63 Reacties
één maand geleden
Inderdaad fantastisch. Werd ingeleid en had een weeënstorm, voelde niets meer. Heerlijk slapend tot de 10 cm
één maand geleden
Reactie op Mamatobe204
Inderdaad fantastisch. Werd ingeleid en had een weeënstorm, voelde niets me ...
Dat is fijn! Ik had steeds allemaal toeters en bellen die afdingen...dus kwam weinig van slapen terecht.
één maand geleden
Ik had een spontane bevalling maar ik had zo veel pijn door de weeën. Ik ging naar het ziekenhuis en heb gelijk een ruggenprik genomen, beste wat er bestaat denk ik. De pijn voelde ik gewoon totaal niet meer, kreeg ook weeënopwekkers nou voelde niks. Alleen op het einde beetje persweeën gevoeld maar echt ik snap niet hoe mensen dit zonder ruggenprik kunnen
één maand geleden
Ik heb hem vrijdag gehad temidden van een weeënstorm.
Het zetten was daardoor echt niet fijn, met name omdat ik heel stil moest blijven zitten maar door de weeën juist heel graag wilde bewegen.
Uiteindelijk ben ik tegen mijn vriend aan gaan hangen en wilde het na een beetje morren (ik had moeite om mijn rug goed te bollen) toch nog.
Ik heb geen enkele bijwerking gehad van de prik en merkte al gauw het positieve effect ervan.
Ik kreeg direct al meer praatjes.
Toen de persweeën opkwamen zetten kreeg ik het alsnog moeilijk maar die waren nog veel heftiger en ondraaglijker geweest zonder de prik.
Uiteindelijk ben ik bevallen van een gezonde tweeling en ben ik heel blij dat ik voor de ruggenprik gegaan ben.
één maand geleden
Ik ben een paar dagen geleden bevallen met ruggenprik, echt heerlijk neemt de pijn weg maar ik kreeg hele erge druk op de onderkant. Daarna met katheter naar huis want ik kon nog niet plassen door de ruggenprik
één maand geleden
Bij mijn eerste bevalling van 42 weken werd ik in ingeleid en ging ik van 0 naar 100. Meteen om een ruggenprik gevraagd en wat een verademing was dat. As woensdag wordt ik weer ingeleid en ook dan zal ik een ruggenprik vragen als het nodig is.
één maand geleden
Ik word dinsdag ingeleid en heb net een gesprek gehad over een mogelijke ruggenprik.. ik zelf ben een plussize dame en kijk hier best tegen op. Daarbij heb ik echt een mega angst voor naalden..
Ik ben zo bang dat je die ruggenprik enorm voelt, en hoe zit het met naar huis gaan? Moet je verplicht een nachtje blijven of mag je paar uur na bevalling gewoon naar huis? Ziekenhuis kon me niet alle antwoorden geven omdat der een spoed tussen kwam..
één maand geleden
Reactie op •𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌•
Ik word dinsdag ingeleid en heb net een gesprek gehad over een mogelijke ru ...
Bij mij deed de prik totaal geen pijn! Ik moest blijven maar dat had bij mij te maken met mijn bloeddruk en de kleine meid. Ik wilde eigenlijk geen ruggenprik maar het was mijn “redding”. Na 2 dagen misoprostol slikken had ik kleine 2 cm gekregen, toen de bevalling eenmaal echt begon had ik na 6 uur weeën te hebben gehad een ruime 2 cm… door de ruggenprik kon ik ontspannen en alsnog pas 11 uur na de ruggenprik ben ik bevallen. Voor het persen ging de ruggenprik uit!
één maand geleden
Voor mij een hele verademing want had heftige rugweeen! Wel zorgde de ruggenprik ervoor dat ik bij 10cm ontsluiting geen persweeën kreeg, dat was minder.. en er zat haast bij, want de kleine kreeg het zwaar. Dus er was wel een knip en vacuüm nodig om haar eruit te krijgen 🫣
één maand geleden
Reactie op •𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌•
Ik word dinsdag ingeleid en heb net een gesprek gehad over een mogelijke ru ...
Bij mij deed de prik ook geen pijn! Ik mocht na plassen en douchen naar huis
één maand geleden
Bij eerste kindje ruggenprik gehad en wil het nu absoluut niet meer. Ik zat al een paar uur op 6cm vast en kreeg een paniekaanval dus vroeg om pijnstilling, enige wat zou werken volgens verpleging was ruggenprik. Hele discussie waar ik geen energie voor had dus het werd een ruggenprik. Vlak nadat deze gezet was had ik 10cm ontsluiting maar geen weeen meer, dus vol aan de oxytocine. Na de bevalling 2 weken lang de meest verschrikkelijke hoofdpijn (bijwerking) gehad en ook een blaasontsteking ( je krijgt standaard een katheter) . Dus ook nog eens veel paracetamol en antibiotica. Allemaal niet ideaal wanneer je borstvoeding geeft. Enige voordeel was dat ik 2 uurtjes kon slapen en daardoor energie had om te persen maar wel liggend.