14 Reacties
10 dagen geleden
Wij hadden dr brown smalle hals, maar drinkt veel beter uit de brede hals, misschien dat dat het verschil kan maken?
10 dagen geleden
Ik weet niet of je al fles geeft in zijligging? Gaatje van de speen moet dan net ‘onder water’ ofwel de melk staan. Zo kun je door fles iets te kantelen de speen leeg laten lopen maar wel in de mond houden. Op die manier kun je tempo bepalen als hij te gulzig is. En op zij voeden helpt met rustigere flow van de melk.
Dit waren tips die wij destijds van de pre-logopediste hebben gehad. Hopelijk heb je er wat aan!
10 dagen geleden
Reactie op S_2021
Ik weet niet of je al fles geeft in zijligging? Gaatje van de speen moet da ...
Toevallig kregen wij die tip vandaag van consultatiebureau. En als dat niet werkt dan komt er een pre logopediste kijken..we gaan kijken of het werkt!
Wat doen zij nog meer, meekijken hoe je voed, baby drinkt etc?.
9 dagen geleden
Reactie op LvdVen
Toevallig kregen wij die tip vandaag van consultatiebureau. En als dat niet ...
Pre logopediste is bij mij thuis geweest, die heeft gekeken naar hoe die dronk, als tip gaf ze idd in zij ligging geven maar dat deden we al. Had gehoopt dat ze over een fles zou adviseren maar dat doen ze niet zei ze.
9 dagen geleden
Reactie op LvdVen
Toevallig kregen wij die tip vandaag van consultatiebureau. En als dat niet ...
Ze kijken naar de mondmotoriek/drinktechniek en geven tips. Wij hebben er wel veel aan gehad, meerdere malen meegekeken, ook met korstjes en hapjes later (was bij ons eerste zoontje, dysmatuur en dronk niet zelfstandig).
In principe moeten ze paar slokken nemen, max 3, slikken en dan ademen en dat steeds weer opnieuw. Die techniek kan je sturen.
Spenen is wel echt proberen, maar wat nu te langzaam gaat kan over 2-3 weken ineens wel goed zijn. Wij hebben destijds lang gevoed met een Drifax S speen op een smalle dr Brown fles, daar knoeide hij minst mee.
9 dagen geleden
Reactie op LvdVen
Ja daar zou ik ook vanuit gaan..
Helpt het jullie wel? Hadden jullie een g ...
Het helpt wel voor het minder verslikken, maar niet voor het rustig drinken. Ik haal nu na paar slokken de fles even uit zijn mond en bij de helft laat ik even een boertje en ga dan weer verder. Zo doet hij iets langer over de fles.