224 Reacties
6 maanden geleden
Ben ik de enige die spontaan trek kreeg in drop bij het lezen van de forum titel? 😅
6 maanden geleden
Vandaag nog een mooie in de supermarkt:
Zo mevrouw hoever bent u? Dus ik zo euhm 17 weken. Neejoh dat meen je niet ik dacht dat u al wel bijna uitgetelt was. U waggelt al zo en al zo grote buik.....
Sta je dan met je bek vol tanden. Waar de fack bemoeien mensen zich mee ik werd echt een beetje kwaad van deze opmerking.
Ik heb enorme last van bekkeninstabiliteit en dit rondje supermarkt was een beetje te veel van het goede vandaag waardoor ik behoorlijk waggel van de pijn. En tja t is m'n 2e zwangerschap en ik vind zelf ook wel dat ik al een behoorlijke buik heb maar zeker niet zi Dat ik er al hoogzwanger uit zie
6 maanden geleden
Reactie op JSvE
Ik heb afgelopen jaar een vroeggeboorte gehad met 24+3 en mijn dochter is n ...
Oehff gevoelig onderwerp om dit zo aan te vliegen best wel heftig als je die, van je verloskundige notabene, die als t goed is jouw situatie kent, naar je toe geworpen krijgt... niet oke ik zou echt ook niet zo tof reageren denk ik
6 maanden geleden
Vanochtend was ik in het zwembad met mijn zoontje. Daar kwam ik een oud collega tegen van ca. 15 jaar geleden. We raakten kort aan de praat en ze vroeg: “krijg je nog een kindje of is de buik gewoon overgebleven van de vorige?”.
Stomme snol.
6 maanden geleden
Ik werk als kapster, maar wat sommige mensen idd zeggen 😳 jaaa ik dacht het al te zien je kreeg al een dikke kop. Uhh okay thanks maar daar ben ik nog helemaal niet voller geworden 😅
En bij een collega van me, ook zwanger, jaa bij jou zie je de buik niet zo goed he, je bent natuurlijk al wat steviger( en deze opmerking is zonder grappen zo’n 15x gemaakt!)
6 maanden geleden
Collega op werk terwijl we met zo'n 15 collegas aan het lunchen waren:
*Ik pak 1 dropje*
Zij vanaf de andere kant van de tafel: "NEEEEEE! JiJ MaG GeEn DrOp EtEn, DaT iS SLeChT vOor JOuw blOedDRuk! 😱
zullen we afspreken dat ik vraag om advies en dat we het niet ongevraagd schreeuwen? Thanks.
6 maanden geleden
Reactie op Djennn
Wij verwachten ons 3e kindjes snel, de jongste is bijna 12 maanden.. er wo ...
Je hebt hopelijk even uitgelegd hoe kinderen gemaakt worden?😂
6 maanden geleden
Context: Nieuwe baan per 1 april, was 7 weken zwanger met solliciteren en 8 weken zwanger met tekenen contract.
Leidinggevende: oh, wanneer gaat je verlof in? Moeten bedrijfstechnisch wel even kijken hoe we dit gaan oplossen'
Mijn contract moet voor verlof verlengd worden. Houd die zwangerschap discriminatie lekker voor jezelf en meld mij tegen die tijd wat je wil. 😂
6 maanden geleden
Reactie op Demive29
Deze ook zooo vaak gehoord! Ben 25 en heel open geweest over mijn kinderwen ...
Ik heb jaren het omgekeerde gehad. Als je de 30 passeert krijg je de hele tijd te horen 'is het niet tijd voor jullie' willen jullie geen kinderen? Etc. Zo pijnlijk als je al jaren zwanger probeert te worden en je in een zwaar ivf traject zit en een miskraam heb gehad.
Nu krijg ik telkens, 'wacht maar op de slapeloze nachten, wacht maar op ...
Alleen maar negatieve dingen van kinderen krijgen.
En ik denk alleen maar ik ben zo dankbaar dat ik überhaupt op mn 35e nog zwanger mag zijn na al die jaren waarin ik dacht dat ik nooit moeder zou mogen worden. Echt een geschenk nu waar ik heel erg naar uit kijk. En dan alleen maar die negatieviteit.
6 maanden geleden
Reactie op Char321
Ik heb jaren het omgekeerde gehad. Als je de 30 passeert krijg je de hele t ...
Echt, die negativiteit blijft. Ik snap ook niet waarom. Nu is het vooral 'wacht maar tot ze gaat lopen' 'wacht maar tot ze niet meer slaapt' 'wacht maar tot ze (terug) praten'. Waarom altijd zo negatief. Tuurlijk is het ouderschap ook zwaar maar dat voert over het algemeen niet de boventoon