2 Reacties
11 uur geleden
Mijn oudste deed het beter op 2 dagen dan 1 (tegenwoordig mag je ook niet meer 1 dag afnemen bij onze opvang). Je kind leert de leidsters beter kennen en andersom. Als hij het naar zijn zin heeft zou ik het dus als een positief iets zien als hij vaker gaat. Wel merkte ik dat als onze oudste vaker in de week weg was van ons dat het ook echt rust nodig had en nabijheid. Wat hier goed werkte is het eten klaar hebben als hij thuis kwam en daarna nog even rustig samen spelen tot bedtijd. Verder als hij veel weg was/is doordeweeks dan vind ik het wel moeilijker om tijd voor mijzelf te maken op de andere tijden. Dan wil ik ze niet droppen bij een oppas zonder dat het echt nodig is, want anders ga ik niet meer lekker weg. Als je kind het naar zijn zin heeft, gaat het meestal ook goed met jezelf. En bedenk dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit als het gaat om tijd met je kind.
10 uur geleden
Mijn dochter is na het eerste jaar 2 dagen per week na de opvang gegaan. Het eerste jaar was het 1 dag.
Ze moest echt even wennen aan 2 dagen. Ze was vermoeider en aanhankelijker maar gaat steeds beter. De 2e dag is een drukkere groep dus dat merkt ze natuurlijk ook.
Ze begint nu enthousiast te zwaaien en wil ook echt naar de leidsters toe, zo leuk!