20 Reacties
8 dagen geleden
Oh onze dochter heeft dit. Opgemerkt door de kraamzorg. Maar wist niet dat het zo heette.
8 dagen geleden
Reactie op sbt2003
Heeft het bij jullie gevolgen of is het gewoon alleen diep
Nou ze hebben er verder niks over gezegd eigenlijk. Behalve dat we met verschonenen even moeten opletten dat er geen vuil in achter blijft..
8 dagen geleden
Volgende week moet ik voor het eerst naar het CB dan zal ik het is navragen.
8 dagen geleden
Reactie op sbt2003
Oh kijk dat is fijn om bevestigd te hebben zeg! Ik snap de stress zo goed � ...
Oke, beter dat ze het even dubbel checken. Bij mij zeiden ze echt dat ze heel laagdrempelig checken en meestal niks aan de hand. Bij mijn zoon zijn er ook wat donshaartjes te zien. Maar echt niks aan de hand gelukkig. Ik zou zsm afspraak proberen te maken en niet te veel stressen tot e meer hoort! Ik duim voor jullie ❤️
7 dagen geleden
Mijn eerste kindje heeft dit ook! Hij is nu twee en het blijft gewoon zichtbaar. Vooral even opletten dat er geen vuil achterblijft bij het verschonen. Ik wist overigens ook niet dat dit zo heet 😅
7 dagen geleden
Hier hetzelfde! We zouden vandaag een echo hebben maar dit is verplaatst naar eind van de week. Zijn jullie doorverwezen naar de kinderarts? Vaak als ze geen klachten hebben aan de beentjes enz zou er niets aan de hand zijn vertelde de arts mij. Maar voor de zekerheid (en ter geruststelling zeiden ze) laten ze een echo maken. Dan zien ze of het ruggetje goed is dichtgegroeid en de zenuwen in orde zijn geloof ik. Maar ik weet hoe je je voelt ❤️
7 dagen geleden
✨ sacrale dimple ✨ noemen ze het trouwens, ik had er ook nog niet van gehoord. Het is bij de geboorte nota bene tegen mijn man gezegd (+ dat er geen opvolging nodig was) maar niet tegen mij. Ik hoorde het pas na 5 weken bij de osteopaat. Toen heb ik het nagevraagd bij het CB en die stuurde ons door.
7 dagen geleden
Mijn zoontje heeft dit ook. Ik herkende het al niet van mijn dochter. Eigenlijk tot nu toe heeft nog niemand er iets tegen mij over gezegd, alleen de kraamzorg heeft benoemd dat ik het goed schoon moet houden.
Ik zie vrijdag de kinderarts bij het consultatiebureau. Ben benieuwd dan
3 dagen geleden
Reactie op unknown2024
Hier hetzelfde! We zouden vandaag een echo hebben maar dit is verplaatst na ...
Update: hier alles goed! Gewoon een afwijkende huidplooi, de radioloog zag geen bijzonderheden namelijk. Ben erg opgelucht!
2 dagen geleden
Allebei mijn kindjes hebben er ook 1. Bij mijn zoontje is hij iets groter dan bij mijn dochter en konden ze inderdaad ook de bodem niet zien. Het is niet iets wat ze op echo’s kunnen zien. Ze zeggen dat het veroorzaakt kan zijn door een tekort aan foliumzuur tijdens de zwangerschap maar kunnen ze niet met zekerheid zeggen. Je kan de echo het beste laten maken voor 3 maanden, meestal is het niks maar toch fijn om te laten checken. Kan inderdaad een plukje haar of meerdere haartjes komen en goed opletten met poepluiers.. :)