3 Reacties

6 dagen geleden

You got this! Ik kan me vinden in je verhaal.. mijn vriend werkt en ik ben fulltime bij onze new born en zoon van 19 maanden. Ik zeg altijd maar ik ben een alleenstaande moeder in een relatie

6 dagen geleden

Wow dit klinkt echt niet oké. Snap best dat je je rot voelt. Is er iemand anders in je omgeving die je om hulp kan vragen? Ik zou dat doen en dan heel passief agressief duidelijk maken (waar je vriend bij is) dat je hulp goed kan gebruiken nu je vriend weer meer toegewijd is aan zijn playstation.

6 dagen geleden

Lieve mama, Wat heftig om dit te moeten lezen. Dit kan niet lang zo meer doorgaan, want zo te lezen ben je inmiddels aardig op. Heb je geprobeerd om dit met je man te bespreken? Op een rustig moment vooral, want als het op zo een help moment is, komt dit niet goed eruit. Ik snap de verdoving van de playstation helaas al te goed, mijn man heeft dat met auto’s en met zijn werk (automonteur) voor hun is het heel makkelijk om zich af te zonderen maar voordat je het weet gaat daar heel veel tijd in zitten. Hier moeten afspraken over worden gemaakt en ook wel verwachtingen over worden uitgesproken. Zoals hij het doet is te makkelijk. En helaas zal je het van de schoonmoeder dus ook niet krijgen. Helaas is dit een proces van vallen en opstaan waarin er heel veel van jullie beide word gevraagd, en de aandacht die jullie kleine gaat opeisen zal de komende maanden helaas alleen maar meer worden. Juist daarom belangrijk om dit uit te spreken. Het eerste jaar is gewoon echt heel zwaar voor je relatie… Als hij hier niet voor open kan/wil staan, heb je dan nog je eigen ouders of een goede vriendin in de buurt waar je wellicht even terecht kan? Het belangrijkste is dat jij nu ergens kan bijkomen/ontspannen want zo blijf jij namelijk de betere moederversie voor jezelf en je kleintje.