25 Reacties
18 dagen geleden
Ik hoorde dat je het zo moet zien dat ze eigenlijk pas vanaf de uitgerekende datum ongeveer gaan doen wat je dan van een net geboren baby kan verwachten en vanaf die tijd verder moet rekenen naar 2de week 3de week enz. Dat is wat mijn kraamzorg zei in het begin. Onze dochter kwam toen niet zelf voor voedingen en ik moest elke 3 uur wekkers zetten. Vanaf ongeveer haar uitgerekende datum werd dit beter en vanaf daar moet je dus eigenlijk kijken qua ontwikkeling enz volgens mij
18 dagen geleden
Je zegt eigenlijk zelf al dat ze gecorrigeerd 1 week zijn. Met dit soort dingen kan je ook het best dat termijn aanhouden. Je kan in deze app een extra kind toevoegen en dan met de uitgerekende datum als geboortedatum. Dan krijg je alle ontwikkelingen voor de gecorrigeerde leeftijd te zien.
18 dagen geleden
Reactie op MamaEm
Goed idee! Jammer dat deze app geen optie voor prematuur toevoegen heeft. B ...
Jaa begrijpelijk hoor! Mijn eerste kindje was ruim vier weken te vroeg en dan zit je toch steeds al die ontwikkelingen te lezen die eigenlijk nog even op zich laten wachten
18 dagen geleden
Reactie op steffy2811
Ik hoorde dat je het zo moet zien dat ze eigenlijk pas vanaf de uitgerekend ...
Klopt, ik moet rekenen met de gecorrigeerde datum. Vind ik erg lastig omdat ze inmiddels al 3 weken thuis zijn. Ik heb helaas geen kraamzorg gekregen thuis om met dit soort dingen te helpen.
18 dagen geleden
Reactie op MamaEm
Klopt, ik moet rekenen met de gecorrigeerde datum. Vind ik erg lastig omdat ...
Ooow balen zeg! Mijn dochter is met 38 weken geboren. Dan mogen ze inprincipe geboren worden. Zijn ingeleid omdat ze nogal groot was. Het viel uiteindelijk wel mee maar voor 38 wkn was ze wel zwaar 3670 gram al. Dus als we hadden gewacht had ze zeker boven de 4 kilo gezeten. Maar hier zie ik ook dat dingetjes al gezegd worden in een tekst en ik zie het pas de week erop bijvoorbeeld ontstaan. Het is ook allemaal een gemiddelde elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo!
18 dagen geleden
Hier een meisje van 3 weken en ze komt gemiddeld 4 keer per nacht… overdag zit er ook maar 2u tussen de voedingen ondanks dat ze intussen al meer dan 4kg weegt… en idd extra lastig met een actieve/vroege peuter in huis 🫣 en ertussen idd vaak wakker van krampjes, geluid maken ed… maar deze nacht was het precies iets minder (ofwel begin ik vaster te slapen na het slaaptekort 😂).
Onze peuter slaapt pas door sinds 2 jaar (net voor haar zusje geboren werd gelukkig 😅) maar wordt nu ook weer soms wakker… gelukkig gaat mijn man dan naar haar en kan ik me ‘s nachts focussen op de baby.
Je bent dus zeker niet alleen met een baby die niet vast slaapt maar we hebben het al 1 keer gedaan… die 2e keer lukt ook wel 😅 en wat is 2 jaar minder slaap op een mensenleven probeer ik me dan voor te houden 😂
18 dagen geleden
Ik denk dat je echt verschil gaat merken als ze gecorrigeerd 3/4 weken is. Mijn oudste is in week 30 geboren en dat duurde ook zeker tot na de uitgerekende datum toen we weer terug waren uit het ziekenhuis. Het komt goed ❤️
14 dagen geleden
Reactie op Demive29
Zelfde hier! Bevallen met 39+3 en zoontje is nu een maand oud.
Komt in de n ...
Vermoeiend als ze niet in bedje kunnen slapen ja!
Ik geef nu geen bv dus samen slapen durf ik niet. Inmiddels alweer 1,5 uur bezig maar ik krijg de baby's gewoon niet in slaap 😢 2 tegelijk wiegen gaat ook niet. Ze wisselen elkaar ook perfect af, valt de ene in slaap begint de ander moeilijk te doen.
Ik weet echt niet hoe we dit gaan overleven nog weken lang. We hebben geen hulp voor de nachten en overdag nog een peuter thuis. Zou zo graag eens willen slapen. Ik snap wel dat dit als martelingsmethode wordt gebruikt.
13 dagen geleden
Reactie op MamaEm
Vermoeiend als ze niet in bedje kunnen slapen ja!
Ik geef nu geen bv dus ...
Zo knap van je! Ook nog 2 baby’s, echt respect. Kunnen jullie elkaar in de nacht niet afwisselen? Wij doen soms shifts dat de ene beneden zit met de baby en de andere in bed kan slapen. Zo pak je soms toch 4/5 uur achter elkaar slaap
13 dagen geleden
Hier ook niet doorslapen. Zoontje van 4 weken wil om de 3 a 4 uur snachts bv en daarna boert hij niet vaak waardoor we na lang rechtop weer in bed leggen en vervolgens hoor je dat hij weer last heeft van gas. Daarnaast ook al tweede avond/ nacht last van kramp. Dus m’n man en ik wisselen elkaar af in de nacht met slaap. En we merken dat hij heerlijk slaapt op z’n zij maar dat durven wij snachts niet aan om hem zo in bed te leggen zonder toezicht
13 dagen geleden
Reactie op H1994
Hier ook niet doorslapen. Zoontje van 4 weken wil om de 3 a 4 uur snachts b ...
Hi! Ik zie ‘toevallig’ je reactie en ik heb de perfecte tip voor je wat betreft het op de zij slapen! Je hebt zijslaapkussens met driehoekjes waar je kleine heerlijk tussen kan (en blijft) liggen. Bij onze eerste zoon ook gebruikt en dat werkte perfect! Onze kleine nu vindt het juist weer minder fijn.
Ik wisselde bij elk slaapje de kant af/om, zodat hij geen voorkeurskant zou krijgen.
Hopelijk werkt het voor jullie! 🤗
Hier de link naar zo’n kussen:
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/zijslaap-kussen-babyjem-wit?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(2)%20NL%20%7C%20Performance%20Max%20%7C%20PLA%20%7C%20Stars%20ROAS%201600-2000&utm_id=21574472357&gad_source=1&gbraid=0AAAAADwg1DzJIsSS9cftvF16Bp7cTpl-W&gclid=EAIaIQobChMIjfGt5Z7RiQMVQZ6DBx2n_wzMEAQYAyABEgIX-PD_BwE
13 dagen geleden
Reactie op H1994
Hier ook niet doorslapen. Zoontje van 4 weken wil om de 3 a 4 uur snachts b ...
Is een zijslaap kussen niet iets voor jullie zoon?
Mijn dochter begon met 7/8 weken iets langer tussen de voedingen te laten maar het is idd pittig die nachten. Al helemaal als ze niet gelijk willen of kunnen slapen.
13 dagen geleden
Mijn baby is nu 5 weken, maar slaapt ook nog niet door! Hij komt om de 3 uur.
13 dagen geleden
Hier slaapt hij echt nog niet ‘ door’ onze andere dochters slapen pas sinds hun 4e jaar echt door.
Hij komt vaak om 21:00 voor de fles en die geef ik boven op bed. Dan is hij verschoond en ingebakerd. Vaak slaapt die dan tot 00:00. Dan komt die rond 03:00 en dan valt die pas weer rond 05:00 in slaap. Het wisselt heel erg.
12 dagen geleden
Reactie op H1994
Super dankjewel! We hebben eea bekeken en kwamen steeds op reacties dat de ...
Snap ik, rugslapen is ook het advies. Maar bij ons gaf de kraamhulp aan dat zij ook zeker zo’n kussentje zou gebruiken en baby’s afwisselend op hun zij veel minder kans hebben op een plat achterhoofd etc. Met zo’n kussen kan de kleine veilig slapen op z’n zij 😊