59 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op K44
Hi! Ik heb een vraagje,
Kolf je nu fulltime zodat ze borstvoeding uit de f ...
Ik kolf inderdaad fulltime en dan geven per fles. Wat ik bij mijn dochter opmerkte, was dat er werkelijk geen touw aan vast te knopen is van wanneer zij komt. Ik was in het begin erg aan het stressen of ik dan wel genoeg voeding voor haar had.
Ik ben met de pitcher methode gestart, dus ik kolf eigenlijk een dag vooruit, zodat ik de stress niet heb qua opbrengst.
In principe is jouw opbrengst erg normaal omdat jouw productie is afgestemd op jouw kindje. Als je je andere borst gaat kolven, ga je inderdaad uiteindelijk meer opbrengst hebben gezien er een overproductie gaat ontstaan. Het kan heel goed mogelijk zijn dat je in het begin dus meerdere dagen in de ochtend gaat moeten kolven om 1 voeding bij elkaar te hebben.
Maar pas op voor een echte overproductie want dat gaat niet fijn zijn..
2 dagen geleden
Reactie op Celine34
Ik kolf ook bijna sinds de geboorte van mijn dochter fulltime. Eerst deed i ...
Kolf je ook snachts?
Ik kolf ook fulltime en kolfde eerst ook om de 3 a 4 uur. Maar die nacht breekt me echt op, zeker als ik ook nog de fles moet geven. Ik heb nu een aantal keer de nacht laten vallen maar ik wordt echt wakker met enorme pijnlijke borsten en de melk stroomt er dan ook echt uit als ik loop haha
Heb overproductie dus die nacht heb ik niet persee nodig qua melk
één dag geleden
Reactie op FWx
Kolf je ook snachts?
Ik kolf ook fulltime en kolfde eerst ook om de 3 a 4 ...
Ja ook in de nacht, vind het ook erg zwaar en twijfel om te verminderen, maar meestal ben ik dan toch wakker door de kleine dus dan kolf ik en geef ik haar gelijk die melk ook. Ik durf het niet te skippen omdat ik dus bang ben voor de stuwing etc. Soms laat ik er wel 4.5 uur achter dat is echt me max in de nacht
één dag geleden
Reactie op Veenhuisje
Ik zit hier ook een beetje mee. Want als je de rekensom 150xlichaamsgewicht ...
Wij hadden begrepen dat je nooit teveel bv kan geven, als je live voedde had je het ook niet geweten of ze "teveel" binnenkrijgt. Zou dan ook niet minderen.. Je kindje heeft dit dus blijkbaar nodig..
één dag geleden
Reactie op Celine34
Ik kolf ook bijna sinds de geboorte van mijn dochter fulltime. Eerst deed i ...
Ja precies hier hetzelfde.. Voeden op verzoek
één dag geleden
Hier lukt aanleggen steeds beter en productie is ook verbeterd. Voor mijzelf besloten om niet snachts extra wakker te worden als zij niet wakker is. Zou me echt opbreken.
Gebruik nu de speciale thee en de boezemvriendjes ben ik vandaag mee begonnen.
één dag geleden
Reactie op Inayaaa20
Moet je domperidon via de verloskundige vragen of de huisarts?
Inderdaad via de huisarts, die van mij deed gigantisch moeilijk. Ik heb een linkje gekregen van m’n lactatiekundige die heb ik gestuurd naar de huisarts, en toen was het geen probleem en mocht ik het proberen!
https://s3.amazonaws.com/grovehub-attachments/12b3c01a363f235e88791974f4c11111ded73cbe
https://databankws.lareb.nl/Downloads/2014_2_domperidon_en_borstvoeding_PW.pdf
https://www.borstvoeding.com/files/domperidonterbevorderingvandelactatie.pdf
21 uur geleden
Reactie op Inayaaa20
Top dankje! Heb een verzoek ingediend online ben benieuwd wat haar reactie ...
Ik ben van 50/70 cc naar 100/150cc gegaan. Toevallig vandaag een uitschieter van 190 en 170, maar toen was ik ook wel echt laat met kolven!
17 uur geleden
Ha dames! Hoe lang kolven jullie leeg? Ik lees online 15min en dat meer geen zin heeft?
17 uur geleden
Reactie op Inayaaa20
Hoeveel ml verschil zie je als ik vragen mag? Qua toename
Ik heb het alleen in mijn eerste week gebruikt en zag direct al vooruitgang, daarna kreeg ik helaas een borstontsteking dus ik liet ik het even liggen. En nu heb ik het niet echt nodig omdat mijn productie wel prima is en ik wil niet overproductie hebben dus ik neem het niet in, maar mocht ik merken dat mijn productie afneemt zal ik perdirect innemen een tabletje!
10 uur geleden
Reactie op tes manuaal
Ha dames! Hoe lang kolven jullie leeg? Ik lees online 15min en dat meer gee ...
Ik kolfde voorheen 10 minuten op aanraadde van de kraamhulp. Maar kolf nu 20 minuten omdat er na 10 minuten echt heel weinig uit kwam..
9 uur geleden
Reactie op tes manuaal
Ik kolf 20 minuten en heb altijd ongeveer dezelfde opbrengst. Heb het idee dat ik dan dus leeg ben, maar kan het in mn draadloze kolf niet zien helaas…
9 uur geleden
Reactie op tes manuaal
Ik kolf vaak zolang als dat de kolf het doet (timer 30 min) maar lees idd ook dat max 20 min voldoende is... ik ga eens kijken vandaag met 20 min of er verschil is in productie!
één uur geleden
Dankjulliewel! Ga 20min aanhouden. En dan snachts met echt volle borsten 30..