224 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben een super goede slaper, altijd al geweest en vooral nu tijdens de zwangerschap. Als ze vragen of ik symptomen heb dan zeg ik dat snel moe ben en schaam me dan ook niet om te zeggen dat ik soms een middagdutje doe. Het eerste wat er dan uit hun mond komt is “wacht maar totdat je verder in de zwangerschap bent” of “geniet er nu nog maar van, straks als de kleine er is gaat het niet meer”. Ook ben ik nooit de slankste geweest, maar niet dik, dus ik was me er al van bewust dat een buikje later pas te zien zou zijn. Nu ben ik 20+1 en ben zo blij dat er een buikje aan het groeien is. Als mensen dan horen dat ik 20+1 hoor ik al snel “oh zo ziet het er niet uit”. Bedankt Karen, Gerda. Ga maar lekker de leukste uithangen bij de bingoclub.

6 maanden geleden

Context: Nieuwe baan per 1 april, was 7 weken zwanger met solliciteren en 8 ...
Vind het nog niet een hele rare vraag. Denk niet dat het perse discriminerend is

6 maanden geleden

“Oh je buik is nog niet te zien met 18 weken want zo te zien was je vantevoren ook al wat dik” Had inmiddels vantevoren getraind tot standje summerbody😅

6 maanden geleden

Wacht maar dit.. wacht maar dat Maar zelf wel 1,2,3,4 kinderen hebben? Waar bemoei je je mee 😡🤷🏽‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op Ss1997

Wacht maar dit.. wacht maar dat Maar zelf wel 1,2,3,4 kinderen hebben? Waar ...
Ja snap er niks van. Soms ook ouders onder elkaar als een soort van wedstrijdje hoe erg het ouderschap is. Gaat heel weinig om de mooie dingen, zoveel geklaag alleen maar. Probeer altijd dan maar positief te reageren en te zeggen dat ik vooral naar uitkijk dat het kindje komt. Maar het gebeurt zo vaak die negatieve opmerkingen.

6 maanden geleden

Reactie op Char321

Ja snap er niks van. Soms ook ouders onder elkaar als een soort van wedstri ...
Ja ik kijk er naar uit, natuurlijk is het soms lastig maar dat hebben we allemaal denk ik Anders kwamen er niet zo veel kinderen bij als het zo verschrikkelijk is🙈

6 maanden geleden

Reactie op Toepies

Vind het nog niet een hele rare vraag. Denk niet dat het perse discriminere ...
Zo voelt het wel. Want het gaat er niet om of ze vervanging gaan regelen, want het inwerken alleen duurt al 6 maanden in deze functie. Ze had het echt over mijn contract verlening, want daar spraken we over in hetzelfde gesprek. De zwangerschap nemen ze dus mee in mijn beoordeling wat niet mag. Maar goed dat ga ik nooit hard kunnen maken dus ga het wel zien

6 maanden geleden

Een collega benoemde naar mij “dat ze er zelf geen problemen mee had” dat ik zwanger was op mijn leeftijd… Sidenote, ik ben 41.. Hoe langer ik erover nadenk, hoe bozer ik er om kan worden.. Met name omdat je niet weet welke weg iemand heeft afgelegd (nu valt mijn weg relatief mee, maar ik voel heel sterk dat ik op moet komen voor degene voor wie de weg niet meeviel..)

6 maanden geleden

Reactie op Jojanne Meike

Een collega benoemde naar mij “dat ze er zelf geen problemen mee had” dat i ...
Herkenbaar, een verloskundige uit het zh waar ik een telefonisch consult mee had (over gebruik aspirine) zei tegen mij: dat had je zeker niet meer verwacht op jouw leeftijd (ik ben 43)! Zoiets zeg je toch niet, zeker niet als professional, en zeker niet als je weet wat voor weg we hebben afgelegd om hier te komen, zo ongevoelig…ik wist niet wat ik hoorde toen ze dat zei….

6 maanden geleden

Hoeveel ben je al aangekomen? En op de vermoeidheid: nou nu kan je nog slapen dus geniet er maar van. Gaan jullie nog voor een 2e?? 👉🏼 Ehmm ben 17 weken zwanger van ons eerste kindje 😣

6 maanden geleden

Zo voelt het wel. Want het gaat er niet om of ze vervanging gaan regelen, w ...
Ah ja, dat maakt het wel anders inderdaad. Naar van ze. Je kunt er in inderdaad weinig mee..

6 maanden geleden

Zo voelt het wel. Want het gaat er niet om of ze vervanging gaan regelen, w ...
Zwanger of niet, als je contract verlengd dient te worden en je baas kiest ervoor deze niet te verlengen heb je geen poot om op te staan. Dit is letterlijk de enige wettelijk bepaalde manier hoe een werkgever, een werknemer in verwachting kan/mag laten gaan. Ze zijn wettelijk niet verplicht je contract te verlengen ondanks zwangerschap.

6 maanden geleden

De ene zegt: jeetje je bent wel al erg flink voor je termijn! De ander zegt: oh is je buik niet aan de te kleine kant voor hoe ver je nu bent? Zeg maar gewoon dat ik mooi zwanger ben en hou het te groot te klein verhaal voor je 🥲 En ook, waarom heeft iedereen de behoefte om horror bevallingen te delen met zwangere vrouwen??? Nooit hoor je iemand erover, en dan ben je zwanger en is het: een vriendin van mij is bevallen nou die bevalling was zo traumatisch! Waarom worden er geen positieve verhalen verteld 😕

6 maanden geleden

Ik vertelde in een groep dat ik zwanger ben en een meid vond het nodig te vertellen hoeveel vrouwen zij kende waarvan het kindje dood geboren was Echt hou je mond gewoon

6 maanden geleden

Reactie op Abietje

Ik vertelde in een groep dat ik zwanger ben en een meid vond het nodig te v ...
Oh echt he 😵‍💫 ik kreeg ook allerlei verhalen van vrouwen over hun heftige bevallingen en dat ze uitgescheurd waren van hier tot tokio. Dat hoef ik allemaal niet te horen hoor 🥲

6 maanden geleden

Wat snel? Is het gepland? 🤮 mijn vriendin is ontiegelijk jaloers en dat zegt ze ook tegen mijn andere vrienden, tegen mij niet😅 ze reageert ook niet op echo’s en dergelijke 😤

6 maanden geleden

Ik kreeg regelmatig de opmerking als mensen vroegen of ik het geslacht al wist: “in deze tijd weet je maar nooit of het een jongetje of meisje of iets anders is”. Wtf 😂

6 maanden geleden

Ik ben huismoeder krijg je te horen nu ik een 2e krijgt (oh dat doe je alleen om weer niet te willen werken en te profiteren...) of omdat ik zwanger ben dat ik nu nog luier ben 😑😒 uh say what? Die mensen kennen ook heel mijn leven niet 🤣 en ben alles behalve lui mijn huis en tuin zijn brand schoon

6 maanden geleden

Reactie op Mies180

Ik ben huismoeder krijg je te horen nu ik een 2e krijgt (oh dat doe je alle ...
Pardon.. wat bizar! Dat ze het denken is al naar maar ook echt zeggen is echt bizar

6 maanden geleden

Ik heb totaal geen last van zwangerschapskwaaltjes, waarop een collega zei: "Nou ik hoop dat je nog even flink ziek wordt dan!" Heel erg aparte opmerking vond ik dat.