. het duurt al best even als 'verkouden van airco' Water, goeie, even extra!

10 maanden geleden

Ja, vandaag hoeft er niet veel en dus geen pcm genomen. Maar omdat al vanaf ...
Succes en beterschap! Komt vast goed 😘

10 maanden geleden

Reactie op Appa

Ik heb in mijn vorige zwangerschap corona gehad. Ben heel erg ziek geweest ...
Dankjewel, als je eenmaal gaat piekeren he.. wat pittig zeg, maar goed dat ze dat advies gaven. Jaa, en nuchter gezien, als het het al is, dan zal ik niet de enige zijn en de placenta verhalen zijn van begin corona. Hoeveel vrouwen voor mij hebben dan wel geen risico gehad!

10 maanden geleden

Ja, vandaag hoeft er niet veel en dus geen pcm genomen. Maar omdat al vanaf ...
Sowieso handig om je temperatuur af en toe te checken. Die thermometer heb je ook na de bevalling immers nodig haha.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

10 maanden geleden

Reactie op Veenhuisje

Ik heb vorige week corona gekregen en was er 1,5 dag echt goed ziek van. Ve ...
Bedankt voor je verhaal en fijn dat je weer beter bent en de kleine het super doet! Volgens mij heb ik geen koorts, maar inderdaad in de gaten houden. Het zal vast goedkomen!

10 maanden geleden

Reactie op Veenhuisje

Sowieso handig om je temperatuur af en toe te checken. Die thermometer heb ...
Haha jaa dat is zo, door die warme temperaturen was ik ook niet heel erg daarop gericht. Zo even checken. Verhoging verwacht ik wel.

10 maanden geleden

Ik heb in de vorige zwangerschap 2x corona gehad, 1x met 27 weken en 1x met 36 weken, beide keren flink ziek geweest (ik) maar uiteindelijk een gezonde zoon gekregen (van 4kg haha) dus die heeft er niets aan overgehouden;) Beterschap gewenst en ziek vooral goed uit!

10 maanden geleden

Ik heb in m'n vorige zwangerschap ook corona gehad, zo rond de 12 weken denk ik (Feb 2022). Toen was er nog veel onbekend, dus kreeg ik voor de zekerheid extra groeiechos in 3e trimester. Maar geen bijzonderheden daarop geconstateerd, en met zoontje gaat 't ook goed, dus denk dat hij er niks aan heeft overgehouden. Je kunt boot de zekerheid verloskundige bellen voor advies, maar zou me niet al te veel zorgen maken.

10 maanden geleden

Ik heb corona gehad in november 2021, toen was ik 36 weken zwanger. In de zomer van '21 heb ik me niet laten inenten omdat er zoveel onduidelijk was over de werking van de vaccinatie bij zwangeren en het ongeboren kind. De risicos voor zwangere vrouwen leken vooral voor degenen die al onderliggende verzwakte gezondheid hadden (bijv aandoeningen of overgewicht). Uiteindelijk was het een heel zware griep maar zowel ik als baby (en de placenta) waren helemaal gezond. En bonus dat ze mijn antistoffen ook had ;).

10 maanden geleden

Weet iemand of deze variant te testen is met zo een corona test uit de winkel?

10 maanden geleden

Reactie op kleedje

Weet iemand of deze variant te testen is met zo een corona test uit de wink ...
Ik had vorige week een positieve test binnen 1 seconde en denk wel dat ik deze variant dan had 🙈

10 maanden geleden

Hier ook 30 weken en gisteren een positieve test binnen 1 seconden. De Flirt variant heerst heel erg.

10 maanden geleden

Hier ook 30 weken en vandaag een positieve corona test, ik maak me ook gelijk zorgen over de placenta. Straks maar eens de verloskundige bellen voor wat geruststelling 🙃

10 maanden geleden

Reactie op kleedje

Weet iemand of deze variant te testen is met zo een corona test uit de wink ...
Ja volgens mij wel.