39 Reacties
15 dagen geleden
Dames met kindjes van +- 4 weken. Geven jullie de fles om de 3 of 4 uur? En hoeveel geven jullie?
Wij geven 120cc 6x dat gaat eigenlijk altijd op. Zelden laat ze t staan rn als ze t laat staan is dat snachts maar vannacht heeft ze zich wel eerder gemeld. Terwijl je eigenlijk wil dat ze die nachten langer gaan doortrekken.
Hoe doen jullie dit)
15 dagen geleden
Reactie op Toepies
Wij geven overdag om de 3u een fles en snachts zit er langer tussen (4-5u, ...
Oke ja ik ben dus ook aant denken om terug te gaan naar 3 uur overdag. Zal dat kunnen? Die switch terug va. 4 naar 3
15 dagen geleden
Sem is 3720 gram en krijgt overdag om de 3 uur en snachts 2x om de 4 uur. Maar hij is wel pas 6 dagen geleden geboren :) flinke jongen. Maar het gaat nu super goed (so far) en hij is heel tevreden 👍🏼
Wat ik heb meegekregen is dat het belangrijk is dat hij echt zijn ml binnen krijgt elke voeding. Anders komt hij natuurlijk eerder de volgende. En dan blijf je bezig. Als hij goed verzadigd is dan zou hij niet eerder moeten komen. Dus misschien kun je proberen dat weer goed op te pakken en anders onderzoeken waarom de fles niet leeg komt? Gaat het te snel, te langzaam? Ander flesje misschien? En wij geven ook de fles in 2x met tussendoor boertje.
Oja en wij verwarde honger met krampjes… (was onrustig, happen, vuistjes sabbelen) die hij kreeg van een verkeerde fles.
Misschien heb je hier iets aan!
14 dagen geleden
Reactie op Toepies
Wij geven overdag om de 3u een fles en snachts zit er langer tussen (4-5u, ...
Op hoeveel flessen kom je dan uit?
11 dagen geleden
Reactie op Tinita93
Wij doen precies hetzelfde. Ze is bijna 4 weken oud en is nu net over de 3 ...
Fijn te lezen dat jullie het ook zo doen. Mijn mannetje is geboren met 2500 gram en met 4 weken zat consultatiebureau te miepen dat we te veel voeding gaven.. gaven week 4 precies hetzelfde. Zitten nu op 110 met 6 weken en hij laat er iets langer tussen zitten.
11 dagen geleden
Reactie op Misty1995
Fijn te lezen dat jullie het ook zo doen. Mijn mannetje is geboren met 2500 ...
Dat is vervelend. Wij hebben een heel relaxed consultatiebureau. Die zeggen dat we echt gewoon mogen kijken naar ons kind en wanneer ze iets minder of meer nodig heeft, dat helemaal prima is! Laat je maar niet gek maken😊
10 dagen geleden
Reactie op Fulltimemom
Nee hier totaal geen ritme, flesvoeding gewoon op verzoek! De ene keer drin ...
En hoe oud is je kindje? 😊
10 dagen geleden
Reactie op laulau2022
En hoe oud is je kindje? 😊
Ze is nu 3 weken en 2 dagen!
10 dagen geleden
Wij probeerden het met 6 flessen te redden (elk 90 ml, meisje van 3 weken en 2 dagen). Hierdoor moesten we soms flessen rekken (4 uur er tussen krijgen), terwijl mevrouw vaak met 2.5/3 uur duidelijk aangeeft te willen eten (krijsen). Nu laten we het los en krijgt ze op verzoek (we zorgen er wel voor dat er minimaal 3 uur tussen zit), waardoor ze soms 7 flessen heeft ipv de geadviseerde 6 flessen. Veel relaxter meisje (en ouders).
10 dagen geleden
Reactie op Tinita93
Dat is vervelend. Wij hebben een heel relaxed consultatiebureau. Die zeggen ...
Op de dag zelf laat ik me te gek maken. De dag erna zakt dit en weet ik dat ik hem eten geef als hij honger heeft en niet overvoed. Hij is nogsteeds te licht maar 'hij groeit te snel'. Als hij 1 poepluier meer had gehad en we niet hadden gevoedt voor de afspraak was het wel prima geweest. Dus moet ze ook laten kletsen. Dank je wel! Fijn dat ze bij jou relaxed zijn !!
9 dagen geleden
Reactie op Misty1995
Op de dag zelf laat ik me te gek maken. De dag erna zakt dit en weet ik dat ...
Ja snap ik. Als je dat hoort, is dat niet fijn. Ik weet van de kinderopvang waar ik werk dat het consultatiebureau best vervelend kan zijn dus ik was er erg huiverig voor. Maar het enige puntje waar ze ons op gewezen heeft (omdat ze dit moet vertellen qua protocol), is dat ze tips gaf aan ons hoe Cato veilig in bed bij ons kan dutten wanneer ze wat onrustig is en ze dus snel bij ons weer in slaap valt. Eigenlijk wordt dit afgeraden, maar ze snapte het wel waarom we het doen! Ook zei ze dat wij ons kindje natuurlijk het beste kunnen en haar signalen zien.