39 Reacties
18 dagen geleden
Nee hier totaal geen ritme, flesvoeding gewoon op verzoek! De ene keer drinkt ze nog geen 30 ml op en de andere keer gaat er 60 tot 90 ml in. Maar daardoor wel een enorm relaxed kindje vergeleken met de 1e. Toen probeerden we wel vaste tijden aan te houden en wouden we echt dat de fles leeg ging..
18 dagen geleden
Hier ook nog totaal geen ritme, hij moet binnenkort waarschijnlijk wel over naar hongerige baby voeding. Hij heeft best honger, alleen valt tijdens zijn flesjes in slaap. Het duurt best lang om 150cc +5schepjes op te krijgen, dus valt hij in slaap. Maar hij vraagt wel heel duidelijk om voeding. Verder een super tevreden baby, die alleen een beetje huilt voor eten. Hij is 4.6 kilo en 4 weekjes oud.
Hier drinkt hij ook niet altijd zn fles leeg. Nu ook best veel laten staan omdat hij weer in slaap is gevallen. Heb hem dan tussendoor ook al verschoont omdat hij dus in slaap valt, slaapkoppie😂
Misschien voor jullie ook een idee? Hongerige baby voeding?
18 dagen geleden
Precies wat wij ook met onze zoon (4 weken + 3 dagen) hebben. Vandaag hadden we de eerste afspraak bij het consultatiebureau en dit ook bespreekbaar gemaakt. Wij geven Kruidvat voeding en nu blijkt dat ze daar de ervaring hebben dat er vaker kindjes zijn waarmee het kruidvat merk onvoldoende vult. Dat je kindje snel weer honger krijgt. Advies vanuit hen is dus om eerst een ander merk voeding te proberen. Dus nu hero aangeschaft. Anders eventueel nog speciale voeding voor hongerige babys zei de arts maar eerst adviseerde ze om een ander merk te proberen
18 dagen geleden
Reactie op Dev7784
Jaa hij is pas 2 weken dus wilde het even aankijken en anders ergens deze w ...
Wij maken deze Nutrilon doos nog op en gaan dan ook over op forte, hopelijk gaat het dan beter
17 dagen geleden
Hier voed ik een beetje op vaste tijden. 7-10:30-14:30/15:00 en tussen 18/19uur splits ik op zodat ze rond 19uur vol houd tot 23/00:00uur. Soms komt ze toch nog eerder.Zoals nu 21uur alweer.
Ook ik wil deels over naar forte. Ze drinkt 6 flessen van 150cc+5 en red overdag de 4uur net niet hiermee. Een fles extra is echt too much. Ze is ruim 4KG.
17 dagen geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Wij maken deze Nutrilon doos nog op en gaan dan ook over op forte, hopelijk ...
Wij zijn bij onze oudste ook overgegaan op forte. Maar wel stapsgewijs, dus x schepjes gewoon en 1 schepje forte. Meen dat dat toen aangeraden is door het cb. Om krampjes te voorkomen. Misschien iets om te overwegen
17 dagen geleden
Wij voeden om de 3 uur. Mocht ze eerder komen dan proberen we het te rekken tot 3 uur (max half uur) anders krijgt ze gewoon de fles. Snachts komt de ook om de 3 uur. 120+4 bieden we aan maar zelden gaat deze leeg
17 dagen geleden
Reactie op Toepies
Wij zijn bij onze oudste ook overgegaan op forte. Maar wel stapsgewijs, du ...
Oh goede tip! Ik had het er al over met mijn man, dat ik bang was voor krampjes, die heeft ie nu namelijk totaal niet, en dat wil ik heeeeel graag zo houden😅
17 dagen geleden
Onze kraamzorg gaf meteen aan ; geen wekker zetten maar op vraag voeden. Dit hebben wij vanaf dag 3 dan ook gedaan. Onze kleine krijgt om 00:00 de laatste fles en slaapt dan tot 07:30. Dit gaat al 10 dagen zo. Overdag om de 4u de fles 120cc. Gaat echt super goed en hij komt netjes aan
17 dagen geleden
Ik geef op vaste tijden de fles op advies van de kinderarts ivm prematuur. Ik vind het wel fijn om zo de dag te kunnen plannen. Ze worden nu ook zelf wakker voor de voedingen precies.
Snachts/avonds is wel een uitdaging en voed ik meer op verzoek ipv de klok. Ze krijgen om 18:00, dan rond 21:00 wanneer ze wakker worden, dat is soms een halfuur later. Rond 01:00 wanneer ze zich melden en rond 04:30. Vanmorgen was het zelfs pas 05:00! De rest van de dag weer op schema.
17 dagen geleden
Reactie op BabyMamaJ
Onze kraamzorg gaf meteen aan ; geen wekker zetten maar op vraag voeden. Di ...
Omg wat heerlijk!
16 dagen geleden
Reactie op BabyMamaJ
Onze kraamzorg gaf meteen aan ; geen wekker zetten maar op vraag voeden. Di ...
Ohh wat heerlijk, mensen zeggen ook weer dat zoveel tijd tussen zit slecht is voor hun bloedsuiker als ze nog zo jong zijn.