13 Reacties
11 dagen geleden
Ik zit nu 4 weken na de bevalling en heb ook echt last van een slecht geheugen, het emotionele verschilt per dag, als ik een goeie nacht heb gehad kan ik alles veel beter hebben en verwerken, heb ik een slechte nacht kan ik echt wel veel huilen. Had ook flink last van kraamtranen. Je bent zeker niet alleen! Het is ook een enorme verandering, ineens zo’n kleintje erbij. Het piekeren herken ik ook zeker, al heb ik dat ook al enorm van mezelf. Dat wordt nu wel versterkt zo na de zwangerschap & bevalling.
11 dagen geleden
De emoties heb ik persoonlijk niet zo, maar ik ben ervan overtuigd dat er een stuk brein met mijn placenta is uitgekomen.
Mijn geheugen is echt heel slecht 🙅♀️
Maar ik heb een lopend boodschappenlijstje waar ik gelijk dingen op zet en dat scheelt wel.
11 dagen geleden
Emoties vallen reuze mee. Geheugen is inderdaad nog niet wat het was. Uit onderzoek is gebleken dat dat nog wel even kan aanhoren🫠
9 dagen geleden
Geheugen hier is ook echt dra-ma 🫠 ook in de meest kleine dingen.. voel me zo onnozel soms. 🤦🏼♀️
Ik krijg dan ook (goedbedoelde) opmerkingen als “dan schrijf je het toch even op” of “je moet even een ritme vinden, die opschrijven en dan elke dag je daaraan houden”. Of ik krijg te horen wat ik allemaal wel niet vergeten ben en dan voel ik me nog dommer. En dan denk ik ook jullie hebben allemaal gelijk en dan even later vergeet ik alles gewoon weer opnieuw. Highly frustrating 🫠
9 dagen geleden
Ja zeker herkenbaar. Het emotionele hangt bij mij ook echt samen met slaaptekort. Bij mn eerste heb ik nauwelijks overdag rust gepakt na de bevalling. Nu probeer ik elke dag even te liggen/slapen en dat scheelt zoveel.