15 Reacties

vorig jaar

Er worden daar toch ook gewoon babies geboren? Waarom zou je dan niet kunnen gaan denk ik dan haha

vorig jaar

Reactie op Virvirvo

Er worden daar toch ook gewoon babies geboren? Waarom zou je dan niet kunne ...
Dat was ook onze eerste reactie, maar blijkbaar kan het temperatuurverschil heel heftig zijn. Maarja, als we hem dus zo min mogelijk blootstellen...

vorig jaar

Ik zou advies vragen hier in Nederland aan een huisarts of consultatiebureau ofzo.

vorig jaar

Reactie op Mdj98

Dat was ook onze eerste reactie, maar blijkbaar kan het temperatuurverschil ...
Wij gaan zelf in maart naar noord Noorwegen. Daar is de temperatuur dan ook nog ver onder de min. Goed aankleden en echt investeren in goede kleding is zeker een must, maar het kan zeker. Buiten zijn (in de kou) is juist heel goed voor een gezonde baby.

vorig jaar

Reactie op Virvirvo

Wij gaan zelf in maart naar noord Noorwegen. Daar is de temperatuur dan ook ...
Heb je tips voor kleding?

vorig jaar

Ik lees wel dat het onder de -10 is. Persoonlijk wel heftig voor een baby lijkt me, met name als je langer buiten blijft. Ben je echt van plan met zo'n kleine baby excursies te doen? Of ga je met name binnen zitten?

vorig jaar

Reactie op Rw1

Ik lees wel dat het onder de -10 is. Persoonlijk wel heftig voor een baby l ...
We zijn met zijn zessen, doen de excursies om en om! Dus er is ten alle tijden iemand binnen met de baby.

vorig jaar

Reactie op Mdj98

Heb je tips voor kleding?
Ik zou vooral gaan voor natuurlijke isolerende lagen zoals een romper en legging van wol onder de andere kleding. Bijvoorbeeld van het merk Dilling. Die gaan wij zelf ook gebruiken. En wij gaan ook zeker gewoon naar buiten met ons kleintje voor wandelingen en andere dingen. Maar ons kindje slaapt nu ook het liefst al buiten 🤗 Waarom het temperatuurs verschil zo'n ding zou zijn snap ik niet helemaal eerlijk gezegd. Mensen die in die omgeving wonen hebben zeker ook een warm huis en gaan gewoon naar buiten de kou in met babies en kinderen. Voor hen is het temperatuurs verschil toch hetzelfde? 😅

vorig jaar

Reactie op Virvirvo

Ik zou vooral gaan voor natuurlijke isolerende lagen zoals een romper en le ...
Dank voor je tip! Ja dat klopt zeker... Ik denk dat ik er gewoon niet teveel over na moet denken wat er kan gebeuren. Gewoon goed voorbereid op pad :)

vorig jaar

Ik denk dat de meeste tips al zijn gegeven met laagjes, etc. Waarschijnlijk is het meer een “bang voor aanklaagkwestie” is voor de reisorganisatie. Het is natuurlijk ook met heel veel excursies niet echt te doen met baby. (Denkende aan sledehondentocht, sneeuwscooter rijden etc. ) maar maak er wat moois van! Het klinkt als een hele bijzondere reis, en het komende jaar is heel gunstig om het noorderlicht te zien! Wij hebben 5 jaar geleden de reis gemaakt naar Zweden in februari en het is nog steeds een van mijn mooiste (en duurste) vakanties!😏

vorig jaar

Reactie op Nienepien1993

Ik denk dat de meeste tips al zijn gegeven met laagjes, etc. Waarschijnli ...
Mijn moeder en zusje zijn beide lichamelijk beperkt, dus die zullen voornamelijk thuis zijn. Dus we kunnen om en om excursies gaan doen! Ik denk dat we het maar gewoon moeten doen. Ga er denk ik spijt van krijgen als we niet gaan..

vorig jaar

Wij zijn in 2022 naar Fins Lapland geweest. Weliswaar zonder baby maar het was echt een droomreis! Ik lees dat er al goede tips zijn gegeven omtrent kleding. De excursies zijn inderdaad niet te doen met een baby. Het kost jezelf al veel moeite om je lichaamstemperatuur op peil te houden, al helemaal voor een baby. Goed dat jullie afwisselen! De kou is echt snijdend op een gegeven moment. EHBO kitje mee met o.a. zetpillen, thermometer etc en dan komt het helemaal goed 😊

vorig jaar

Ik heb geen ervaringen, maar moest nog denken aan een electrisch kruikje die je thuis oplaad en echt wel 2 uur warm blijft. Desnoods leg je die er nog bij toch? Lijkt me dat je het dan wel redt. En inderdaad veel wollen kleding..yoha, dilling, engel overal en evt skipakje eroverheen. Heel veel plezier!

vorig jaar

Wij gaan begin januari een weekje naar Zwitserland met een bijna 3 maand oude baby. Voor wintersport. En we gaan met 7 volwassenen. Baby blijft groot deel van de tijd lekker thuis en we hebben een goede reis/zorgverzekering. Daar zitten opzich wel gewoon ziekenhuizen in de buurt, maar waarom zou je er vanuit moeten gaan dat er wat gebeurt? Zeker met een gezonde baby. Er worden daar toch idd ook babies geboren? Lekker dik inpakken en om en om een dagje thuis met de baby lijkt me een uitstekend idee.

vorig jaar

Gewoon lekker gaan. Ik ben geboren toen het buiten -40 graden was en leef nog steeds! Vooral als de baby voornamelijk binnen blijft zie ik het probleem niet.