Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag iets delen over onze situatie. Mijn vrouw en ik zijn recent opnieuw ouders geworden van een prachtige dochter, die nu 7 weken oud is. Ze krijgt uitsluitend borstvoeding, en sinds kort geven we haar ook afgekolfde melk omdat ze niet goed aankomt. Het probleem is dat ze met moeite 80 à 90 ml drinkt, en wat ze van de borst binnenkrijgt, kunnen we natuurlijk niet meten. Er zijn momenten dat ze 100 à 120 ml drinkt, maar dat is nog niet zo vaak gebeurd. Onze vroedvrouw geeft aan dat ze meer moet drinken, maar vaak stopt ze zelf of lijkt ze geen zin meer te hebben.
Een bijkomend probleem is dat ons zoontje van 17 maanden sinds kort naar de opvang gaat en daar verkouden is geworden. Helaas heeft onze dochter ook een verkoudheid opgelopen, wat haar ademhaling bemoeilijkt en het drinken waarschijnlijk nog lastiger maakt.
We hebben al veel geprobeerd en opgezocht, maar we merken weinig verbetering. Daarom hoop ik dat iemand hier tips heeft om haar weer beter te laten drinken, zoals ze in de eerste weken na haar geboorte deed.
Alvast bedankt!