Ha lieve mama's
Ik ben nu al vijf weken mama van een heerlijke dochter. Ze groeit goed. Sinds haar geboorte (vacuüm pomp geboorte) lukt live voeden niet helaas. Osteopaat en lactatiekundige geweest. Vorige week is haar tongriem geslaserd en deze week was de controle. Advies was om echt 2 dagen haar elke keer aan te laten happen maar haar geen honger te laten lijden.
Ze is zo ongeduldig aan de borst. Vannochtend heeft ze minimaal 20min aan de borst gezeten. Dit ging best goed. Goed aanhappen duurde wel even. Ze viel aan de borst in slaap. Geprobeerd andere borst maar dat wilde ze niet. Erg naar achteren hangen. Dus ik dacht ze is verzadigd. Haar nog aan de fles gelegd (bv), en daar dronk ze 40cc van dus niet echt voldoende aan de borst.
Het is echt zoeken naar de juiste houding maar zou graag willen weten hoe andere dames fulltime kolven. Ik merk dat ik niet altijd voldoende afkolf voor haar, ze drinkt nu max 100ml maar dat krijg ik niet altijd..
Mocht ik toch blijven kolven. Hebben jullie tips om productie te verhogen. Ik kolf als zij komt.
En tips voor het live voeden?