224 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op fvdp

Een vriendin zei tegen me: “Kijk maar of je het allemaal nog zo leuk vindt ...
Heel herkenbaar 🥲 ik ben door mijn zwangerschap/moederschap veel vriendinnen verloren die dit soort opmerkingen maakten. Ik kreeg alleen maar opmerkingen zoals: je leven is voorgoed voorbij. Heb toch altijd het idee dat er een soort jaloers gedrag onder zit ofzo van degene die het zegt 🤔

6 maanden geleden

"je ziet het nog niet echt he" vond k best wel lullig om te horen 😅🙈

6 maanden geleden

Waaaauw ik val echt van mij stoel door sommige opmerkingen. Hoezo denken mensen het recht te hebben om dit soort dingen te zeggen🤷‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op fvdp

Een vriendin zei tegen me: “Kijk maar of je het allemaal nog zo leuk vindt ...
Ik snap wel dat je klaar was met 'die vriendin'!

6 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Waaaauw ik val echt van mij stoel door sommige opmerkingen. Hoezo denken me ...
Ik ook! Hoe kunnen mensen zo a empatisch zijn 🤯 Misschien kunnen we met z’n allen een lijstje tegen antwoorden bedenken om mensen even op een nummertje te zetten. Alhoewel negeren soms het beste is natuurlijk. Op de meest pijnlijke: “het kan nog mis gaan”: Wij staan er gelukkig een stuk positiever in het leven, zou je ook eens kunnen proberen ✌️

6 maanden geleden

Me zwager zei je wordt net zo breed als hoog (slank en 1.60) Kon hier wel heel hard om lachen 🤭

6 maanden geleden

'Komt er nog een derde? Bij ons was de derde een ongelukje.' De overbuurman. Ik ben zwanger van de tweede.

6 maanden geleden

Bij de 20 weken echo hebben ze extra tijd genomen om het hartje van de kleine te bestuderen (mijn man heeft een hartafwijking). Het besef kickte ineens in dat er twee harten in mijn lichaam kloppen en alles werd zo echt en bijzonder dat ik behoorlijk moest huilen. We hadden een mega stugge, droge gynaecoloog die me na 10 minuten (zachtjes) huilen emotieloos aankeek en vroeg “lukt het?”

6 maanden geleden

Een familielid zei "Die hadden we niet zien aankomen". Ik heb geen idee waar dit op sloeg aangezien ik 8 jaar een relatie heb (waarvan een aantal jaar getrouwd). Ik ben bijna 34 en mijn man en ik hebben beiden een zeer stabiel inkomen en al jaren een vaste baan. Oja en ook geen fertiliteitsproblemen of iets dergelijks. Zo apart..

6 maanden geleden

In verwachting van de 2e. Iemand zei dit keer wel een winterkindje? Of het mij boeit. Ik zei nee herfstkindje, zoals ik! Ik ben allang blij dat ik zwanger 🤰🏽 ben! Je had vorige wel een grote buik!

6 maanden geleden

Ik ben 24 maar, baas: ben je niet te jong ..

6 maanden geleden

Wat denk jij wel niet, je hebt al een jongen en een meisje, meer keuze is er niet, dus wat moet je dan met een 3e.. te bizar vind ik dit

6 maanden geleden

Mijn collega maakte laatst een mooie opmerking. Ik vertelde dat ik het zwembad wilde opzetten. "Dan heeft de baby straks een onderzeeër!" Vond het echt een mooie denkwijze. Mijn teamleidster is minder grappig. Toen ik vertelde dat ik blij was dat het allemaal zo goed ging omdat ik veel verhalen had gelezen over vrouwen die al vroeg niet meer volledig konden werken; "Je bent zwanger hoor, niet ziek" Voelde ook heel fijn. Not. Geeft vast een voorproefje voor als ik mogelijk wel klachten krijg of een stapje minder hard kan in zetten in mijn behoorlijk intensieve werk.

6 maanden geleden

Reactie op Summergirl7

kRiJg jE eR tWeE? 😖 Als het allang duidelijk is dat je zwanger bent van éé ...
Dat schijnt heel vaak voor te komen. Een collega (die zelf ook al een kindje heeft een dat vaak heeft gehoord) heeft me gevraagd om te gaan turnen hoe vaak mensen die opmerking maken. Tot nu toe 2x, mijn vader en mijn broer 😕 die weten precies hoe alles zit van kind icsi traject en hoeveel echo's we al hebben gehad etc. Vind het wel een beetje jammer dat de 'grap' van hun kwam, omdat ze weten hoe ik de laatste jaren bezig ben geweest met mijn gewicht.

6 maanden geleden

17 weken + 2 dagen zwanger: 'Ik zie nog niks hoor? Waar verstop jij de baby dan?' Één; je ziet wel wat, zeker als je mij beter kent en weet wat mijn figuur was voor de zwangerschap en twee; wat wil je daar nu mee zeggen? Dat ik lieg over mijn zwangerschap?

6 maanden geleden

Het raarste vond ik toen we na een goede 13 weken echo en nipt het breed bekend gingen maken (naast de directe familie). Mijn vriendinnen wonen verder weg want ik ben voor mijn vriend verhuist dus ik heb ze allemaal een appje gedaan met een foto en een leuk berichtje. 1 heeft tot op de dag van vandaag gewoon helemaal niet gereageerd terwijl het best een goede vriendin is. Geen idee of ze boos is dat ik het via de app stuurde of dat het wat anders is (vlak ervoor nodigde ze me nog uit voor de verjaardag van haar zoontje dus toen was er denk ik nog niks aan de hand). Inmiddels 3 weken verder en nog niks gehoord (en zelf ook niks gestuurd want ik vind het stom dat ze er gewoon niet op reageert)

6 maanden geleden

Van mijn neef, met negatieve toon: ‘Was dit gepland? Ja het kan ook een ongelukje zijn dat je niet weg wil laten halen.’ Mijn man en ik zijn al meer dan 10 jaar bij elkaar, wonen ruim 6 jaar samen, zijn vorig jaar getrouwd, hebben allebei een prima vaste baan én we hebben nooit een geheim gemaakt van onze kinderwens. Ik wou dat ik niet zo met stomheid geslagen was toen hij dat zei en wat had gezegd…

6 maanden geleden

Mijn moeder: straks kan je je muts niet meer zien, dan voel je je pas echt zwanger. Mijn vader: goed gedaan (naam van mijn man), het moest er toch een keer van komen. Meerdere: he, al xweken zwanger? Nee hoor dat klopt niet, weet je het zeker. Je ziet helemaal niks aan je buik. En de aanvulling...miss is het niet goed Ik : we krijgen een meisje...de ander..jongens zijn ook leuk En vrienden: jeetje, wat onwijs leuk voor jullie. Zo blij dat wij het niet zijn

6 maanden geleden

Sportinstructrische : kom op dames als ik het kan met mijn buik dan kunnen jullie dat helemaal. Die buik is echt niet alleen van de baby hoor ook van al het eten.

6 maanden geleden

Reactie op jwme2024

Sportinstructrische : kom op dames als ik het kan met mijn buik dan kunnen ...
Ik was nooit meer teruggegaan 🤣