18 Reacties
één maand geleden
Ik heb het gedronken!
Half 8 braken mn vliezen (meconium houdend).
9.00 uur kreeg ik de eerste weeën in het ziekenhuis, daarna werd ik aan de weeën opwekkers gezet (standaard ivm meconium houdend vruchtwater). Ik ben in 5 minuten van 7 cm ontsluiting aar 10 cm ontsluiting gegaan, en daarna heb ik 14 minuten moeten persen en toen had ik onze dexnoo mn borst liggen.
Naderhand wel veel bloedverlies gehad (1.5 liter), omdat mijn baarmoeder niet wilde krimpen. Maar de bevalling zelf, was echt top. Raad het iedereen aan, dat nabloeden en niet krimpen ligt echt aan mijn lichaam.
één maand geleden
Ik! Ik heb het fanatiek gedronken vanaf week 37 en een week geleden is m’n dochter geboren met 39+6. Ben er heel positief over! Eerste bevalling erg veel bloedverlies en na de tijd krimpt m’n baarmoeder niet goed genoeg. Nu weinig bloed verloren tijdens de bevalling (150 ml), is m’n dochter snel geboren (13 minuten) en krimpt m’n baarmoeder goed. Bij de eerste ook 6/7 weken lang veel bloedverlies gehad. Nu na 4 dagen al dat ik het af kan met alleen maandverband.
Of het door de frambozenthee komt, geen idee, maar voor mijn gevoel heeft het geholpen en kan ik het iedereen aanraden!
één maand geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Ik heb het gedronken!
9.00 u ...
Sorry voor de typfouten 😂 zie ze nu pas. Z'n naam is Dex 😅 niet dexnoo😂😂
één maand geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Ik heb het gedronken!
9.00 u ...
Oh, i kdronk het vanaf week 36 dacht ik en hij is geboren met 38+3
één maand geleden
Reactie op s1710
Misschien toeval, misschien ook niet 😂 maar ik ben begonnen met frambozenb ...
En ik dacht dat ik snel was met mn 14 minuten! 😂
één maand geleden
Hier bij 2 van de 3 zwangerschappen gedronken. Wel al vanaf week 36 dus wat vroeg en op het laatst 4 a 5 koppen per dag. Bij mijn 2e kindje heb ik wel een paar uur voorweeën gehad en toen het actief werd duurde het 6 uur en 3 minuten persen.
Bij mijn 3e kindje die 3 weken geleden alweer ben ik in 35 minuten van 4 naar 10 cm gegaan met 4 minuten persen... 😅 daarna kreeg ik wel een fluxus (teveel bloedverlies)
één maand geleden
Reactie op Celiie
Wat apart wij hebben ongeveer hetzelfde verhaal. Hier ook thuis mega snel b ...
Ooh ik was gelukkig wel in ziekenhuis
één maand geleden
Bij mijn vorige zwangerschap dagelijks gedronken vanaf week 37. Mijn bevalling begon chill. Bij de eerste check van de verloskundige had ik al 6 cm!! Terwijl ik pas een uur echt voor mijn gevoel weeën had. Naar het ziekenhuis want ik wilde poliklinisch bevallen. Daar handmatig vliezen gebroken maar mijn dochter bleek er in gepoept te hebben dus ik werd medisch.
Al snel 9 cm ontsluiting maar toen stagneerde de boel en heb ik 6/7 uur lang gedaan om bij de 10 cm te komen inclusief weeenopwekkers, ctg, electroden op hoofdje baby en het ergste: persweeen wegpuffen.
Al met al bevallen in 11 uur. Prima hoor.
Deze zwangerschap drink ik de thee niet😜
één maand geleden
Hier ook gedronken! Bij mij heeft het helaas niet geholpen. Mijn ontsluiting zette maar niet door en uiteindelijk na 27 uur bevallen. 2 uur persen als het niet langer was 🙃. Maar zou het alsnog gebruiken als ik je mag adviseren. Wellicht lag het aan mijn lichaam. Ik zal bij evt volgende keer weer gebruiken, wie weet dat t dan helpt
één maand geleden
Sommige studies zeggen dat de thee vooral helpt bij het herstellen van de baarmoeder na de bevalling. Dus dat je het in je kraamweek (en ook later tijdens menstruaties) juist goed kan gebruiken en het je dan helpt. Ik drink het wel nu elke dag sinds week 37 en ben nu 41+3. Maar ga het ook zeker in de kraamweek drinken.