57 Reacties

5 dagen geleden

Hoi! Mij is verteld door de kraamverzorgster om je progesteron (productie) omhoog te krijgen kun je proberen 1 a 2 keer tussen de voedingen door te kolven (hoelang per keer kolven weet ik zo even niet meer).

5 dagen geleden

Ik kolf fulltime om de 3 uur eerste maand en nu om de 4. ‘s nachts laat hij soms 5,5/6 uur er tussen. Ik ga gelijk kolven dan. Overdag doe ik dit soms ook. Ik probeer nu elke voeding eerst live te voeden met tepelhoedje en daarna bij te voeden . Ik heb een kolf van Elvie stride en kan hem gewoon de fles geven terwijl ik kolf. Ik drink thee van de H&B welkom baby heet het. Bij mij heeft het geholpen om de productie te verhogen. Powerkolven en vaak aanleggen helpen ook. Je hebt ook boezemvriendjes en een medicijn van de huisarts, maar daar zelf geen ervaring mee. Succes 😘

5 dagen geleden

Reactie op Lindseyklein111

Ik kolf fulltime om de 3 uur eerste maand en nu om de 4. ‘s nachts laat hij ...
Welke manier van powerkolven doe jij? Ik doe een uur lang om het kwartier kolven.. Ga die thee meteen bestellen.. Ja ze komt nu vaker, en kolf dus inderdaad als ik haar voed. Ik heb de medela freestyle maar vind dus lastige dat door de harde schijven ik haar niet goed bij me kan houden of troosten.. Leg sinds vandaag eerst aan en dan voeden. Maar hoelang probeer jij? Vannochtend had ze interesse maar net echt afdalen etc..

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Welke manier van powerkolven doe jij? Ik doe een uur lang om het kwartier k ...
Ik volg geen schema of iets met powerkolven. Ik doe meestal na 20/30 normaal kolven dan per borst 5 minuten wel/niet. Ik vond dat ook erg vervelend met de medela symphony. Dat was voor mij wel een eis met een nieuwe kolf

5 dagen geleden

Reactie op anoniem666

Hoi! Mij is verteld door de kraamverzorgster om je progesteron (productie) ...
Mmm oke, enige is dat ik haar niet goed bij me kan houden en dat is wel lastig als ik nog veel meer ga kolven

5 dagen geleden

Reactie op Lindseyklein111

Ik volg geen schema of iets met powerkolven. Ik doe meestal na 20/30 normaa ...
Ohh oke! En dat helpt? Welke kolf heb je nu

5 dagen geleden

Ik kolf nu bijna een week fulltime. Overdag iedere 3 uur, in de nacht zo'n 4-5 uur er tussen. Mijn productie schommelt ook nog wat, maar sinds ik met een elektrische kolf gaat t wel omhoog. Moet alleen zeggen dat ik sinds gisteren wat overprikkeld ben door/tijdens het kolven, het gevoel ervan zeg maar en dat ze niet synchroon lopen. Het kietelt me soms gewoon heel erg (geen pijn), vraag me af of dit normaal is of dat ik dan een verkeerd borstschild heb bijv 😂🫣

5 dagen geleden

Oh en toen ik merkte dat mijn productie wat minder werd heb ik 1-2 keer extra gekolfd, dus na zo'n 2-2,5 uur weer. Ook 1 keer in de nacht extra gekolfd. Dag erna had ik weer meer productie!

5 dagen geleden

Reactie op minounou

Ik kolf nu bijna een week fulltime. Overdag iedere 3 uur, in de nacht zo'n ...
Ik lees overal en ervaar zelf ook dat er een productie verschil zit in beide borsten. Misschien een andere stand proberen? Van mij kietelt ook maar niet extreem.. Bevalt het kolven? Je was gestopt met live voeden toch

5 dagen geleden

Reactie op minounou

Oh en toen ik merkte dat mijn productie wat minder werd heb ik 1-2 keer ext ...
Okee hoevaak komt je kindje in de nacht en overdag. Ze komt met soms een uitzondering om de 3 a 4 uur.. Overdag korter

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Ohh oke! En dat helpt? Welke kolf heb je nu
Voor mij helpt dat wel. Ik had na een week (zoontje is prematuur 35.3 bevallen dus moest nog opgang komen) goeie productie. Ik heb ook al de halve vriezer vol liggen . Maar wou iets meer produceren en niet lang kolven dan 20 minuten. Ik heb Elvie stride dubbele borstkolf. Ik heb ook verschillende productie uit de borsten. 1 is veel meer dan de ander

5 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste full time gekolfd. Je zou een tijdje een ziekenhuis kolfapparaat kunnen huren. Die zijn krachtiger en zorgen dat je meer produceert. Ook zeker snachts blijven kolven (helaas) dan wordt de productie het beste opgevoerd. Ik heb destijds ook ‘Exclusively Pumping’ instagram pagina’s gevolgd voor tips en steun!

5 dagen geleden

Reactie op Preemiemum

Ik heb bij mijn eerste full time gekolfd. Je zou een tijdje een ziekenhuis ...
Ja daar ben ik mee gestart! Het scheelt dat ze nu nog vaak wakker is maar zal voor mijzelf dan ook maar een wekker zetten ..

5 dagen geleden

Reactie op Preemiemum

Ik heb bij mijn eerste full time gekolfd. Je zou een tijdje een ziekenhuis ...
En dankje voor de tip! Ga de insta even bekijken

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Ja daar ben ik mee gestart! Het scheelt dat ze nu nog vaak wakker is maar ...
Ja precies als je toch op moet is het mooi meegenomen om meteen te kolven. Vee succes ❤️

5 dagen geleden

Reactie op Preemiemum

Ja precies als je toch op moet is het mooi meegenomen om meteen te kolven. ...
Precies! Dankjewel ❤️

5 dagen geleden

Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf nu 4 weken fulltime. Wat ik deed, was elke 3 uur kolven totdat zij 6 weken was. Nu kolf ik elke 4 uur en zorg dat je je borst goed leeg kolft. Daarnaast kan je ook eerst je baby aanleggen en daarna dan nog even kolven om de productie te verhogen. Ik had een schema aan verlosmoeder gevraagd en die volg ik.

5 dagen geleden

Reactie op Jadyb

Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf nu 4 weken fulltime. Wat ik deed, was ...
Oke goeie! Hoelang kolf jij, ik heb het idee dat ik met 15min niet leeg ben..Ja dat laatste wil ik ook gaan proberen, wil live bv nog steeds een kans geven

5 dagen geleden

Reactie op Jadyb

Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf nu 4 weken fulltime. Wat ik deed, was ...
Ik zag het op YouTube. Heb haar vanmiddag gemaild voor het schema!

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Oke goeie! Hoelang kolf jij, ik heb het idee dat ik met 15min niet leeg ben ...
Meestal ben ik met 15 minuten ook nog niet leeg. Ik doe meestal 20 tot 25 min. Het verschilt heel erg. Ik hoop dat live BV gaat lukken. Je kan ook continu blijven aanleggen, want de baby krikt natuurlijk ook de productie op. Een baby haalt overigens veel meer uit jouw borst dan dat je kolft had ik gelezen. Ging ze huilen nadat je haar de borst had gegeven? Zo niet, dan zou ik geen fles geven en wachten tot ze weer komt. Geef dan de andere borst en als dat niet genoeg is, dan geef je weer de andere borst. Op facebook heb je ook wat groepen zoals fulltime kolvers en het borstvoedingsforum. Hier kan je ook via zo’n zoekfunctie tips vinden. Hier zijn nog 6 tips om de melkproductie te verhogen: https://youtu.be/ziOhZBivw5Y?feature=shared Tips voor het kolven: https://youtu.be/CSbCDDfKjdM?feature=shared