224 Reacties
6 maanden geleden
O wauw echt sorry meiden dar mensen zulke dingen kunnen zeggen, doen of zelfs maar denken!!!
Hier reageerde iedereen vooral verbaasd dat we voor een derde gaan. Komt vooral door mijn uitspraak" nee echt nooit meer!!!!" Roep ik sinds de geboorte van de jongste die word in september 5 😇
6 maanden geleden
Reactie op Summergirl7
kRiJg jE eR tWeE? 😖 Als het allang duidelijk is dat je zwanger bent van éé ...
Ik krijg deze bijna wekelijks
6 maanden geleden
Heerlijk deze topic. Ik kreeg de opmerking of ik steeds met 'naam vriend' ben. Foto van mijn vriend stond letterlijk op de zwangerschapsaankondiging 😂
6 maanden geleden
Één mannelijke collega vond het blijkbaar heel gek dat ik liever geen nachtdiensten wilde werken. (Vertelde hij aan een andere collega die het gelukkig afgewimpeld heeft). Op mijn werk zijn normaal geen nachtdiensten maar door bijzondere omstandigheden moesten er toch 3 worden opgelost. Dat was toch juist heel makkelijk geld verdienen? Ik deed maar overdreven. Overigens waren die diensten zo opgelost door een andere collega die het juist wel fijn vond.
Vond het vooral jammer dat hij niet gewoon mij hierover vroeg. Dan kan je nog uitleg geven over de verhoogde kans op miskraam .
Ook maakt het me een beetje angstig want ik werk op een zorgintensieve groep en ga waarschijnlijk de komende maanden meer aan collega's moeten vragen als het aankomt op tillen of bukken.
6 maanden geleden
Reactie op Dien28
'Je had wel even kunnen zeggen dat jullie bezig waren voor een kindje' NEE ...
Dit zij mijn ma net niet.🤪 Maar wel; Maar je hebt/had toch een spiraal?! 😂 Had inderdaad. En ik voelde zeker niet de behoefte om met mensen te delen dat ik die had laten verwijderen. Dan wordt je elke maand weer met grote ogen aangekeken. Nee Dankje!
6 maanden geleden
Ik werk in de zorg, maar ik heb zo'n last van mn rug en bekken dat ik de zorg taken niet meer aan kan. Daarom nu in de ziektewet en doe ik nu administratieve werkzaamheden, daar liggen er gelukkig nog genoeg van!
Nu vroeg een van mn collega's hoelang ik zwanger was, op dat moment bijna 17 weken, vertelde ik trots. "Oh! Dan ga je wel heel optijd de ziektewet in ofniet?!
Uh, alsof ik dit leuk vind... Ze bedoelde er vast niets mee, maar vind dit zo'n nare opmerking
6 maanden geleden
Reactie op roeliieen
Zo zijn veel van mijn collegas nu ook omdat ik veel last heb van bandenpijn ...
Vreselijk, alsof je het er om doet. Ik werk nu dus op kantoor maar dat had ik niet gedaan als ik niet wilde werken. Vind het ook echt een belediging als mensen zo reageren
6 maanden geleden
Mijn vorige zwangerschap met 28 weken.
Op dezelfde dag, twee vreemden:
'wow jij staat op klappen! 28 weken? Zijn het er 2 dan? Zeker?'
'Ben je zwanger? Mooi buikje, hoever ben je, 16 weken?'
🥲
6 maanden geleden
Ha, het topic waar ik al op hoopte 😁. Dit postte ik gister in een ander topic:
6 maanden geleden
Wat ik ook vrij ongevoelig vond was de HR dame bij het kleine bedrijf waar ik werk. We hadden een gesprek over kolf ruimte en ze deed er alles aan om te overtuigen dat het schoonmaak hok prima was. Toen zei ze: ja maarja, kijk ook maar eerst of het wel lukt met borstvoeding of misschien heb je er helemaal geen zin in.
Way to go Karen 😂😂😂 je trekt wel ALLES uit de kast om te voorkomen dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor de WETTELIJKE verplichtingen die bij een kolf ruimte gelden.
6 maanden geleden
Reactie op Mandarijn90
Ha, het topic waar ik al op hoopte 😁. Dit postte ik gister in een ander to ...
Haha deze reactie las ik inderdaad. Naar aanleiding daarvan dit topic geopend! Denk dat wellicht iedereen al heel wat rare opmerkingen gehad heeft.
6 maanden geleden
Mannelijke collega nadat ik vertelde zwanger te zijn, zijn eerste reactie “Nou dan ga je zeker ook minder werken straks?”. Ik ben zijn enige directe collega die fulltime werkt en hij vindt het verschrikkelijk dat alle anderen 3/4 dagen werken.. maar een ‘gefeliciteerd’ eerst was best netjes geweest 😅😂
6 maanden geleden
Ik heb in de avond ontzettend last van een opgezette buik.
Dus mijn schoonzus een keer: “Je zult 15 maanden zwanger lijken volgens mij bij 9 maanden met zo een buik” :)
Of een vriendin, nadat ik had aangekondigd zwanger te zijn van mijn eerste baby: “Ik wil helemaal nog geen kind, want met een kind kun je niet op vakantie of samen gezellig een weekendje weg. Zo goed dat je dat durft! Ik wil nog genieten.”
Thanks girls thanks 🫠