Hallo mama's of mama's to be
Op dinsdag avond 22 oktober begonnen de weeën dan eindelijk.. (16 oktober uitgerekend) dus oh zo blij dat het begonnen was.
Dit was van korte duur want de weeën werden al gauw heel regelmatig en deden heeel veel pijn, (waren alleen maar rug weeën) dus verloskundige gebeld. Die kwam meteen en ik had op dat moment 1 cm ontsluiting. Die hele nacht niet kunnen slapen en bijna lopen gillen van de pijn. De volgende dag (woensdag 23 oktober) kwam de verloskundige terug om te kijken hoeveel cm ontsluiting ik nu had en dit was 3, dus tijd om te strippen. Hierna werden de weeën al gauw erger en de verloskundige zei tot straks he maar omdat ik sinds die avond ervoor maar 2 cm ontsluiting erbij had gekregen dacht ik jaja dat zal wel.
Maar ze had gelijk, half 3 verloskundige gebeld want ik kon NIKS meer. Zij gelijk gekomen maar had nog steeds 3cm ontsluiting maar ze zei we gaan ziekenhuis want ik zie dat je kapot bent dus we gaan je vliezen breken.
Wij aangekomen in ziekenhuis, vliezen breken en toen kwamen we erachter dat de kleine man in vruchtwater had gepoept dus werd ik medisch en werd overgedragen aan een gynaecoloog. Toen een plan gemaakt, eerst zou ik ruggenprik krijgen en daarna weeën opwekkers zodat het niet lang meer ging duren. Op een gegeven komt er een gynaecoloog naar ons toe om te vertellen dat bij elke wee de hartslag van de baby omlaag gaat, dus zat er nu degelijk spoed achter om de bevalling door te zetten.. maar omdat de baby niet lekker op de weeën ging en ik zelf ook niet werd het opeens een spoed keizersnede. Ik dacht echt Nee he.. hele zwangerschap is goed gegaan en nu lijkt alles even mis te gaan maar ze waren zo lief en begripvol in het ziekenhuis en zeiden dat het echt goed zou komen en ze goed voor mij/ de kleine zouden zorgen.
Ik kreeg een ruggenprik (wat een heerlijkheid niks meer voelen na die vreselijke pijnlijke weeën) kon zelfs weer lachen haha, en werd toen vrij snel daarna geopereerd en niet heel veel later was de liefde van mn leven uit mn buik 🥹 wat een prachtig moment en alles was goed en gezond 🙏❤️ nog nooit ZO bang maar ook dankbaar geweest in mijn leven over iets.. Ik kijk hier zo goed op terug ondanks de angst in het begin of het wel goed kwam.
Ik vertel dit om te laten weten dat hoe je dingen soms ook pland het zomaar om kan slaan, maar dit betekend niet altijd iets negatiefs!
Voor de mama's die nog moeten bevallen, heel veel succes en you can do this🙏🥰