12 Reacties

18 uur geleden

Wij geven hier altijd appelmoesjes als we zien dat hij weinig tot niks eet.. hij krijgt wel nog steeds voor het naar bed gaan een flesje

18 uur geleden

Ons zoontje eet ook niet zoveel met de pot mee. Ik kan een heel verhaal houden, maar het komt erop neer dat hij sowieso niet ondersteboven is van eten en hij krijgt daardoor ook nog opvolgmelk (hoeveelheden verschillen). In de nacht zeker drie keer wakker. Ik kan mij voorstellen dat je tips zoekt. Wij zorgen ervoor dat we in ieder geval voldoende (variatie) aanbieden en hij bepaalt hoeveel hij eet. Ik merk soms ook wel dat hij al wat moe begint te worden met het avondeten. Dus wat ik ga proberen is eerder op de dag al "avondeten" aanbieden (dan wel voorspelbare smaken en texturen die hij eerder al goed heeft gegeten). Het avondeten hou ik ontdekken en proeven. Het is een idee vanuit gevoel, geen wetenschap. In jouw situatie zou ik dan, na het eten/proeven van de pot, nog iets aanbieden wat hij/zij wel eet. Overigens ontwikkelt ons zoontje zich hartstikke prima, dus ik denk dat het wel goed komt met de tijd.

18 uur geleden

Hier krijgen ze nog 2 flessen, sochtends en savonds voor bed zodat ze sowieso niet hongerig naar bed gaan. Ik probeer ze met ons mee te laten eten, maar dat lukt niet altijd. Denk aan pittig, teveel kruiden etc. Ik probeer minstens 2 dingen op hun borden te hebben liggen die ze lekker vinden. Bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes en erwtjes vinden ze hier lekker. Dan kan ik 1 nieuw ding toevoegen, andere groente, vleesvervanger voor ons dan. Ik kook verder nooit echt avg. En vaak genoeg kook ik 2 verschillende maaltijden. Spaghettisaus met verschillende groente maar alfijd als basis tomatensaus is een hit. Grote pan namen en kleine zakjes invriezen. Is ook snel klaar. Als je niet 3x op een dag brood wil geven, dan geef je wat anders voor ontbijt of lunch? Pap, pannekoekjes, yoghurt, wraps etc.

17 uur geleden

Bedankt voor de reacties. Ik was vergeten te zeggen dat hij ook nogsteeds opvolgmelk krijgt. Een fles in de middag, een fles voor het slapen gaan. Dus de rest is daarnaast. Maar zelfs met die fles in de avond word hij wakker als die niet goed gegeten heeft. Hij is idd wel wat moe in de avond, maar eerder eten lukt niet want ik kan pas komen als mijn partner op hem kan letten ivm grote verbouwing. Hij heeft ook een ei allergie die makkelijke dingen zoals een omelettje of pannekoekje zijn wat uitdagender. Pap heeft ie niks mee, eigen de meeste dingen die hij met lepel moet krijgen behalve yoghurt heeft ie niks mee. Hij wil het zelf kunnen pakken 🙄 we doen daarom ook ons best hem met de lepel te leren eten maar momenteel is het nog té grappig om alles lekker op de grond te gooien. Ik kijk uit naar de tijd dat ze toch beter gaan eten. Hij groeit overigens ook gewoon prima qua lengte en gewicht, maarja dat zegt ook niet alles natuurlijk. Als ik steeds brood ga eten ga ik ook niet dood, maar wil ook niet zeggen dat het goed is 😂 Blijft een ergenis hier dat eten 🥲

17 uur geleden

Komen = koken*

14 uur geleden

Hier gaat er in de avond ook echt 0 van avondeten naar binnen. Dus hij krijgt vaak fruit en een cracotte en we zijn sinds deze week ook begonnen met een bakje yoghurt (op advies van het consultatiebureau) om dan iedere avond een soort van ‘toetje’ aan te bieden, als je je er een soort van ritueel van maakt zou de rest vanzelf volgen dus wij zijn ook erg benieuwd of dit gaat helpen, willen in ieder geval de cracotte en uiteindelijk het fruit graag afbouwen en hopelijk gaat hij dan ook gewoon iets van een avondprutje eten

9 uur geleden

Hier is het met de pot mee eten, maar zorg ik dat er altijd wel 1 component is die hij lust. En na het eten is er altijd nog fruit of er nu goed of slecht gegeten is. Oh en we doen altijd een schaaltje rauwkost erbij. Komkommer, of tomaat (eet hij beide niet maar toch proberen we t 😂). Bietjes, avocado eet hij wel graag dus dat dan wekelijks. En we eten wat vaker dingen die hij wel lust

9 uur geleden

Reactie op soundofwaves

Bedankt voor de reacties. Ik was vergeten te zeggen dat hij ook nogsteeds o ...
Wij hebben ook ei allergie (en melk, soja en mais 🥲) Pannekoekjes met banaan lukken goed zonder ei! En ik heb een heel lekker recept met havermout en appelmoes, of met boekweit, amandelmeel en banaan. Dan skip je dus ook de gluten en heb je ook een variatie in vezels. Je zou ook een pap of smoothie kunnen geven in een siliconen knijpzakje als ontbijt. Dan kan hij het wel gewoon zelf doen :)

5 uur geleden

Reactie op soundofwaves

Bedankt voor de reacties. Ik was vergeten te zeggen dat hij ook nogsteeds o ...
Pannenkoek met melk, banaan en havermout. Misschien een optie

5 uur geleden

Reactie op FWx

Wij hebben ook ei allergie (en melk, soja en mais 🥲) Pannekoekjes met ban ...
Zou je dat recept willen delen? Ik had idd ook wat appel/wortel muffins gezien zonder ei, in de vakantie ook maar eens proberen

5 uur geleden

Reactie op Elinevdwij

Pannenkoek met melk, banaan en havermout. Misschien een optie
Zal het zeker eens uitproberen! Ik had al wel eens een pannenkoek met havermout geprobeerd maar persoonlijk vond ik die wat stevig. Maar wellicht deed ik wat verkeerd

4 uur geleden

Reactie op soundofwaves

Zou je dat recept willen delen? Ik had idd ook wat appel/wortel muffins gez ...
Ja zal ik na de feestdagen even delen. Ik ben niet thuis en daar heb ik het opgeschreven staan