29 Reacties
één maand geleden
Hier met 39w bevallen van een dysmatuur. 46cm en 2880gr. Eerste paar dagen had hij echt nog weinig energie, en kreeg bv uit fles. Nu sinds eergisteren bv echt uit de borst. Einde kraamweek woog hij 2940gr.
Kruiken mogen afgebouwd worden althans mogen al uit het bedje maar we bouwen af. Je merkt dat hij nu steeds meer energie krijgt!
één maand geleden
Geboren met 39 weken met 2010 gram en 38 cm . Helaas naar de 1860 gram afvallen tot heen
één maand geleden
Geboren met 39 weken, 47 cm en 2784 gram. P9 is het uiteindelijk geworden, ze werd sowieso klein geschat maar dit viel ons reuze mee. Nu na 8 dagen zit ze op 2730 gram dus alweer bijna op haar geboortegewicht. Ze groeit goed en drinkt goed, temperatuur regelt ze zelf en slaapt voor de rest vooral.
Ons zoontje was prematuur en dysmatuur en is tot op heden (nu 27 maanden oud) nog een kleintje maar naar verwachting gaat onze dochter hem snel voorbij op deze manier 🤭
één maand geleden
Geboren met 38+1, 48 cm en 2375 gram. Inmiddels na 10 dagen bijna weer op geboortegewicht 😄
Temperatuur en voeden gaat goed.
Binnen enkele dagen gaan we voor het eerst naar buiten.
één maand geleden
Hier ook een dysmatuur kindje. Met 41W, 3100. Was wel even schrikken omdat tijdens de zwangerschap er niks aan de hand was en ik na 20 weken nooit meer een groei echo heb gehad, was geen noodzaak voor..
De eerste dagen had hij moeite met z’n temperatuur en eten. Nu gaat het goed en groeit hij als kool! Heb het idee dat hij wel meer eet, maar dat was met borstvoeding niet erg.
één maand geleden
Fijn dat hier een topic voor is 🥰
Ik ben ingeleid vanwege klein kindje en hoge bloeddruk.
Met 37.4 bevallen van een dame van 2346 kg en 47/48 cm.
Na 10 dagen zat ze bijna op haar geboortegewicht (2310). Woensdag weer meten op het consultatiebureau weegspreekuur.
Verder doet ze het super! Haar apgar was 9-10-10 dus dat was een grote geruststelling.
Wel moest ze een nachtje aan een glucose infuusje en een nachtje onder een biliblanket, maar daarna mochten we naar huis (na in totaal 4 nachtjes).
Thuis slaapt ze lekker veel en drinkt ze goed, poept en plast goed. We gebruiken geen kruiken maar voldoende (wollen) dekens. Vanavond gaan we voor het eerst de puckababy newborn slaapzak proberen!
één maand geleden
Hier met 37.4 bevallen van ons lieve kleine meisje van 2286 gram.
Eerst glucosetesten gedaan gingen prima, daarna helaas geelzucht. 4 dagen in het ziekenhuis, daarna thuis nog 1,5 week om de dag moeten prikken. Nu gaat het super, na 3 weken al een kilo gegroeid. Blijft een klein popje!
Helaas wel huil uurtjes in de avond/ nacht.
De reden dat zij dysmatuur is omdat ik een afwijkende placenta en navelstreng heb gehad
één maand geleden
Zijn meer dysmature kindjes die meer dan 14 procent zijn afgevallen naar hun geboorte
één maand geleden
Hier ook een dysmatuur kindje, met 37+0 bevallen van onze dochter van 43cm en 1980 gram (p0,6). Ik zou een week later ingeleid worden ivm haar dysmaturiteit, ook door een afwijking van de placenta en navelstreng, maar dat ze zo klein was wisten we ook niet, op de groeiecho’s werd ze rond de p10 geschat.
Wij zijn meer dan een week in het ziekenhuis geweest en nu al een hele tijd thuis, ze groeit als kool en weegt al bijna 3kg!
één maand geleden
Reactie op LottevdB1
Geen ervaring mee!
Maar is dat iets om te overleggen met je verloskundige ( ...
Ik heb nog kraamzorg en we liggen al weer in ziekenhuis, maar valt alleen af . Ook al drink hij wel weer
één maand geleden
Ik ben bevallen met 40+6 van een heel lief meisje van 2920 gram. De eerste 24 uur had ze geen zuigreflex en daardoor veel afgevallen (7,7% van dr gewicht).. 3 nachtjes in het ziekenhuis geweest voor glucose testen (allemaal goed) en oefenen met drinken.. nu is ze bijna 2 weken en eindelijk bijna op geboortegewicht! 💪🏻
één maand geleden
Hier ook een dysmatuur meisje. Met 40+3 gehaald middels een spoedkeizersnede en 2630 gram. Hele zware start gehad.(zie bevalverhalen)
Ze is nog in het ziekenhuis de laatste stapjes aan het maken voor we naar huis mogen. Het drinkt gaat nu goed maar ze moet nog wel aankomen. (Na operatie was ze heel veel aangekomen in vocht en dit inmiddels ook afgevallen dus gewicht moet nu stabiliseren/toenemen).
Met haar temperatuur heeft ze veel moeite gehad en mede gezien haar situatie is ze een tijdje geholpen door een warmtebedje en warmtelamp. Inmiddels gaat het al en paar dagen goed in een normaal wiegje met af en toe een kruik.
één maand geleden
Wanneer zouden jullie een newbornshoot plannen?
Ik had hem in eerste instantie donderdag staan, dan is ze 19 dagen. Ik vond het echter nog wat vroeg omdat ze nog zo fijntjes is, en kan het nu 2 weekjes verlaten. Dan is de 4 weken en 5 dagen.
Denken jullie dat ze dan nog “newborn” genoeg is?