15 Reacties
gisteren
Nee hier ook nog niet is nu 15 maanden, fysio is bij ons geweest en ze blijkt hyper mobiel dus kan nog wel even duren voordat ze echt kan lopen, verder trekt ze zich wel goed op. Aanmoedigen, motiveren en vooral niet forceren, het komt vanzelf! Mijn oudste was 10 maanden toen ze achter haar loopkarretje liep en met 12 maanden helemaal los, zo verschillend elk kindje.
Je kan je kleintje toch gewoon in de kinderwagen doen? Of in het karretje in de winkel? En anders heb je zon baby carrier en kan je je kleintje op de zij dragen, doe ik ook met de kleinste.
En als ze aan je vragen of ze al loopt, zeg je gewoon "nee, het komt wanneer het komt" en loslaten.. want jouw kleintje voelt jouw spanning ook aan, komt goed 💪. Iemand heeft een keer tegen mij gezegd "kinderen zijn kinderen en geen robots" dat is mij altijd heel sterk bij gebleven 😅.
gisteren
Reactie op SharElaine
Nee hier ook nog niet is nu 15 maanden, fysio is bij ons geweest en ze blij ...
Ik zit ook te denken om weer naar de fysio te gaan. Ze had fysio voor haar voorkeurshouding en daarna omdat ze met 10 maanden nog niet van liggend naar zit kwam. Paar weken later lukte dit gelukkig wel.
In de kinderwagen is ze maar kort tevreden. Dan gaat ze huilen en gillen, zich eruit proberen te wurmen. In de winkelwagen is het ook constant eruit proberen te klimmen, zowel zitje als dd mand zelf. Vind hrt momenteel onmogelijk om dingen buiten de deur te doen. 🙁
Ik vind dat loslaten zo moeilijk. Op de opvang lopen alle kindjes rond dezelfde leeftijd al rond. Ook hier in de buurt lopen ze al rond, soms al in de speeltuin voor ons huis van vergelijkbare leeftijd. Ik weet dat ik haar niet kan forceren, maar het voelt alsof ze zo achter blijft.
gisteren
Reactie op Roosje35
nee onze zoon 14 maand en doet ook nog niet.
winkelwagen zitje gaat ze er ...
Ja klimt ze ook uit helaas. Ze wilt niet meer zitten en gewoon rustig kijken bij uitjes die ik probeer. Supermarkt, winkels, bibliotheek, kinderboerderij, alles eindigt in schreeuwen en los proberen te komen.
gisteren
Reactie op VerliefdeUil123
Ik zit ook te denken om weer naar de fysio te gaan. Ze had fysio voor haar ...
Ja bij mij doet ze dat ook weleens huilen in de kinderwagen of ineens gillen, maarja ik heb zoiets ieder kind doet dat wel of heeft het gedaan en heb daar een beetje schijt aan hoor voor anderen, ze moeten ook leren dat ze niet altijd hun zin kunnen krijgen en van alleen thuis zitten word ik echt niet happy.
Mm ja snap wat je zegt hoor, heb ik ook soms wel als ik andere kindjes van haar leeftijd zie die al rond stappen of zelfs jonger, mja wat doe je eraan?
Is ze te vroeg geboren misschien? Heb je het idee dat ze misschien pijn heeft? Een osteopaat kan je ook op weg helpen als er bijv dingen in haar lijfje vastzitten of indd even de fysio mee laten kijken.. sommige kindjes zijn nou eenmaal later, kijk naar jezelf was jij of je vriend/man bijv ook laat als baby zijnde? Misschien dat dat je wat rust kan geven?
18 uur geleden
Hier ook niet, ze durft eindelijk een beetje te stappen met de wagen zonder meteen door de knieën te zakken 🤭 maar los staan absoluut niet
14 uur geleden
Reactie op SharElaine
Nee hier ook nog niet is nu 15 maanden, fysio is bij ons geweest en ze blij ...
Even een andere vraag, ik heb zelf EDS, dus op volwassen leeftijd extreem hypermobiel, ook gevraagd bij meerdere fysio's, kinderartsen, inze ergo en onze osteopaat, maar alle kinderen en babies zijn hypermobiel, omdat 90% van alle gewrichten nog kraakbeen zijn en dus zacht zijn. En iedereen heeft tegen ons gezegd dat dit bij kinderen onder de 13 jaar niet getest en niet bevestig kan en mag qorden o.dat dit er bij hoort
5 uur geleden
Reactie op LauraLove
Even een andere vraag, ik heb zelf EDS, dus op volwassen leeftijd extreem h ...
Wat is jouw vraag?
Bij ons is de fysio aan huis geweest en heeft verschillende testjes gedaan, zo kan ze zittend met de neus op de grond, haar voetjes tegen het onderbeen, als ze staat ziet ze dat haar heupen super flexibel zijn.. haar spierspanning is heel laag en dat moet dus getraind worden, we hoeven alleen maar te oefenen met staan zodat dat sterker gaat worden, maar het kost haar heel veel kracht daarom kan het langer duren.. ze kan ook op latere leeftijd gaan "verstijven" zo noemen ze dat en dat ze dan minder flexibel gaat worden.
Sommige kinderen zijn flexibeler dan andere en het komt 5-10% voor zei de fysio, dus niks ernstigs tot nu toe en wij gaan van het positieve uit dat het goed komt.
3 uur geleden
Reactie op LauraLove
Mag ik je anders een privé berichtje sturen?
Ja natuurlijk