57 Reacties

5 dagen geleden

En maak je ook niet te onzeker over of ze nog honger heeft. Ik kon de eerste week ook geen bv geven, maar als ze honger heeft komt ze gewoon wat vaker, alleen moet ze ook een ritme opbouwen aan de borst zegmaar dus in het begin moet ze schakelen tussen de hoeveelheden die ze neemt

5 dagen geleden

Reactie op Jadyb

Meestal ben ik met 15 minuten ook nog niet leeg. Ik doe meestal 20 tot 25 m ...
Ja precies! Ja ik hoop het ook inderdaad. Ja precies dat had ik gelezen over de productie en dat zij goed de borsten leeg kan drinken (beter dan de kolf). Nee ze viel in slaap en toen ik naar de andere borst verplaatste duwde ze zich weg. Ja precies, echt alleen dat aanbieden.. Dankjewel voor je tips! Super lief je uitgebreide reactie btw!

5 dagen geleden

Reactie op Jadyb

Meestal ben ik met 15 minuten ook nog niet leeg. Ik doe meestal 20 tot 25 m ...
Was idd filmpjes van Djanifa aan het kijken. Haar ook gemaild voor een het kolf schema!

5 dagen geleden

Reactie op tompouce

En maak je ook niet te onzeker over of ze nog honger heeft. Ik kon de eerst ...
Ja precies dat is ook zo. Ik denk nu heb ik zekerheid dat ze genoeg binnenkrijgt en weet ik ook wat ze binnenkrijgt.. Zowel m'n borst zal moeten wennen als zijzelf..

5 dagen geleden

Baby is nu bijna 3 weken en ik kolf ook fulltime - ook bij mijn vorige kind gedaan en 4 maanden volgehouden. Hierbij ongeveer mijn schema. Heb een dubbele Elvie en kolf ongeveer 10-12 minuten per keer.

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Okee hoevaak komt je kindje in de nacht en overdag. Ze komt met soms een ...
Kolven bevalt tot nu toe goed! Ik weet niet hoelang ik dit blijf doen, maar zo lang ik nu nog borstvoeding kan geven vind ik het alle moeite waard. Ons kindje komt 7-8 keer per dag. 's Nachts komt hij 1 keer. Overdag meestal ook hier tussen de 2 a 3,5 uur, wisselt nog wel eens!

5 dagen geleden

Reactie op Amsterdam2024

Baby is nu bijna 3 weken en ik kolf ook fulltime - ook bij mijn vorige kind ...
Wow wat een opbrengst.. Jij kolf dus 1x snachts ?

5 dagen geleden

Reactie op minounou

Kolven bevalt tot nu toe goed! Ik weet niet hoelang ik dit blijf doen, maar ...
Wat goed ! En kolf je dan nog steeds snachts of was dat eenmalig

5 dagen geleden

Ik kolf ook full time, gebruik de Youha. Daarnaast slik ik 3x daags 2 tabletjes van “Boezemvriendjes”. Sinds vorige week heb ik ook domperidon voorgeschreven gekregen om m’n productie te verhogen. Daarnaast heb ik ook 2 dagen iedere 2 uur gekolfd. Je zou eens boezemvriendjes kunnen proberen, die werken sowieso al heel goed. En echt consequent iedere 3 uur of 2 dagen iedere 2 uur kolven.

5 dagen geleden

Reactie op secondborn

Ik kolf ook full time, gebruik de Youha. Daarnaast slik ik 3x daags 2 table ...
Scheelt dat onze kleine ook echt wel om de 2 uur komt. Dus moet wel kolven. Vannacht kwam ze om 1u en daarna om 8u dus beide keren gekolfd of moet er hier ook minder tijd tussen zitten (denk dat m'n nachtrust er dan wel licht aan gaat hhaha) Zal me is inlesen op boezemvriendjes dankje!

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Wow wat een opbrengst.. Jij kolf dus 1x snachts ?
Ja! Word nu nog wakker van die borsten dat ze vol zitten maar weet nog van de vorige keer dat ik na een tijdje het iets beter kon rekken en dus niet om 3 uur wakker werd ervan!

5 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

Wat goed ! En kolf je dan nog steeds snachts of was dat eenmalig
Ik kolf nog steeds 's nachts, meestal 1 heel soms 2 keer 😊 Dan laat ik er 4 tot max 6 uur tussen zitten en dat gaat goed zo met mijn productie

3 dagen geleden

Hoeveel ml geven jullie afgekolfd in het flesje? Hier nu steeds 100 ml, maar hij komt sinds vrijdag standaard elke 1,5-2 uur overdag, wel 8-9 keer. Vraag me af of we niet moeten ophogen zodat hij er wellicht wat langer tussen laat. Hij weegt +/- 3750 gram nu.

3 dagen geleden

Reactie op minounou

Hoeveel ml geven jullie afgekolfd in het flesje? Hier nu steeds 100 ml, maa ...
Bieden meestal 120/130ml aan, 6x per dag. Drinkt niet altijd alles op hoor, gemiddeld komen we op 115ml over de dag per voeding. Wel een grote kerel van ongeveer 5 kilo en 4 weken

3 dagen geleden

Ik ben fullltime gaan kolven en het aanschaffen van een mobiele kolf was voor mij een dealbreaker. Ik had heeeel veel energie gestopt in de voorbereiding van het borstvoeden. Helaas door een bevalling die heel heftig was, bloedverlies, lange herstel tijd en onze baby die continu in slaap viel bij het geven van de fles is het toch niet gelukt. Eigenlijk een heel lang verhaal, maar hij begreep het borst drinken op een gegeven moment niet meer. Het zorgde voor veel frustratie bij mij en bij onze zoon. Dat hij bij jou wel drinkt is echt super positief dus misschien niet niet helemaal opgeven of kijken of je kolven en en kan aanleggen. Wij geven wel kunstvoeding bij maar sinds de mobiele kolf is mijn productie langzaam beter geworden. Echt in kleine stapjes. Het koste me echt tijd maar ik heb uiteindelijk gekozen om door te gaan met kolven. Ik gebruik de Mandela kolf, die je in je bh kan doen

3 dagen geleden

Reactie op minounou

Hoeveel ml geven jullie afgekolfd in het flesje? Hier nu steeds 100 ml, maa ...
100ml! Maar dat drinkt ze niet altijd helemaal op, maar soms wel helemaal dus daarom bied ik dat aan.. Drinkt hij het helemaal leeg? Dan bijv 110 proberen? Onze dochter komt wisselend, soms drie uur maar dat is echt wel de max overdag.

2 dagen geleden

Reactie op tes manuaal

100ml! Maar dat drinkt ze niet altijd helemaal op, maar soms wel helemaal d ...
Ik zit hier ook een beetje mee. Want als je de rekensom 150xlichaamsgewicht aanhoudt zouden we nu met ongeveer 3,5 kilo (2 wk) op 525 ml per dag moeten zitten. Ongeveer 65 per voeding. Maar hij drinkt nu al 3 dagen 600-700ml. We hebben vandaag geprobeerd te minderen maar dat werkte niet echt. Ik kan online weinig zinnigs vinden over bv in flesje en die rekensommen. Behalve dat je dus met bv in fles wel sneller overvoed. Woensdag komt het CB dus gaan het dan ook vragen. Maar ben benieuwd hoe jullie je hoeveelheid dan bepalen.

2 dagen geleden

Ik kolf ook bijna sinds de geboorte van mijn dochter fulltime. Eerst deed ik het om de 3 uur maar nu doe ik het om de 4 uur. Als ik merk dat mijn dochter vaker honger heeft en melk wilt dan geef ik dat ook gewoon, want borstvoeding is vraag en aanbod toch? Af en toe leg ik haar wel aan maar daarna moet ik toch weer afkolven. Domperidon helpt de stimulatie van melkproductie!

2 dagen geleden

Reactie op Jadyb

Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf nu 4 weken fulltime. Wat ik deed, was ...
Hi! Ik heb een vraagje, Kolf je nu fulltime zodat ze borstvoeding uit de fles krijgt? Zo ja; wanneer kolf je dan? Een uur voordat ze komt? Ik geef nu om de 3/4 uur borstvoeding maar ik wil graag starten om 1 borstvoeding met de fles geven (in de avond door mijn vriend). In de ochtend kolf ik de borst na waarvan ze heeft gedronken maar dan krijg ik maar 20cc… Kan ik ook mijn andere borst kolven zodat de opbrengst hoger is?

2 dagen geleden

Fenegriek slikken. 3x 3 maal daags.