224 Reacties

6 maanden geleden

Hier even een opmerking van voor mijn zwangerschap.. we zouden gaan starten met een hormoontraject en dit vertelde ik aan mijn moeder. Haar reactie: nou dat mag je van mij verhuizen naar een onbewoond eiland , wat dan word het er heus niet gezelliger op met al die hormonen. Thanks mam, een: wat naar dat zwanger raken niet lukt , hoe voel je je daaronder?’ Was beter op z’n plaats geweest.

6 maanden geleden

Mijn partner had bij een van zijn klanten de vraag gekregen was het gepland🙈 vond dat een beetje een rare opmerking

6 maanden geleden

Reactie op nacb23

Hier even een opmerking van voor mijn zwangerschap.. we zouden gaan starten ...
Wow...

6 maanden geleden

Mijn Teamleidster is ook echt een bijzondere. Soms super lief en medelevend en dan komt er weer iets uit dat je denkt.. hoe moet ik hier nu weer op reageren. 😅 Toen ik vertelde dat ik zwanger was was haar eerste reactie; "ik wilde al gaan vragen of het wel lukte". Super awkward vond ik dat. Ik heb altijd positief gepraat over kinderen IN DE TOEKOMST. En dat ik dan tegen die tijd minder wilde gaan werken. Maar nooit gezegd dat ik er "mee bezig was". Zij vond het kennelijk al lang duren maar we waren pas 4 maanden ofzo "aan het proberen". 😅

6 maanden geleden

Reactie op nacb23

Hier even een opmerking van voor mijn zwangerschap.. we zouden gaan starten ...
🫣 Nee joh. Kan me wel vinden in grapjes over hormonen (rondom menstruatie) maar dit is wel echt een verkeerde situatie/moment voor zo'n opmerking. 🫠

6 maanden geleden

De opmerking op het werk (zelfs van hr) zo dat is wel snel hè na nr 1…. Uhm thanks for sharing. Er zit dan precies 1,5 jaar tussen 😳

6 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Omg wat een k** opmerking he 🥲 bij onze eerste hadden we het onze schoonou ...
Nou precies dat!! Echt he, reageer gewoon even leuk. Wij vertelden het al na de eerste echo met 7 weken omdat ik zo ontzettend ziek was (HG) en ze 4x per week vroegen of we kwamen eten, ik kon geen eten zien of ruiken. En toen kregen we ook te horen “nou dit hoor je pas met 16 weken te vertellen hoor” (ook echt een bijzondere termijn, 16 weken? 😅)

6 maanden geleden

Nare opmerking van de verloskundige vanmiddag; Ze gaf aan dat ze het bij de 13 weken echo allemaal moeilijk hadden kunnen zien omdat de kleine niet mee werkte, maar dat het uiteindelijk goed was. En dat ze hoopt dat de 20 weken alles goed te zien is en dat ze dus niet met zekerheid kunnen zeggen dat alles goed is na een moeilijke 13 weken echo. Vond het een beetje een nare opmerking 😅

6 maanden geleden

Een collega vroeg me na onze 2 weken vakantie of ik veel afgevallen was want ze zag echt nog niks aan mijn buik, die ziet er namelijk altijd zo uit... 😭 Nou als mijn buik er altijd zo uit zou zien zou ik intens verdrietig zijn... die is namelijk echt wel een stuk flinker dan normaal

6 maanden geleden

Tijdens een citytrip met mijn tante wat sowieso geen succes was: Ik in het vliegtuig: ik ben een beetje bang dat die hobbels slecht zijn voor de baby. Vliegtuig reedt over extreem hobbelige weg. Tante: nee vast niet. Als ik vroeger dacht dat ik zwanger was, en dat niet wilde zijn. Ging ik met de motor over extreem hobbelige wegen rijden. Dat werkte niet. Rare opmerking en die theorie klopt niet. In de Airbnb stond een kinder bedje. Tante: kijk er staat al een kinder bedje. Nou die hebben we hopelijk niet nodig! Toen heb ik gezegd dat ze moest kappen met gekke opmerkingen over de baby. Vriend tegen schoonmoeder: Gefeliciteerd met Moederdag! Schoonmoeder: Nou jullie ook ‘misschien’ volgend jaar hè! Tegen moeder vertellen dat we zwanger waren: ohhhhh gefeliciteerd! Wat fantastisch! Wie had dat ooit gedacht! Ik ben 35…

6 maanden geleden

Ik had kleertjes gekocht. Koop je niet te veel, het kan ook nog mis gaan. 😑

6 maanden geleden

Ik was bij 5wk al heel ziek (hg) maar probeerde in het begin nog wel te werken, toen ik een flinke breakdown had ging ik bij mijn leidinggevende praten en gaf haar een schreeuw om hulp omdat ik me zo slecht en hormonaal voelde en ze keek me aan en zei dood serieus; ik vind dat je jezelf wel aanstelt nu

6 maanden geleden

Ik ging naar de manueel therapeut toen ik 10 weken zwanger was. Benoemde mijn zwangerschap omdat ik niet wist of hij de standaard manipulaties die hij normaal doet wel mag uitvoeren. Zijn reactie op mijn zwangerschap was: "ik ga je niet feliciteren, want de kans dat het mis gaat is nog veel te groot". Die had ik nog van verder niemand gehoord. Iedereen die ik het (zo vroeg) vertelde, feliciteerde mij gewoon 😅.

6 maanden geleden

Toch bijzonder hoe sommige mensen reageren hè .. Mijn moeder was door het dolle heen. Toen we het (met mn zwagers en schoonzus erbij) aan mn schoonouders vertelde. Zei ze heel droog: gefeliciteerd. En hoe gaat het met “naam zwager” en “naam schoonzus” ? Oké. Ik dacht dat we het heel even over ons en de baby hadden? Verder best wel veel mensen: “oh dat had ik niet verwacht van jullie.” Zelfs mensen die ik al heel lang niet heb gesproken. Alsof ik iedereen een appje ga sturen dat ik ben gestopt met de pil? 🤷🏼‍♀️

6 maanden geleden

Naaaaaah wat kunnen mensen idioot zijn. Ik heb gelukkig absoluut nog geen rare/vervelende opmerkingen gehad. Ik moet wel zeggen dat ik enorm veel zelfspot heb, dus kan veel hebben. Maar sommige opmerkingen die jullie hebben gehad zijn écht belachelijk.

6 maanden geleden

Ik heb al letterlijk 12 jaar een relatie en heb al zoooveel vragen gehad “was het gepland” like… wat denk jezelf? 🤣🫠

6 maanden geleden

Reactie op atratr

De opmerking op het werk (zelfs van hr) zo dat is wel snel hè na nr 1…. Uh ...
Hahaha, herkenbaar. Wij hebben straks ook precies 1.5 jaar verschil. "Wil je niet liever eerst van je eerste kind genieten?" In die logica geniet nooit iemand van een tweede, derde, vierde enz kind want die zijn nooit alleen

6 maanden geleden

“Hoe kan dat nou??!” Maar niet op een leuke manier

6 maanden geleden

Reactie op #newhere

Een collega zei tegen me: pfff jij houdt van een schoon huis, je weet toch ...
Ben nu wel benieuwd. En groot gelijk wat je ook hebt gezegd want dat slaat echt nergens op. Heel asociaal

6 maanden geleden

Een vriendin zei tegen me: “Kijk maar of je het allemaal nog zo leuk vindt als je helemaal uitgezakt en uitgescheurd bent, dat lijkt me nou zo kut.” Ik heb gezegd: “Weet je wat mij pas kut lijkt? Eenzaam en kinderloos door het leven gaan 🙃.” Dit was echt al de zoveelste rare opmerking van haar over mijn zwangerschap, echt klaar mee op een gegeven moment.