9 Reacties

één maand geleden

Hier drinkt onze kleine ook flesvoeding en sommige dagen hebben we wel 8 poepluiers en sommige dagen maar 1 of geen. Schijnt normaal te zijn met flesvoeding. Zolang er maar wel voldoende plas luiers zijn.

één maand geleden

Volgens onze kraamzorg horen er 1 tot 2 poepluiers in 24u te zijn dus zou op basis daarvan zeggen dat ze wel meer zou moeten hebben?

één maand geleden

Onze dochter van 3 weken oud had op het begin ook meerdere poepluiers per dag en nu 1 poepluier per 4 dagen. Dit ook gehad met ons zoontje toen hij nog klein was. Dit was toen volgens CB normaal.

één maand geleden

Fijn om te horen dat een aantal het in ieder geval herkennen… ik vraag me nu vooral af waar ze het allemaal laat! Ze is ook wel wat onrustig met krampjes enzo dus iedere keer hopen we dat er iets komt, maar het blijft maar uit. Zo vervelend! Zou ook niet weten wat we kunnen doen…

één maand geleden

Bij twijfel kun je het altijd aan een professional vragen. Een van de tweeling poept elke dag 3 keer, de ander eens in de 4 dagen. En veeeeeel dat het ineens is 🙈 de kinderarts vond dit allemaal binnen het normale plaatje passen.

één maand geleden

Ons zoontje van bijna 2 wk oud heeft er ook 3 dagen tussen laten zitten deze week. Is acceptabel vlgs de professionals die ik sprak. Dag 4 poepte hij alles onder 😊 Als je flesvoeding geeft is 1x in de 3 a 4 dagen een poepluier normaal

één maand geleden

Ons zoontje had ook al 5 dagen geen poepluiers meer sinds het overstappen van borstvoeding naar kunstvoeding. De verloskundige keek hier niet van op, maar gaf wel als tip om de flesjes eventueel klaar te maken met Bar-le-duc water. Dit water schijnt iets minder ‘hard’ te zijn dan kraanwater, waardoor de darmpjes minder moeite hebben om de ontlasting eruit te krijgen. 24 uur nadat wij begonnen met Bar-le-duc had ons zoontje weer een poepluier. Zou toeval kunnen zijn natuurlijk, maar misschien vind je het het proberen waard ☺️

één maand geleden

Reactie op ivfmama29

Ons zoontje had ook al 5 dagen geen poepluiers meer sinds het overstappen v ...
Hoe heb je dat gedaan qua afbouwen? Krijgt hij nog wel moedermelk of ben je in 1x overgestapt? Ik zou graag over willen op flesvoeding namelijk

één maand geleden

Reactie op Roos26x

Hoe heb je dat gedaan qua afbouwen? Krijgt hij nog wel moedermelk of ben je ...
Ik ben in 1 keer gestopt, dat kon omdat ik op dag drie stopte met de borstvoeding, nog voordat de stuwing kwam. Vanaf dat moment flink gekoeld en de stuwing uitgezeten 😅 nu is de productie gestopt. Maar kan me voorstellen als je al wat langer borstvoeding geeft dat je dat wel meer moet afbouwen