10 Reacties

vorig jaar

Een veilige stoel op de voorstoel plaatsen en partner achterin tussen de 2 stoelen? Ik dacht dat t echt niet mocht om standaard een kind zonder veilige stoel te vervoeren. Enkel bij uitzondering met aangepaste snelheid?

vorig jaar

Ik volg eventjes, heb exact hetzelfde. Ik heb gehoord dat de maxicosi nomad vrij smal is. Had mij tot nu voor genomen om tijdens mijn verlof richting een baby winkel te rijden en dan gewoon wat dingen te passen. Maar wat tips is altijd handig haha. Wij hebben trouwens wel een ruime station. (VW passat uit 2019)

vorig jaar

Reactie op Zeeuws-meisje

Een veilige stoel op de voorstoel plaatsen en partner achterin tussen de 2 ...
"Kinderen van 3 jaar en ouder mogen een autogordel gebruiken in plaats van een kinderbeveiligingssysteem als er op de desbetreffende zitbank al twee kinderbeveiligingssystemen zijn aangebracht en in gebruik zijn, waardoor er geen plaats meer is voor een derde zitje. Dit kind mag niet zonder kinderbeveiligingssysteem op de voorbank worden vervoerd." https://www.anwb.nl/experts/auto/1/32/derde-kind-op-achterbank

vorig jaar

Reactie op Mameef

"Kinderen van 3 jaar en ouder mogen een autogordel gebruiken in plaats van ...
Dan zou ik wel een zitverhoger doen. Dat moet er toch nog wel tussen passen? Ik weet niet hoe lang je oudste is, maar wij hebben net een stoel gekocht voor onze lange 3-jarige. Ik vond de stoelen vanaf 1m nog aardig compact. Misschien kan je kijken of er eentje is die je er toch nog tussen past? Onze dochter is denk ik 1.06m (ook net 3) maar naar verhouding lange benen en kort bovenlijf en had er denk ik al zeker een half jaar eerder in gepast. Deze stoelen zet je gewoon vast met een gordel, alleen zit er bij het hoofdje een gleuf die de gordel op de juiste hoogte plaatst. Wij zijn uitgekomen op de Maxi Cosi Rodifix Pro 2.

vorig jaar

Tip: stel deze vraag aan meerlingouders!

vorig jaar

Reactie op Zeeuws-meisje

Een veilige stoel op de voorstoel plaatsen en partner achterin tussen de 2 ...
Ik pas er trouwens zelf ook niet comfortabel tussen 😪 zoek dus echt een extra smalle zitverhoger

vorig jaar

Reactie op Suzan86

Dan zou ik wel een zitverhoger doen. Dat moet er toch nog wel tussen passen ...
Jaa wij willen sowieso een zitverhoger alleen moet er een extra smalle tussen, een normale past niet. Ben daarom op zoek naar de gouden tip! 🙏

vorig jaar

Vrienden van mij hebben een opblaasbare zitverhoger. Misschien kun je daar naar zoeken?

vorig jaar

Reactie op BabyMB

Ik volg eventjes, heb exact hetzelfde. Ik heb gehoord dat de maxicosi nomad ...
Wij hebben die voor op vakantie. Hij is erg klein en smal inderdaad! Maar niet standaard aanwezig in elke babywinkel.

vorig jaar

Ik keek naar zo’n vlogje van een influencer op tiktok. Mama van een tweeling en nu net een baby. Zij heeft voor de tweeling een maxicosi Nomad autostoel en dan hebben ze de baby ook nog op de achterbank in een baby autostoel. Ik zou wel naar zo’n babywinkel gaan en eventjes passen. Succes☺️