26 Reacties

één dag geleden

Reactie op saraatje24

Nou alsof het zou had moeten zijn… Mijn productie neemt ineens heel erg af. ...
Goed dat je dit gevoel deelt en ik snap helemaal dat het confronterend is dat je productie nu achteruit loopt… 😔 alles dubbel doen is heel zwaar en dat gevoel mag er zeker zijn! Ik herken me deels in je verhaal, door te vlakke tepels heb ik de eerste twee weken een strijd gevoerd om de borstvoeding te laten slagen met als gevolg een zwaar gefrustreerde baby en moeder. Ieder voedingsmoment was een strijd en ik keek er steeds meer tegenop. Vervolgens besloten om fulltime te gaan kolven maar dit voelde ook niet fijn, het live kunnen voeden en genieten van zo’n kleintje aan je borst wilde ik heel graag. Uiteindelijk ging ik ook onderdoor aan het fulltime kolven en nu ben ik afgebouwd naar drie kolfmomenten per dag en de rest kunstvoeding. Ik miste vooral het volledig kunnen genieten van het voedingsmoment in plaats van continue dubbele handelingen te moeten doen. Dat brak mij volledig op en zorgde ervoor dat ik me heel somber begon te voelen. Nu voel ik me ook met momenten nog niet op en top (mede dankzij het weer en slaaptekort). Ik hoop voor jou dat je een fijne modus kunt vinden, ik ben in overleg met een lactatiekundige gaan afbouwen en ik was toen heel stellig dat ik er helemaal vanaf wilde. Nu ik op drie kolfmomenten per dag zit, vind ik het juist fijn om hem nog een paar flesjes borstvoeding te kunnen geven. Die drie momenten kosten me niet meer veel moeite en wellicht dat ik dit nog even in stand houd. Doe vooral wat voor jou goed voelt en wat voor jou niet te veel moeite kost. Het is al pittig genoeg! 🍀

één dag geleden

Reactie op saraatje24

Nou alsof het zou had moeten zijn… Mijn productie neemt ineens heel erg af. ...
Luister goed naar jouw lijf in dit geval. Toen ik de beslissing had genomen om te stoppen met kolven en proberen aan te leggen liep mijn productie ook snel terug en heel eerlijk ..dat gaf heel veel rust hier. Je hebt absoluut niet gefaald!! Een gevoede baby is het belangrijkste en een gelukkige mama is een gelukkige baby. Wij zijn overgestapt op de kunstvoeding en geen spijt van gehad, nu kan ik de voedingen goed verdelen met mijn man en ook iets meer dan 1,5 -2uur achter elkaar slapen. Mijn man steunde mij gelukkig volledig in die beslissing want ik had er ook wel moeite mee. Voor hem is de gezondheid van mij en onze kinderen het belangrijkste en dat zou voor jouw vriend ook zo moeten zijn! Sorry maar wordt echt heel boos van mannen die hun vrouw/vriendin op deze manier behandelen, net alsof het voor ons allemaal zo ontzettend makkelijk is... Heel veel succes mama en zet die vent van je maar eens een keer goed op de plek!

één dag geleden

Als eerst, en sorry alvast, maar je vriend mag lekker het dak op met zijn zinloze opmerkingen. Borstvoeding geven is heel mooi, maar ook heel zwaar wanneer het lukt, en nog zwaarder wanneer het niet goed wil! En kolven vind ik niet perse veel makkelijker. Ik heb hier verder geen ervaring meer maar ik lees veel over tepelhoedjes. En anders een lactatie deskundige vragen?

één dag geleden

Ik leef met je mee! Borstvoeding geven is niet zo vanzelfsprekend als men soms denkt. Soms gaat het gewoon niet pijnloos. Ik heb zelf ook dat ervaren en toen met kolven de fles gegeven maar na een maand stortte ik in. Stoppen was de beste beslissing voor mij. Een gelukkige moeder is ook veel waard, vergeet dat niet! Veel liefs!! (En die opmerking van jouw vriend; echt niet oke.. weet niet eens wat te beginnen hoe niet oke zijn reactie is dus ik hou het daar maar bij)

21 uur geleden

🤎

19 uur geleden

Hoi ik herken zò wat je zegt...pijn mss tepelhoedje proberen? Ik herken alles wat je zegt, boos, gefrusteerd en verdrietig...ik ben naar 1.5 week gestopt, eerst met kolven en dat gaf mij zoveel rust...en later ook met bv...ik geef nu flesvoeding en kan zoveel meer genieten, ja echt genieten!! Ik wil mijn man ook niet teleurstellen ivm bv want hij is daarvan en ook heel zijn fam.... Gelukkig snapt mij man het en zag dat ik er echt aan onder door ging... Maar moeder zijn kan op verschillende manieren...bv of flesvoeding.... K zou gewoon eerlijk gesprek aangaan hòe jij het voelt en dat je moe bent, en je borsten erg pijnlijk zijn...(doet zn pijn!!) & dat ook niet wil dat erger word...borstontsteking en meer...jij moet er van genieten want het is iets speciaals bv mmar niet ten koste van jou & je kleine!! Sterkte lieve mama, je mag trots op jezelf zijn...je doet toch maar allemaal!!😘💯👌