14 Reacties
één maand geleden
Wij hebben precies hetzelfde alleen ook wel vaker overdag en soms in de nacht. Ik heb ook al eens een uurtje erna (omdat dat de max is voor hetzelfde flesje) nogmaals de fles aangeboden, wanneer ze onrustig is en dan valt ze weer voor een diepe slaap weg… Meer dan wat je al doet proberen, zou ik ook niet weten. Wij doen ook wel eens het broekje uit. Soms drinkt ze 45 cc en soms wel 80 cc
één maand geleden
Kan het zijn dat de speen te klein is? Misschien een grotere speen proberen? 30 minuten over 50 cc doen is wel echt heel erg lang namelijk.
één maand geleden
Hier doe ik ene helft voor het verschonen, als ze slaperig wordt dan verschonen dan wordt ze weer wat wakkerder en dan de andere helft.
één maand geleden
Hebben wij hier ook! Luier verschonen helpt hier soms nog wel. De ene keer drinkt hij alles op, keer daarop maar 50 en komt na uurtje weer.
Ik probeer echt aan vaste 3 uur te houden, soms door rekken met 5 a 10 minuutjes met een speentje. Zo heeft hij dan echt honger honger ipv kleine trek en drinkt dan wél alles op.
Misschien niet de meest favoriete manier maar zo blijf je wel in het ritme. Anders blijf je elk half uur voeden.
één maand geleden
Ooh dit is heel herkenbaar.
Wij hebben hier een tweeling die precies hetzelfde heeft.
De kraamzorg gaf als tip om het iets kouder voor de kindjes te maken zodat ze wat wakkerder worden.
Bijvoorbeeld sokjes uit en omslagdoek openslaan.
Maar dat heeft hier nog niet altijd effect.
Onderaan de streep krijgen ze over de gehele dag wel voldoende voeding binnen maar ze komen allebei inderdaad al redelijk snel weer omdat ze relatief kleine porties per keer drinken.
Wij hebben morgen telefonisch contact met het CB en willen dan nog eens om tips vragen zodat we 's nachts wat meer tijd kunnen creeëren tussen de voedingsbeurten.
Nu zit er telkens max 2,5 uur tussen.
één maand geleden
Reactie op Pientje87
Ooh dit is heel herkenbaar.
Wij hebben hier een tweeling die precies hetzel ...
Ik moet hier trouwens wel bij zeggen dat ze 15 dagen geleden randprematuur geboren zijn met 37 weken en dus nog wel wat in te halen hebben.
Ze wegen nu allebei rond de 3 kg.
één maand geleden
Is dit al vanaf de geboorte zo of is het na 2 weken pas zo gegaan?
Onze zoon had dit probleem in het ziekenhuis (en een infectie + antibiotica) en is hierdoor 2 weken in het ziekenhuis moeten blijven. Met veel pijn en moeite gingen de flesjes leeg en mochten we naar huis. Thuis ging het echter weer minder, maar toen zijn we overgestapt op een andere fles en hij drinkt nu gewoon goed.
Je zou een andere fles kunnen proberen?
Wij hadden Dr. Brown en hebben nu difrax.
één maand geleden
Het is al gezegd maar waarschijnlijk is het de speenmaat van de fles. Het kost der misschien teveel energie om er drinken door te krijgen. :)