10 Reacties
2 jaar geleden
Wisselen kan altijd. Maar veel praktijken hebben meerdere verloskundigen. Afspraken worden dan, waar mogelijk, steeds bij iemand anders gepland zodat je alle gezichten een keer hebt gezien voor je bevalling. Is dit misschien bij jou ook aan de orde?
2 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee om te wisselen omdat er geen klik is, maar een klik met jouw vk vind ik wel belangrijk. Als jij wil wisselen, moet je dat zeker doen.
Bij mijn vorige zwangerschap was ik rond 32 weken van vk gewisseld ivm verhuizing naar een nieuwe woonplaats. Ik vond het zo jammer om te wisselen, omdat ik mij echt goed voelde bij mijn vorige vk. Alleen bij mijn vitaliteitsecho hadden we wel iemand waar we het iets minder mee hadden. Bij de echo’s daarna hadden we een hele leuke vk en hebben we alle echo’s bij haar gepland.
Nu doe ik trouwens de meeste echo’s ook weer bij mijn oude vk🤣
Google naar vk praktijken in de buurt. Lees de meest recente recensies en wat ze scoren. Kijk ook hoe ze werken. Hoeveel verloskundigen hebben ze? Ga je met allemaal in aanraking komen?
2 jaar geleden
Ik weet nog dat ik kraamzorg pas bij 20 weken geregeld had hahaha, dan had jou verloskundige een beroerte gekregen denk ik.
2 jaar geleden
Hi , ik ben kraamverzorgende. Het is heel normaal om te wisselen. Je gaat je hele zwangerschap te maken krijgen met de verloskundigen, tijdens de bevalling en na de bevalling komen ze een paar keer aan huis.
Wel is het zo dat er bij elke praktijk meerdere dames werken. Dus elke afspraak zal je wel iemand anders hebben.
Verder hoef je niet perse een klik te hebben maar het is wel belangrijk dat het veilig genoeg voelt om al je vragen te stellen. Als je dat mist zou ik zeker wisselen. Juist nu. Hoe langer je er zit hoe lastiger het misschien word.
En zou wel gauw op zoek gaan naar kraamzorg. Die zitten namelijk gauw vol
2 jaar geleden
Reactie op Sonia103882
Ik weet nog dat ik kraamzorg pas bij 20 weken geregeld had hahaha, dan had ...
Ik lig even in een scheur hier 😂 ik was bij de vorige idd ook zo laat..
Maar als de verloskundige je geen goed gevoel geeft dan zou ik idd gewoon wisselen, er moet toch ook een soort vertrouwen zijn in die persoon.. als er iets is zou je dat makkelijk bespreekbaar moeten kunnen maken.. zonder gekke opmerkingen te krijgen etc. 😉
2 jaar geleden
Ik ben vorige week ook geswitcht na een uitgebreide intake en eerste echo. Voelde een beetje lullig maar ben blij dat ik daar niet meer heen hoef