224 Reacties

6 maanden geleden

Collega: gefeliciteerd, weet je al wie je werkzaamheden over gaat nemen?

6 maanden geleden

Ow je bent echt heel erg aangekomen( valt echt reuze mee) je moet echt oppassen dalijk word je heeel dik!! Zei mn schoonmoeder vandaag. Ik was in shock dat je dit tegen een zwangere vrouw kunt zeggen….

6 maanden geleden

Reactie op mels58

Ow je bent echt heel erg aangekomen( valt echt reuze mee) je moet echt oppa ...
En owja, ze zei dat ik geen snoepjes meer mocht eten…. Dat deed ik al niet 😂😂

6 maanden geleden

“Zo je dijt al lekker uit…..” je bedoeld je begint je baby buikje te zien?? 😖😒

6 maanden geleden

Mijn collega moest huilen toen ik aankondigde dat ik zwanger was, omdat ze zich druk maakte over de werkdruk die dan tijdens mijn verlof te hoog werd. Gek genoeg begreep ik haar heel goed, want zelf dacht ik; met een baby thuis heb ik meer rust dan op mijn werk 😂

6 maanden geleden

Ik snap niet waarom vrouwen altijd een slechte opmerking moeten geven als je zwanger bent. Gelijk: niet voor 2 eten hoor dat hoeft niet je moet niet dik worden, of jeetje nou je ziet het wel aan je gezicht hoor. Zo je hebt wel een buikje.. Goh gerda, je ziet me voor het eerst weer met 20 weken, wat denk je🥲? Dat het met de ooievaar komt? Heb deze al paar keer gehoord, misschien te maken met de leeftijd, van m'n schoonmoeder en de moeder van een vriendin van mij, gelijk benadrukken, waarom kunnen vrouwen niet gewoon een compliment geven en de de negatieve dingen achterwegen laten? Ja je bent zwanger, Ja je wordt dikker, opgezetter weet ik veel wat maar je hoeft het niet te benadrukken. En als je er wat over zegt is het: nou je bent wel heel gevoelig of nou zal wel aan de hormonen liggen, maak je niet zo druk. 🤡

6 maanden geleden

"Nu al?!" "Je laat er geen gras over groeien!" "Dat je daar zin in hebt!" Dochter is 13 maanden, dus two under two. Is ook een ding blijkbaar..

6 maanden geleden

Reactie op JS-94

"Nu al?!" "Je laat er geen gras over groeien!" "Dat je daar zin in hebt!" ...
Oh dat. Dochter is ook 13 maanden. En dan krijg ik allemaal argumenten te horen waarom zij nog niet zwanger zijn. Prima hoor, tis geen verplichting 😅

6 maanden geleden

Reactie op heleentje1992

Huh!? Ik zou het gezicht willen zien als je dan antwoordt: Nee ik ga volge ...
Erg toch?!

6 maanden geleden

Iemand die op ons kind op wil passen maar rookt in huis. Aangegeven dat we het niet willen dat ze op past i.v.m. derdehands rook, wiegendood, ongezonde stoffen en longproblemen. 'maar wiegendood komt door vaccinaties!' Ik heb niet gereageerd behalve dat dat niets veranderd aan dat ik niet wil dat mijn kind structureel in een rookhuis komt (al is t 'maar' 1x per week). Heel naar dat ik het gevoel kreeg te willen verdedigen waarom ik niet wil dat mijn kind opgroeit in een situatie met rook, terwijl mijn partner en ik beiden niet roken...

6 maanden geleden

Iemand die op ons kind op wil passen maar rookt in huis. Aangegeven dat we ...
Klinkt sowieso als een bijzondere oppas… 😅 Ik zou niet eens alleen voor het roken verder zoeken denk ik. 🙃 Maar dit is mijn snelle conclusie uit een wel heel kort verhaal, dus misschien oordeel ik te snel. Rook en onze baby gaan ook echt niet samen… 😅 Vaccinaties en ik of onze baby gaan dan juist weer heel goed samen! Hoe veiliger, hoe beter. 👌

6 maanden geleden

Reactie op ClaudiaPH

Klinkt sowieso als een bijzondere oppas… 😅 Ik zou niet eens alleen voor he ...
Ze is een schat, maar staat in dingen ook anders qua opvoeden. Wat ok is! Maar wel voor kortere periodes :) kdv is goede oplossing voor ons :)

6 maanden geleden

Wat wordt ze al dik! En opmerkingen over eten en hamburgers, tegen mijn vriend. Waar ik naast sta.. in sportkleding.. Dat mensen dit echt doen ook! Ik was juist zo trots op mijn ronde buikje wat niks met dik te maken heeft 😢, en dat het mij nog lukt om zoveel te sporten (ook al is het op lager tempo). Ik ben echt een beetje van slag wel hierdoor 😡😢.

6 maanden geleden

Reactie op an dreams

Wat wordt ze al dik! En opmerkingen over eten en hamburgers, tegen mijn vri ...
Oh no, vreselijk 😫 en herkenbaar. Ik pakte een koekje voor bij de thee en kreeg toen van een vrouwelijke collega (met kind) de opmerking ‘is er niets gezonders voor je? Lijkt mij niet de beste keuze.’ Ik was zo in de war, wist niet wat ik hoorde. Laat mij m’n koekje eten a.u.b. 🥺

6 maanden geleden

Reactie op Jamie31

Oh wat leuk, en nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Dit was een opmerki ...
Oh die ken ik ook van m'n schoonmoeder, nou het moet je maar gegund zijn, (proces van jaar met proberen) of nou nu maar afwachten of alles goed blijft , kan nog van alles gebeuren. 🫠

6 maanden geleden

Heb HG en ben daardoor afgevallen en zag je in het begin niet veel, 20 weken zwangerschap, zo je hebt wel een dikke toet hé, en vervolgens dan mij proberen uit te beelden met dikke wangen alsof ik 1 of ander dik vet varken ben. Die schoot bij mij heel verkeerd... en het leuke is dan hoor je van andere juist oh ben je afgevallen in je gezicht? Waarom zou je zoiets benadrukken bij iemand, niemand heeft er wat aan.

6 maanden geleden

Reactie op Moukie

Oh no, vreselijk 😫 en herkenbaar. Ik pakte een koekje voor bij de thee en ...
Ook hier een soortgelijke opmerking gehad vandaag. Bah, ik raak er helemaal onzeker van en door de hormonen al helemaal.

6 maanden geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Ik werk in de zorg, maar ik heb zo'n last van mn rug en bekken dat ik de zo ...
Hahah Jaa precies dat. Of dat we elke 2 weken kijken hoe het gaat en dan de dienst inkorten. Net of ik mij maar aanstel.

5 maanden geleden

Had vandaag 2 mensen op werk die vroegen of het wel gepland was. Mijn situatie: Ben 35 en mijn man 40. Zijn al jaren getrouwd en al 13 jaar samen. Hebben een koophuis een vaste baan etc etc... Moest er bijna om lachen. Net of je nog jaren de tijd zou hebben of nog ergens op zou moeteb wachten? 😅 (Ben na jaren zwanger geworden met een ivf traject)

5 maanden geleden

Reactie op Char321

Had vandaag 2 mensen op werk die vroegen of het wel gepland was. Mijn situa ...
Ja, alsof het de eerste 10 jaar ongeveer lukte om het niet ongepland te laten gebeuren en als je 30+ bent ineens niet meer.