63 Reacties

één maand geleden

Ik ben gisteren bevallen met een walking epidural, heerlijk! Daardoor kon ik nog lekker wat uurtjes slaap pakken. 😊

één maand geleden

Reactie op Liana92

Ik ben gister bevallen en heb een ruggenprik genomen voordat ze zijn begonn ...
Kindje niet gedraaid tijdens het persen? Of in moeten knippen iets

één maand geleden

Ik ben bevallen met de ruggenprik die ik eersr echt niet wilde. Er was geen ontkomen aan. Ik bleef hangen op 4cm mer intense weeënopwekkers. Ik moest wel want ging het niet volhouden. Beste keuze ooit. Ik was doodsbang maar het is me zo meegevallen.

één maand geleden

Reactie op Jezzica93

Ik vond het verschrikkelijk 🥲 mijn bloeddruk daalde zo erg dat ik enorm mi ...
Terugkomend op dit 🤣 ik heb nu weer een ruggeprik gehad en de 2e ervaring was veel beter. Ze hadden de pomp wel op het allerlaagste gezet om die bloeddruk daling te voorkomen en eerst 2 liter vocht gegeven. De scherpe randjes vd pijn waren er wel af, ik voelde het persen nog wel.

één maand geleden

Gister bevallen van een prachtige zoon doormidden van een ruggenprik. Om 07.00 vliezen gebroken en gelijk om 07.30 weeenstorm.. om 11.00 ruggenprik gekregen en hierdoor kon ik eindelijk weer een beetje praten. Ze hebben hem 3x verhoogd. Wel zit ik nu nog steeds met een verdoofd gevoel in een knie … kan hier niet op staan. Laatste toediening was om 15.00 gister

één maand geleden

2x ruggenprik gehad. Eerste keer is mij goed bevallen, vooral omdat de ontsluiting niet vordere en ik beenweeën had. Tweede keer helaas verkeerd geprikt waardoor alleen 1 been verdoofd was. Toen een morfinepompje gekregen en dat beviel mij beter dan de ruggenprik van de eerste keer, hier had ik een lange weeënstorm en heb het pompje uiteindelijk een half uur gebruikt😊 Mijzelf dus voorgenomen. Bij beenweeën een ruggenprik. Bij een goed vorderende bevalling het pompje.

één maand geleden

Bij mij hadden ze het de eerste keer niet goed geprikt, ben daarna nog een keer geprikt maar voelde weinig tot geen verschil in pijn. Ze kwamen toen met een zak ijs langs mijn gezicht en been om te kijken of het zakje op mijn benen ook koud aanvoelde (wat dus niet de bedoeling is als de prik werkt) Bleek dus dat het helemaal niet werkte..

één maand geleden

Ik ben vorige week bevallen Ik heb de ruggenprik wel gehad vond het heel fijn het zetten ervan heb ik ook niet echt gevoeld

één maand geleden

Konden jullie wel wisselen in houdingen na het zetten van de ruggenprik? Of moest je verplicht op je rug blijven liggen?

één maand geleden

Reactie op an83

Konden jullie wel wisselen in houdingen na het zetten van de ruggenprik? Of ...
Ik mocht ook op mijn zij liggen. Verder kon ik niks ivm verdoofd gevoel

één maand geleden

Ik was blij met de ruggenprik. Daarna voelde ik de heftige pijn van de weeën niet meer (lag ook aan de weeën opwekkers). Helaas kreeg ik wel last van de bijwerkingen van ruggenprik en had ik koorts gekregen en ging het daardoor met onze hartslag en bloeddruk niet zo goed. Gelukkig stabiliseerde dit na een antibiotica infuus. We hadden gewoon pure pech hiermee! Maar zonder die ruggenprik had het echt wel heftig geweest denk ik.

één maand geleden

Ik heb ook 100% geen spijt van mijn ruggenprik! Ik wou het zonder pijnbestrijding doen, maar na uren pijnlijke weeën en weinig ontsluiting kon ik niet meer. De ruggenprik heeft mijn bevalling enigszins dragelijk gemaakt

één maand geleden

Pure redding! Ik werd ingeleid en had mijn eigen weeën plus de weeënopwekkers. En dat was oprecht ondraagelijk. Infuus werd uitgezet maar toen was ik al gesloopt. Hij werd goed gezet, werkte goed en heb nog paar uur kunnen bijkomen voor het persen. Ik heb een ernstige fobie voor naalden, maar ik was zo ver heen dat ik niks heb meegekregen.

één maand geleden

Ik kijk positief terug op de ruggenprik bij mijn eerste. Mijn vliezen braken om 4 uur 's nachts en rond 7 uur zat ik al aan heftige weëen met 2 min ertussen. Dit tot 15:00 volgehouden, maar toen zat de ontsluiting nog steeds maar op 5 cm. Daarom toen gekozen voor de ruggenprik die 17:00 gezet is. Van het zetten heb ik niet veel meer gevoeld dan een prikje en is zeker niet te vergelijken in pijn met de pijn die ik al had van de weëen. Daarna voelde ik vrij snel al geen pijn meer, waardoor ik zelfs nog wat heb gegeten en even kon slapen. Hierdoor had ik genoeg kracht opgedaan voor de persfase. 22:00 voelde ik ondanks de ruggenprik echt wel persdrang en persweëen. Was ik juist wel blij mee. Ik moest nog even wachten om ons zoontje verder te laten dalen. Daarna is hij in 45 min geboren. Ik heb zelf op de rug gelegen maar kon ook nog draaien naar de zij. Andere houdingen niet geprobeerd, omdat voor mij op de rug goed werkte. Van het persen heb ik alles goed kunnen voelen en dit vond ik juist fijn, zodat ik aan kon voelen wat ik moest doen. Het viel ook mee hoe snel ik daarna weer uit bed kon en dergelijke. Als de ontsluiting nu weer niet vordert, zou ik weer voor een ruggenprik gaan.

één maand geleden

Naar 26u weeen en 5u lang op 7cm ontsluiting blijven hangen een ruggenprik gehad. Ik snap niet dat ik er niet eerder om gevraagd heb wat was dat fijn zeg! Zou het iedereen aanraden

één maand geleden

Ik heb na 3cm ontsluiting ook een ruggenprik gekregen omdat ik simpelweg in paniek raakte van wat mij overkwam en de pijn. Beste keus ooit.. ik had geen pijn meer , dus ook geen paniek en ik kan daardoor wat beter terug kijken op de bevalling. Het is al moeilijk en pijnlijk genoeg en als er daarvoor iets tegen is grijp ik het met beide handen aan.

één maand geleden

Bij beide bevallingen ben ik ingeleid, bij beiden een ruggenprik gehad. Wel totaal verschillende ervaringen, hoewel beiden positief! Bij nr 1 zat ik in een weeenstorm en heb ik door de ruggenprik nog een paar uur rust ervaren waarin ik naar volledige ontsluiting ben gegaan en kon ik toen met frisse moed aan het laatste stuk beginnen. Bij nr 2 zat ik nog steeds op 4 cm ontsluiting voor hij gezet werd, maar zodra de opstartdosis zijn werk begon te doen (binnen enkele minuten na plaatsing) kreeg ik persweeën. Bleek in die korte tijd naar volledige ontsluiting te zijn gegaan, zoontje is toen met 5 minuten persen geboren. In ons ziekenhuis gaat de ruggenprik trouwens uit bij het persen, maar de rust tijdens de ontsluitingsfase was ook eigenlijk vooral waar ik het voor nodig had.

één maand geleden

Afgelopen woensdag weer bevallen met een ruggenprik. Weer ontzettend goed bevallen. Wel was de dosering lager gezet ivm lage bloeddruk van mij. Dus heb wel wat gevoeld deze keer ( vorige keer hogere dosering dan normaal dus amper wat gevoeld )

één maand geleden

Reactie op Mama-92

Bij beide bevallingen ben ik ingeleid, bij beiden een ruggenprik gehad. Wel ...
Ja klopt bij ons ging die ook uit tijdens het persen. Ivm dat je moet aanvoelen wanneer de weeën komen met het persen. Maar idd de rust daarvoor is belangrijk.

één maand geleden

Fantastisch! Ik kon slecht met de pijn omgaan en mijn ontsluiting vorderde langzaam. De epiduraal gaf echt verlichting. Richting volledige ontsluiting voelde ik bijna alles weer en de persfase, maar in die fase is dat ook gewenst.