14 Reacties
24 dagen geleden
Zilveren tepelkapjes!! Ik zweer er bij. Binnen een dag merkte ik al verschil. Na drie dagen vielen de korsten eraf. Daarna geen wondjes meer gehad. Inmiddels zijn we meer dan een week verder :)
24 dagen geleden
Jep de multimam compressen! En wat hier ook helpt is veel met de borsten bloot, insmeren met moedermelk en voor het slapen gaan een vit D druppel erop doen en dan de hele nacht bloot laten… hier waren de kloven op een weekje helemaal weg 😅
24 dagen geleden
Hoe is je productie? Ik heb vorige week licht kloofjes gehad en vanwege overproductie met ik gaan blokvoeden. Dan bied je voor 1 bepaald tijdvak 1 borst aan (bijv 3 of 4u lang alleen links). Daardoor kreeg 1 borst ook meer tijd om te genezen en deze week ben ik helemaal ervanaf 😬 en inderdaad tepelcreme gebruiken. Pads met hydrogel kunnen inderdaad ook goed helpen.
24 dagen geleden
Reactie op Irissxx
Mag ik weten welke jij hebt aangeschaft?
Tuurlijk! Ik heb ze eerst van mijn lactatiedeskundige geleend om uit te proberen. Dit beviel zo goed dat ik ze ook heb gekocht. In principe zijn elke zilverkapjes geschikt. Je hebt ze bijvoorbeeld bij Babypark, maar ook op bol.com. Ik wilde graag de "originele" (ook al maakt dit niet uit) dus heb ze hier gehaald:
https://oerbron.nl/product/silverette-tepelkapjes-siliconen/?attribute_maat=Regular+met+O-Feel%E2%84%A2+ringen+(tot+4,5cm+tepelhof)&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0RbXZnyp5XDU3rM4bqkTGXt8Urt31I4OgT9rP0UdQN22xWUZQujsjbVNwaAvYAEALw_wcB
24 dagen geleden
Ik zweer ook echt bij de zilveren tepel kapjes! Ik had ook meteen na de eerste dag al een scheur in mijn tepel etc. Smeer die crème ook maar mijn kraamhulp kwam met die kapjes en die zijn elke keer als je ze over je tepel legt (en dan strakke bh aan) zo lekker koud!! Echt verkoelend.
23 dagen geleden
Ik heb silverettes gebruikt. Deze doe je met een drupje moedermelk op je tepels tussen de voedingen door. Heeft bij mij echt geholpen! Ik was eerst ook met de crème aan t smeren, maar daarmee loste het probleem niet op. Dus echt een aanrader, ik heb ze via Amazon van Koala nogiets 😅
Maar zou ook zeker even na laten kijken wat de oorzaak is van het probleem