63 Reacties
één maand geleden
Bij me eerste had ik vrij snel een ruggenprik beste keuze van me leven niks van gevoeld en heb heledag kunnen relaxen want mijn ontsluiting duurde heel lang
één maand geleden
Echt een verademing!
Ik had al 12 uur weeën, waarvan 3 uur 1,5 minuut op en af en zeer intens. 4 cm ontsluiting en toen niet het vertrouwen dat ik dat nog potentieel 12+ uur vol moest houden, dus voor de ruggenprik gegaan.
Je gaat op de rand van het bed zitten, de huid wordt verdoofd (prikt iets) en het slangetje wordt in je rug ingebracht. Binnen 10 min heb je een doof gevoel in je benen tot aan ongeveer je middenrif. Je drukt elk uur op een knopje om de pijnstilling weer te boosten.
Voor mij echt een verademing! Vliezen werden gebroken (voel je dus niets van) omdat de weeën iets minder werden (kun je zien op de monitor) en vanaf plaatsing ruggenprik tot geboorte duurde ineens maar 4,5 uur.
Toen ik 9 cm ontsluiting had, vroegen ze mij om niet meer gebruik te maken van ‘het knopje’ zodat ik persweeën zou voelen. Je voelt sowieso een drukkend gevoel en het gevoel dat je wil meedoen erdoorheen (niet pijnlijk).
één maand geleden
Reactie op GabGab89
Waarom een ruggenprik? Wanneer je goed de weeën wegpuft maakt je lichaam z ...
Er zijn genoeg situaties te bedenken dat het niet helemaal werkt zoals je schetst. Bij mijn eerste vorderde de ontsluiting totaal niet. Ik had wel volle bak weeen. Na 24 u was ik op en zat ik pas op 3 cm. Dus toen heb ik ruggenprik gekregen en oxytocine. Toen kon ik even slapen/bijkomen. Het duurde toen alsnog minstens 12 h voordat mijn zoontje geboren werd. Het ging bij mij niet alleen om pijn, maar ook om uitputting.
Bij nr 2 heb ik het zonder prik gedaan. En nu met nr 3 hoop ik dat het niet nodig is. Bij de eerste was het echt de beste keus, maar het was niet zonder complicaties. Ik zou dat liever voorkomen. Daarnaast voelde ik tijdens de persfase de persweeen niet en waren ze niet krachtig genoeg. Er was niet zoveel tijd ivm conditie van de baby inmiddels. Dus het eindigde in een vacuüm en een knip. Zonder die prik was het ook niet best, misschien was het dan een spoedkeizersnede geworden. Het was wel de beste keus.