4 Reacties
één maand geleden
Ik heb op 30 september een geplande keizersnede gehad
In het begin was ik zo bang maar dat hoefde echt niet het infuus deed pijner dan de ruggenprik het was zo'n mooie ervaring de operatie was super mooi gedaan geen pijn gehad en met 10 minuten was de baby er.
Naar 6 uurtjes liep ik al weer rond nu bijna 3 weken verder me wond is super mooi en het geneest goed.
Het enige nadeel vond ik dat je de eerste 2 weken wel wat meer hulp nodig hebt verder rest kijk ik er goed op terug hoe alles is gegaan geen voorweeën gehad geen uren lange pijn.
Succes meid je kunt het praat er goed over met de arts ze stellen je echt gerust
één maand geleden
Ik heb de rugprik en bevalling de vorige keer als fijne ervaren. Ik loop binnen 4 uur weer rond op de afdeling en deed binnen drie dagen weer alles zelf.
Ben benieuwd hoe het nu weer zou gaan
één maand geleden
Reactie op feetje23
Ik heb op 30 september een geplande keizersnede gehad
In het begin was ik ...
Ik heb geen overgewicht maar wel twee keizersnedes gehad en als ik jouw ervaring zo lees is die niet anders dan die van mij. Dus geen zorgen TO! Volgens mij maakt een hoog BMI geen verschil in beleving 😊
één maand geleden
Ik heb 15 augustus een keizersnede gehad en ik heb een bmi boven de 30.
Het was een niet geplande keizersnede. Maar er zat geen acute spoed bij. Om 9 uur de mededeling dat de tweeling gehad zou worden en dat ik na de ochtend planning aan de beurt was.
Ruggenprik viel mij reuze mee, het verdovingsspuitje vind ik vervelender 😂
Herstel verliep bij mij goed. Alle eerste keren vond ik naar. Je weet dat je iets moet doen wat pijn gaat doen. Ik merkte dat elke keer dat ik uit bed ging, het makkelijker werd en minder pijn deed.
Omdat mijn tweeling 10 weken te vroeg kwam, heb ik weinig kunnen rusten. Hierdoor ging in het midden van de wond een stukje weer opnieuw open en leek het daaromheen te gaan smetten. Door met douchen de straal erop te zetten, droog deppen en zo vaak als het kan te luchten ging dat uiteindelijk dicht.
Nu 9 weken verder is alles al een aantal weken mooi geheeld. Enige wat nog gevoelig is, is de huid tussen mijn navel en het litteken. Dat tintelt of jeukt soms.
Neem de tijd voor je herstel, maar blijf wel bewegen. Wat ik het aller vervelendst vond is dat ik na de keizersnede 6 weken lang trombose prikjes in mijn been moest zetten. De ene keer voel je daar niets van, de andere keer deed dat echt naar zeer. De arts zei tegen mij dat met overgewicht vaak een week of 2 is dat je ze moest zetten. Maar omdat ik een tweeling had en voor de bevalling 9 weken bedrust had, moest ik dus 6 weken. Dit verschilt ook nog wel per ziekenhuis.