19 Reacties
2 jaar geleden
Oef lastig! Omtrent Zika durf ik niets te zeggen.
Ben zelf all inclusive naar Egypte geweest toen ik niet zwanger was. Met het eten zou ik oppassen. Zorg dat het goed verhit is. Daarnaast zou ik oppassen met salades en groentes etc. Soms ligt dit er al een halve dag.
2 jaar geleden
Idd echt oppassen met het eten! Wij zijn vorig jaar geweest en het eten was zo ongelofelijk slecht dat ik en mijn man allebei de hele vakantie goed ziek waren 😭. Enige waar het eten een BEETJE normaal was was Marina Bay de rest was echt niet goed gewoon..
2 jaar geleden
Ik kan niet echt een ervaring delen maar wel één tip. Doe eerst even onderzoek naar DEET bij zwangerschap. Ik heb eerder gelezen dat dit wordt afgeraden omdat je huid een groot deel opneemt. Dit komt door de placenta bij de baby.
2 jaar geleden
Wij hebben ook net geboekt voor mei, 12 dagen all-in naar Hurghada. VK zag geen probleem, website van GGD geeft ook geen negatief reisadvies meer ivm Zika.
30% deet is maximale wat je mag gebruiken. Die neem ik sowieso mee.
Oppassen met eten moet je overal, gezond verstand blijven gebruiken en dan komt het vast goed. Lekker genieten!
2 jaar geleden
Welk resort ga je? Er zit zo veel verschil in qua kwaliteit, ben er nooit zwanger geweest maar inmiddels wel redelijk vaak geweest
2 jaar geleden
En eventueel een vaccinatie halen omdat je na egypte gaat. Heb ik toen ook gedaan. Mist je die al hebt. ( De hepetiste A en tetanus)
2 jaar geleden
Ik ben in 2013 naar Hurghada geweest (niet zwanger) en ik merkte dat ze bij ons all-in resort veel met olie klaarmaakten. Mijn darmen vonden dat iets minder geslaagd (ik kon iets te goed naar het toilet), maar toen we ontdekten dat je ook a-la-carte kon eten (wat er ook bij in zat) ging het stukken beter. Ik zou dus goed kijken per gerecht hoe het eruit ziet en hoe het gemaakt is. Ik ben niet ziek of beroerd geworden van het eten daar en alles zag er keurig uit, ik zou er rustig weer heen gaan als zwangere nu. (Hilton Hurghada). Ik heb ook geen mug gezien toen, maar ja het is al even geleden dus daar heb je niet zoveel aan 😜
2 jaar geleden
Reactie op S_2021
DTP en hepatitis A 😉
Deze gelden ook voor bijv Azië, ik heb ze in de afge ...
Jaa die bedoelde ik . Stond alleen niet zo in mijn gele boekje. Misschien als naomi die nog niet heeft dat ze die kan halen.
2 jaar geleden
Reactie op Naoooomi
Ahh. Ik ben echt in twijfel, vind dat zika wel een soort eng… maar heb alle ...
Onze VK zei dat je tegenwoordig echt nog maar heel weinig over/van Zika besmettingen hoort. Heb je de site van RIVM gelezen? https://www.rivm.nl/zikavirus
Ik heb veel online gezocht en met VK besproken (en zij met GGD bron gecheckt) en zagen geen verhoogd risico. Ik had ook kaartje gevonden waarom aantal besmettingen in Frankrijk hoger lag dan in Egypte.
Misschien kun je met je eigen vk bespreken voor geruststelling?
Uiteindelijk moet je doen waar je je zelf goed bij voelt.
2 jaar geleden
Reactie op S_2021
Dat klopt niet wat je vk zegt, je mag max 30% deet gebruiken tijdens zwange ...
Apart dat verloskundigen dan ook verschillende adviezen geven he. Ik denk niet dat het dan aan mij is om te zeggen welke gelijk heeft omdat ik er niet voor gestudeerd hebmaar ik zou het er zelf niet op gokken..
Je hoort het ook wel over verschillende meningen vanaf hoeveel weken ze geslachtsbepalingen doen en sommige verloskundigen zijn milder over de voedingsadviezen dan anderen. Ik gok maar dat dit dan ook zoiets is.
2 jaar geleden
Reactie op Celiie
Apart dat verloskundigen dan ook verschillende adviezen geven he. Ik denk n ...
Er is één voedingsadvies en wat je zegt zijn er verloskundigen die persoonlijk advies geven, gebaseerd op hun mening - dus dat zijn geen richtlijnen dan :).
Geen DEET is ook een persoonlijk advies, want de geldende richtlijn vanuit de GGD is max 30%.
Ik zou me persoonlijk eerder aansluiten bij de juiste bronnen dan persoonlijk advies. Je hoeft niet 9 maanden als kluizenaar te leven 😉 Bij alles geldt gezond verstand gebruiken :)