14 Reacties

2 jaar geleden

Zoveel mogelijk leuke dingen doen waardoor je je gedachten kunt verzetten

2 jaar geleden

Ik zou iig stoppen met testen om jezelf niet gek te maken..

2 jaar geleden

wij waren na 2 jaar en 2 miskramen ook de hoop soms verloren. Maar nu langer zwanger dan ik ooit geweest ben🙏 Wat ons helpt zijn de gesprekken met de maatschappelijk werker in het ziekenhuis. Ze helpt ons ons hart te luchten maar ook onze angst en gedachten om te buigen naar iets positiefs. Het is het proberen waard denk ik voor jou? Hopelijk is er nog een plekje voordat je de eerst echo hebt🙏 Weet dat je niet de enige bent met angst om je zo lang gehoopte kindje te verliezen 💕

2 jaar geleden

ahhhhh jeetje ik snap dat het voor jullie nog wat spannender is. voor mij werken de volgende dingen enorm: - schrijf elke avond even je zorgen van je af voordat je gaat slapen - probeer social media en veel googlen echt te ontwijken - lange wandelingen met een lekker muziekje wat je blij maakt - praat er met je partner over, mijn partner kan me heel goed even met beide benen op de grond zetten - de app headspace helpt me ook als ik ff een paniekgevoel heb - en probeer echt iedere dag tegen jezelf te zeggen dat je lichaam hier voor gemaakt is en vertrouw er op ❤️ hopelijk werkt het voor jou ook een beetje!

2 jaar geleden

Wat is het wachten slopend hè? Ik snap dat je wil genieten, maar ik denk dat veel zwangeren/mama’s kunnen beamen dat er weinig te genieten van het begin van de zwangerschap. Vaak na een eerste en/of tweede echo begint het genieten pas. Uiteraard is dit voor iedereen weer anders. Welk termijn ben je op 20 maart? Misschien kan je een pretecho boeken zodat je iets minder lang in onzekerheid hoeft te zitten? Let wel op dat je het niet te vroeg doet. Bij vijf weken zie je nog niet altijd wat. Dit roept natuurlijk ook weer onzekerheid op. Voor de rest kan je echt ontzettend weinig doen. Misschien kan je in gedachte houden, dat wat je ook denkt, doet of wat er ook gebeurd, dat je er geen controle op hebt.

2 jaar geleden

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is een troostende gedachte dat ik niet alleen in dit schuitje zit. Ik ben zeker niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich er zo druk om maakt. En het hoeft ook niets te maken te hebben met een slecht voorgevoel, maar ik vind het zo zonde van de vreugde die we erom kunnen hebben maar dat we dit onszelf niet lijken te gunnen. Het voelt nu gewoon nog te mooi om waar te zijn. Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om met iemand te praten die me er mentaal een beetje doorheen kan slepen. Iemand anders dan mijn vriend, die doet al zoveel voor me en staat er wat dat betreft ook te dichtbij. LauraN, wat een mooie tips! Gisteren heb ik me de hele dag zo'n beetje zoet gehouden met het lezen van topics en artikelen op 24baby, tot het moment dat ik mezelf er helemaal in verloor. Dat wil ik vanaf vandaag minderen naar hooguit één moment per dag. Op de dag van de eerste echo ben ik 7+3 dus dan zou er al wel wat te zien moeten zijn. Een vroegere echo heb ik heel even overwogen maar wat je zegt had ik inderdaad ook aan gedacht: dat zorgt alleen maar voor meer stress omdat de kans groter is dat er dan nog niet zoveel te zien is. Vandaag heb ik het er wat moeilijker mee. Niet qua kwaaltjes, die pijnlijke borsten en buikkrampen kan ik nog wel handelen haha en ik heb het constant koud maar dat is een kwestie van een dikke trui aantrekken, maar ik heb voor last van het 'Het is te mooi om waar te zijn' gevoel. Ik heb net wat laagdrempelige boeken over de zwangerschap gekocht, inclusief een invulboekje. En een armbandje met een hartje, dat maakt het net even wat tastbaarder.

2 jaar geleden

Ik zag een filmpje van iemand die zei dit had ik anders gedaan tijdens mijn zwangerschap: me niet zoveel zorgen gemaakt tijdens het eerste trimester en gewoon durven te vertrouwen op m'n lichaam. Merk dat ik daardoor wel kan genieten (behalve van het overgeven) probeer ook affirmatie en dankbaarheid uit te spreken om vertrouwen in je lichaam te krijgen. "Ik ben dankbaar voor het leven dat in mij groeit" "Ik ben een sterke mama" "Ik geniet van deze zwangerschap" "Ik doe het beste voor mijn kleintje" Wie weet helpt het je!

2 jaar geleden

Reactie op Elizexoxo

Ik zag een filmpje van iemand die zei dit had ik anders gedaan tijdens mijn ...
Wat mooi gezegd, dankjewel ik moest dit ook even horen vandaag ❤️ Je hebt helemaal gelijk en ik ga met je meedoen met de affirmaties, law of attraction! We kunnen dit!

2 jaar geleden

Ik weet natuurlijk niet van je medische situatie en waarom je IUI nodig hebt, maar zou het je misschien helpen om te denken dat je nu ‘gewoon’ zwanger bent? Net als alle andere zwangeren en dus nu niet meer in een bijzonder schuitje zit? En dus evenveel kans hebt op een gezonde zwangerschap? Waarvan veruit de meeste zonder complicaties verlopen? Vat dit alsjeblieft niet negatief op, ik probeer juist relativerende gedachtes voor je te vinden. Dat werkt bij mij altijd goed 😊

2 jaar geleden

Elizexoxo, wat een mooie tip. Dankjewel! Aan de hand van je berichtje heb ik wat meer informatie opgezocht over affirmaties en ik wil het graag gaan toepassen. De affirmatiekaartjes zijn onderweg. ;) Bhabi, ik ga ervanuit dat iedere reactie met de beste bedoelingen is geplaatst. Ik vat het dan ook absoluut niet negatief op en vind het zeker helpend! Bij ons was er sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid, dus er is geen specifieke aanleiding om te denken dat ik meer risico loop op een miskraam. Dat is zeker een mooie, relativerende gedachte. Dankjewel. 😊

2 jaar geleden

Ik heb een aftelkalender gemaakt 😂 heerlijk! Want ik moest 20 dingetjes inkleuren en het is nu al over 5 dagen Ook tip; vermijd elk topic over miskramen. Ja het komt voor maar is statistisch gezien niet zo hoog als het hier voelt. Fora trekken ook juist mensen aan die ermee bezig zijn of een plek zoeken om over verdriet te praten.

2 jaar geleden

Reactie op Pientje87

Elizexoxo, wat een mooie tip. Dankjewel! Aan de hand van je berichtje heb i ...
Welke kaarten heb je besteld/waar? :)

2 jaar geleden

Reactie op Mandarijn90

Ik heb een aftelkalender gemaakt 😂 heerlijk! Want ik moest 20 dingetjes in ...
Oeh ja, da's ook een goeie. Ik ben gek op afstreeplijstjes. Succes met met de laatste dagen wachten. ;) Fijne tip ook. De eerste dagen was ik daar wel heel druk mee maar daar ga ik nu inderdaad met een grote bocht omheen.

2 jaar geleden

Reactie op S_2021

Welke kaarten heb je besteld/waar? :)
Ik heb de set van Atelier Mayura besteld, via hun eigen website: https://ateliermayura.nl/product/zwangerschaps-en-geboorte-affirmatie-deck/ Gisteren ben ik heel bewust bezig geweest met het erkennen van mijn zwangerschap. Ik heb al mijn theesoorten met caffeïne weggedaan en vervangen voor zwangerschap-proof theetjes. In de theezaak heb ik aangegeven dat ik net zwanger ben en gevraagd om advies. Dat maakte me wel wat emotioneel om het zo hardop uit te spreken maar voelde heel goed. Daarna liep ik in een andere winkel langs de babykleertjes. Normaal ging ik daar met een grote boog omheen maar nu ben ik bewust even blijven staan met de gedachte 'Ik mag hier straks ook dingetjes voor ons kindje kopen'. Daarnaast heb ik mijn Personal Body Plan (online coaching programma) omgezet naar Pregnancy plan. En gisteravond hebben we ons aangemeld bij de verloskundige. Nog wel wat onwennig allemaal maar het voelt goed om het gevoel en de overtuiging van het zwanger zijn toe te laten.