53 Reacties

21 dagen geleden

Ik had/heb dit ook. Heb die roze wolk tijdens mijn zwangerschap ook niet echt gehad.

21 dagen geleden

Ik heb dit ook heel erg mijn dochtertje is 2 weken geleden geboren. Wel een pittige bevalling maar ook ik zit niet op een roze wolk op dit moment. Voel me eenzaam en ook veel huilen. Ik heb het gevoel niks goed doe zowel voor me dochtertje als me partner. Zit niet lekker in mijn vel. Morgen krijg ik weer hulp omdat mentaal gewoon niet goed gaat😪. En lichamelijk ben ik ook gewoon doodmoe. Ik herken je punten helemaal😔 maar ook wij kunnen dit uiteindelijk❤️

21 dagen geleden

Het klinkt me wel bekend! Mijn dochter is ondertussen bijna 6 weken oud. Ik had deze gedachtes ook zeker wanneer ze veel aan het huilen was. Nu focus ik me vooral op alle mooie momenten en ik kan zelf lichamelijk ook meer nu(ook pittige bevalling met uiteindelijk keizersnede). Dat scheelt al een hoop.

21 dagen geleden

Reactie op steffy2811

Het klinkt me wel bekend! Mijn dochter is ondertussen bijna 6 weken oud. Ik ...
Wat fijn om te horen dat je dat geholpen heeft! Ik hoop dat het goed gaat ❤️

21 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Wat fijn om te horen dat je dat geholpen heeft! Ik hoop dat het goed gaat ❤ ...
En ik probeerde zodra het mocht en kon elke dag even een wandelingetje te maken buiten al is het maar een blokje om. Ben je toch buiten geweest. Ik wordt zelf altijd heel depri van hele dagen binnen zitten.

21 dagen geleden

Reactie op MelissaSignet

Ik heb dit ook heel erg mijn dochtertje is 2 weken geleden geboren. Wel een ...
Ik heb ook echt het gevoel dat ik niks goed doe en ook mijn partner niet goed genoeg kan steunen of samen genieten. Dat ik hem te niet doe en ook onze zoon natuurlijk. Ik hoop dat de hulp gaat bijdragen aan een positief gevoel ❤️

21 dagen geleden

Reactie op kaylee-Cherryll

Ik had/heb dit ook. Heb die roze wolk tijdens mijn zwangerschap ook niet e ...
Het is zo lastig. Wat heeft jou geholpen?

21 dagen geleden

Reactie op steffy2811

En ik probeerde zodra het mocht en kon elke dag even een wandelingetje te m ...
Ja daar kijk ik ook naar uit. Het ‘gewone leven’ weer oppakken ofzo. Normale dingen doen

21 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Het is zo lastig. Wat heeft jou geholpen?
Eerlijk gezegd niets. Ik denk dat het met de tijd steeds beter gaat. Het is natuurlijk allemaal best pittig.

21 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Ja daar kijk ik ook naar uit. Het ‘gewone leven’ weer oppakken ofzo. Normal ...
Ja precies en daar ga je sws wel een aantal keren over nadenken want je hebt nu ook een kleintje om rekening mee te houden wat dat betreft😅 ik ga woensdagavond bijv. Voor het eerst weer naar mijn muziek vereniging maar niet gelijk de volle avond.

21 dagen geleden

Reactie op kaylee-Cherryll

Eerlijk gezegd niets. Ik denk dat het met de tijd steeds beter gaat. Het is ...
Ja ik geloof daar ook in. Zo moeilijk om hier doorheen te komen

21 dagen geleden

Reactie op steffy2811

Ja precies en daar ga je sws wel een aantal keren over nadenken want je heb ...
Wat goed van je. Ik struggle echt met moedergevoelens. Hoop echt dat ik het snel mag en kan ervaren

21 dagen geleden

Reactie op Marjo2024.

Wat goed van je. Ik struggle echt met moedergevoelens. Hoop echt dat ik het ...
Komt goed! Soms hebben dingen een beetje tijd nodig!

21 dagen geleden

Lieve mama, wat jammer dat je niet kunt genieten. Ik heb bij mijn eerste kindje dit gevoel ook niet echt gehad, maar ik moet zeggen ik ben vrij sceptisch over het bestaan van de roze wolk om mee te beginnen. Praat erover. Je hele wereld (en die van je partner) is nu anders. En daar mag je best verdrietig om zijn. Ik ben zelf 1,5 jaar zoekende geweest. Inmiddels heb ik mijn tweede kindje mogen krijgen en merk ik dat ik er veel relaxter insta. Ook omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. Maar natuurlijk ben je nu overdonderd en is het logisch met hoe het “nieuwe leven” eruit ziet. Maar blijf praten en ga er niet mee rondlopen zoals ik heb gedaan. Pak de dag zoals die komt. Ik weet zeker dat je binnen no time hier doorheen bent❤️

21 dagen geleden

Reactie op Nienepien1993

Lieve mama, wat jammer dat je niet kunt genieten. Ik heb bij mijn eerste ki ...
Dankjewel voor je mooie woorden. Ik praat er zeker over. Verloskundige en kraamzorg is op de hoogte. Ze gaan een warme overdracht doen naar de wijkverpleegkundige. Ik ben ook gewoon zo onzeker. Hoop dat ik mezelf snel weer terugvind…

21 dagen geleden

Die roze wolk is wel een beetje een fabeltje aan het worden naar mijn mening. Had bij de eerste ook zeker geen roze wolk, ook al had ik eindelijk mijn kindje in mijn armen na 10 jaar proberen.. Ook mijn zwangerschappen zat ik overduidelijk niet op een roze wolk.. het was ronduit verschrikkelijk! Maar wat ben ik nu blij met mijn peuter van 2,5 jaar en mijn baby van 3 weken. Het is gewoon echt even een weg vinden met al die veranderingen. Zodra je die hebt gevonden komt dat fijne gevoel vanzelf. Slaaptekort en die enorme druk om het goed te doen helpen vast ook niet mee om je echt “goed” te voelen nu.

21 dagen geleden

Reactie op Zeeuws-meisje

Die roze wolk is wel een beetje een fabeltje aan het worden naar mijn menin ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat ik ook zo’n pad als jij mag bewandelen en me snel weer mezelf mag voelen.

21 dagen geleden

Hier ook geen roze wolk. Kan moeilijk met mijn gevoelens overweg en ben telkens bang dat ik het allemaal niet goed doe. Onze dochter is morgen 4 weken maar man wat is het zwaar. Vooral het vele huilen en dan moeilijk te troosten. Mijn mannetje pakt dit nu grootendeels op maar doordeweeks overdag moet ik het toch echt zelf doen😔😢

21 dagen geleden

Denk dat veel mensen de roze wolk niet bewandelen. Het is toch een hele verandering een kleintje ineens in je leven. Het zijn pittige tijden. Tenminste ik ervaar ze. Overdag en savonds bezig zijn met je kleintje. Ik hoop ook snel het pad te mogen bewandelen🍀

21 dagen geleden

Reactie op marisje_luna

Hier ook geen roze wolk. Kan moeilijk met mijn gevoelens overweg en ben tel ...
Wat fijn dat je zo kan steunen op je partner. Je houdt het al 4 weken super goed vol. Dit kan jij! Ik zie ook erg op tegen het moment dat mijn vriend weer gaat werken.