5 Reacties
één maand geleden
Ik douche ook regelmatig met m’n kleine en merkte dat ook wat ik doe is ik heb een kruk onder de douche gezet zodat hij op mij kan leunen met zijn hoofdje en met mijn hand zijn hoofdje een beetje tegenhouden zodat hij niet heel de tijd met zijn hoofd onder de kraan komt en met mijn hand af en toe zijn hoofdje nat maakt en de kraan zet ik dan een beetje aan de kant zodat hij echt met zijn lichaampje alleen onder de douche komt en niet echt de mogelijkheid heeft om met zijn hoofdje onder de kraan te komen misschien eens om te proberen ook met een stoel of kruk onder de douche te zitten dat werkte bij ons waardoor hij weer ontspannen werd onder de douche🫶🏼 (is wel af en toe een beetje koud voor jezelf maar bij ons hielp dit echt enorm😅)
één maand geleden
Ik wil ook graag douchen met onze kleine meid, vind het badje zo'n gedoe. Hebben jullie tips? Hoe kan je dr het beste vasthouden enzo, en hoe doe je het met afdrogen? Neem aan dat je eerste je kindje weer warm wilt afdrogen en aankleden maar sta je dan zelf de hele badkamer nat te druppen in de kou 🫣 😂
één maand geleden
Reactie op Imke97
Ik wil ook graag douchen met onze kleine meid, vind het badje zo'n gedoe. H ...
In elk geval zorgen dat je badkamer lekker warm is en alvast alles klaarleggen om haar in de badkamer aan te kleden. Misschien kun je het zo plannen dat je gaat douchen als je partner haar aan kan kleden? Wij hebben zo'n lange douche handschoen, dat is echt super fijn omdat je kindje dan niet zo glad wordt dus mocht je die niet hebben dan is dat ook wel echt een aanrader 😊
één maand geleden
Wij douchen eigenlijk ook alleen maar met onze baby, vind het badje echt teveel gedoe. Qua houding: douchekop laag laten vallen en kindje tegen je schouder alsof ze een boertje moet laten. Of in je armen alsof je borstvoeding geeft, dan kun je zelf de straal over je schouder zeg maar over ze heen laten vallen ipv direct op het lijfje, of de douche mikken daar waar jij het wil.
Ik zet de verwarming in de badkamer altijd lekker aan met daaroverheen de hydrofiele doek en een dikke badcape. En op de babykamer de verwarming ook iets aan en dan daarop de kleertjes op laten warmen.
Een tip voor solo douchen/aankleden met je kindje: aankleedkussen op de badkamervloer leggen, daarop een warme deken en dan als je kindje klaar is onder de douche eerst in een hydrofiel wikkelen (ik doe altijd een oude extra tussen de benen voor ongelukjes), dan helemaal inpakken in de badcape (beiden lekker warm van de verwarming 😉) of gewoon zonder hydrofiel direct in de badcape. En dan op het verschoonkussen, dekentje eromheen en dan kun je jezelf relaxed afdrogen, onze boys vonden het altijd wel prima zo op het kussen. Toen de eerste groter en beweeglijker werd hadden we permanent een wipstoeltje in de badkamer staan, zelfde routine.