4 Reacties
12 uur geleden
Heb je voor de afgekolfde melk al andere flessen geprobeerd of Speentjes? Misschien moet ze teveel moeite doen..
Ons mannetje viel vaak in slaap halverwege de fles, Wij gingen dan tussendoor verschonen of onder z'n voetjes kietelen zodat hij weer wakker werd.. daarna zijn we overgestapt naar een difrax fles maat s..
Ik hoop dat je der wat aan hebt..
12 uur geleden
Groeit jullie kindje goed? Genoeg plas en poep luiers?
90 ml is echt prima hoor. Ze hoeven helemaal niet 100 a 120 ml in 1x te drinken. Het mogen ook gewoon kleine beetjes per keer zijn.
Wel opletten dat jullie kindje genoeg plasluiers heeft ivm ziekte waardoor uitdroging kan ontstaan.
Als ze gestopt is met drinken, zou je eventueel luier kunnen verschonen zodat ze weer wakker wordt, maar ik zou dit alleen doen als jullie kindje niet genoeg aankomt etc.
Verder lijkt het mij verstandig om een lactatiekundige in te schakelen om het erover te hebben.
5 uur geleden
Mijn zoontje is ook niet de makkelijkste drinker. Het gaat vaak gepaard met huilen, hij hapt moeilijk aan soms, terwijl hij soms ook wel in 1 keer juist zit en hij lost ook veel. Hierdoor wordt drinken moeilijk. Hij groeit wel heel goed en krijgt dus wel genoeg binnen, maar voeden is soms wel echt een uitdaging. Ik weet nooit wanneer hij genoeg heeft.
Het is zo anders als bij mijn dochter. Die gaf duidelijke signalen, dronk goed en ik wist precies wanneer ze honger had of klaar was.
Ik voed altijd in 2 keer. Aanleggen, verschonen, weer aanleggen. Vaak ook nog een derde keer aanleggen.
Mijn zoon is ook al 3 weken verkouden (ik heb ook een dochter in de crèche). Ik spoel zijn neus voor ik voed. Met een verstopte neus kan hij ook niet goed drinken. Ik merk echt duidelijk verschil als ik niet spoel.
Hopelijk heb je er iets aan. En weet dat jullie niet alleen zijn!