19 Reacties
één maand geleden
Ik ben de dagen er na ook direct naar beneden gegaan...
Heb 1 ochtend op bed gelegen omdat de kraamzorg dat zei hahaha
Maar verder gewoon overdag beneden door gebracht
één maand geleden
Hier de eerste drie dagen in bed. Is mij super goed bevallen! Daarna steeds iets langer beneden geweest en als ik eenmaal beneden was bleef ik daar totdat ik naar bed ging zodat ik maar 1x trap hoefde te lopen
één maand geleden
Heb eerst 2 dagen ziekenhuis gelegen na de bevalling ( ivm keizersnede) erna thuis gewoon op de bank enkel trap op voor wc en na bed. Ik doe beneden rustig aan lekker bankhangen en dekentje erbij.
één maand geleden
Ik ben de eerste 2 dagen nog in het ziekenhuis geweest op bed(ivm keizersnede). 2de dag alleen eruit om naar de wc te gaan en te douche.
Thuis wel eruit geweest en veel op een hogere stoel gezeten of op bed gelegen/beetje lopen in huis. In het begin was dit vooral lastig door de keizersnede en de pijn ervan. Gedurende de week ging het steeds beter en kon ik ook steeds meer(rustig aan natuurlijk).
één maand geleden
Reactie op MelissaSignet
Heb eerst 2 dagen ziekenhuis gelegen na de bevalling ( ivm keizersnede) ern ...
Lekker, ik kon helaas niet op de bank(die was veel te laag). Dan kwam ik er niet meer vanaf en had dan zoveel pijn.
Bed was lekker hoog en mijn vriend had kussens onder matras gelegd, zodat beetje schuin omhoog stond en ik makkelijker in en uit bed omhoog kon komen.
één maand geleden
Voor mij is het nu dag 3, maar ik breng veelal de dagen boven in bed door. Kraamverzorgster wil dit het liefst, dus ik luister braaf haha. Ik kom alleen beneden om avond te eten. Wel moet ik erbij zeggen dat wij een dreumes hebben rondlopen, dus beneden krijg ik anders te weinig rust; zoonlief trekt altijd heel erg naar mama.
Bij m’n zoontje ben ik wel iets meer beneden geweest, maar denk dat de verhouding voor de kraamweek wel meer boven in bed dan beneden op de bank was.
één maand geleden
Mijn bekkenfysio adviseerde mij een week bed rust en als ik naar boven of beneden wilde (zo min mogelijk) moest ik op mn billen van de trap. Dit ga ik weer doen, schijnt beter te zijn voor je herstel 🤞🏼
één maand geleden
Reactie op DL91
Heel wisselend zo te lezen wat lukt en wat de adviezen zijn. Op de billen d ...
Ja op handen en voeten zodat je het gewicht wat verdeeld
één maand geleden
Verschilt per bevalling denk ik. Bij de eerste bevalling heb ik 1 ochtend in bed gelegen en verder zat ik op een stevige ondergrond ivm een knip. Soms bleef ik sochtends wat langer liggen. Verder was ik de derde dag al aan het stofzuigen 🙈
Deze keer lag ik in het ziekenhuis ivm vroeggeboorte en 2 liter bloed verlies dus eerste 2 dagen alleen maar in bed naar de nicu. Daarna veel in een rolstoel gezeten en na 2 weken thuis weer alles gedaan, zoals stofzuigen, dweilen, zorg voor onze 2,5 jarige.
één maand geleden
Reactie op DL91
Heel wisselend zo te lezen wat lukt en wat de adviezen zijn. Op de billen d ...
Preventief, hele actieve en fijne zwangerschap/bevalling gehad. Ze vertelde dat je bekken als het ware nog week zijn (er is een hoofd doorgekomen) en dat als je de trap oploopt en afloopt, de bekken worden overbelast.
één maand geleden
Ik ben gewoon m’n leven verder gaan leven, 4 uur na de bevalling was ik thuis en 5 uur na de bevalling alweer aan het stofzuigen en m’n oudste op bed aan het leggen. Alsof het altijd al zo was, niks veranderd
één maand geleden
Na de bevalling ben ik meteen alles weer gaan doen. Ik ben dag na bevalling al even buiten wezen wandelen. Ging allemaal prima! Ik wist ook niet dat je niet trap mocht lopen (of zo min mogelijk) en stond vrolijk 20 uur na bevalling boodschappen op te ruimen. Dag erna kwam ik er achter dat dit niet mocht en ben ik het rustiger aan gaan doen. Maar ben elke dag gewoon beneden geweest. Wandelen heb ik opgebouwd met elke keer 5 minuutjes meer
één maand geleden
Het is niet perse dat ik niet meteen alles kon gaan doen.. dat had ik ook kunnen doen. Maar bekkenbodemproblemen kunnen ook pas later ontstaan, dus liever een week voorzichtig dan meteen volop aan de gang:)
één maand geleden
Bij mijn 1e was ik de ochtend na de bevalling beneden, maar daarna wel veel boven geweest, want als ik moest plassen moest dat vanwege de pijn van de hechtingen de 1e dagen onder de douche, en anders liep ik teveel trap, en de trap op en af raade de kraamzorg bij mij de 1e dagen aan om tree voor tree te doen, dus beide voeten op dezelfde tree voordat je verder gaat. Dit om de bekkenbodemspieren te trainen, en bij elke stap aan te spannen.
één maand geleden
Hier iedere dag na 14 uur naar beneden. Dit ivm kraambezoek en ik vond het wel fijn om gewoon beneden te zijn dan alleen in bed.
In de ochtend hadden we een rustige opstart met de kraamhulp, douche voor mezelf, uitleg met betrekken tot wassen en voeden van de baby, even rust op bed en daarna lekker naar beneden!