28 Reacties
2 weken geleden
Dat raar wij hoef niet met 18 maanden terug.
Hij loopt nog niet en terug geven kan hij nog niet
2 weken geleden
Reactie op Schildpadjes
Hij loopt nog niet en terug g ...
Woorden zeggen doet wel
2 weken geleden
Je kan het misschien oefenen door voor te doen en het dan met hun te spelen. Als ze het dan doen keihard klappen en juichen.
Maar maak je vooral niet druk om de ontwikkeling van je kinderen! Bij een arts moet alles in hokjes passen en sommige kinderen zijn daar nog niet mee bezig het is maar net waar hun interesse ligt
2 weken geleden
Reactie op Schildpadjes
Hij loopt nog niet en terug g ...
Woordjes worden hier ook nog niet gezegd, dus eigenlijk missen ze 2 punten bij het van Wiechenschema. Misschien dat we daarom ook terug moeten komen, dat heeft ze niet gezegd. Daarom dacht ik, ik check even hier of anderen ook met 18 maanden weer terug moeten of dat we een uitzondering zijn.
2 weken geleden
Reactie op Littlebutterfly
Je kan het misschien oefenen door voor te doen en het dan met hun te spelen ...
Dankje! Voordoen kan ik nog proberen met mijn oudste dochter samen, die vind dat wel leuk.
Ik maak me dus wel heel druk vanaf de geboorte. Er is altijd wel iets wat ze niet doen waarvoor we weer terug moeten. Die hokjes vallen ze dus buiten, en daar baal ik zo van. Ik snap dat er kinderen langzamer moeten zijn, maar waarom dan precies deze meiden. Ik heb al zorgen genoeg 🙈
2 weken geleden
Hier wel geven en nemen + lopen. Alleen geen woordjes, ook geen papa/mama.
Wij moeten met 18 maanden terug komen omdat dat normaal is. En niet omdat ze zich zorgen maken. Er is standaard een 18 maanden check is me vandaag verteld
2 weken geleden
Hier 1 van 14 maanden zegt een paar woordjes loopt langs dingen en doet blokjes terug in het doosje en pakt ze weer dus eigenlijk goed kwa ontwikkeling met de 2 eigenlijk pas terug want hier is dat dus niet met 18 maanden. Maar omdat hij nog maar 1.5 a 2 boterhammen op een dag eet vinden ze te weinig moeten wij dus terug komen met 18 maanden in plaats van met 2
2 weken geleden
Reactie op Debbievenray1
Hier 1 van 14 maanden zegt een paar woordjes loopt langs dingen en doet blo ...
Hier eten ze ook maximaal 2 boterhammen thuis per dag. Moet ook de flessen gaan afbouwen maad dat lukt niet. Ze worden vaak huilend wakker van de honger en willen dan echt flesvoeding, geen boterham of normale melk. In de afgelopen 1,5 maand zijn ze ook niet aangekomen. Een meid is zelf 300gram afgevallen maar daar zei ze gelukkig niet veel over.
2 weken geleden
Reactie op MamaEm
Hier eten ze ook maximaal 2 boterhammen thuis per dag. Moet ook de flessen ...
Ja vind het eigenlijk heel vreemd vind op deze leeftijd 2 boterhammen best netjes. Hij krijgt overdag bij het ontbijt en de lunch wel gewoon halfvolle melke en savonds voor het slapen gewoon nog kunstvoeding anders gaat hij niet slapen..zijn gewicht was 11.58 dus was ook niks mis mee
2 weken geleden
Reactie op Kaastosti
Huh maar lopen hoeft toch pas met 2 jaar ofzo? Sorry, de andere weet ik nie ...
Bij onze cb houden ze daar 18 maanden aan. Ik had begrepen dat er daarna onderzoek wordt gedaan waarom het vertraagd is zoals lage spierspanning oid. Maar 1 meid wilt wel lopen maar kan het niet. Ze staat soms een paar seconden los. De andere meid staat nog niet eens los. Ze zijn heel erg voorzichtig en durven ook niks. Dan kunnen ze ook niet oefenen om balans te leren houden. Ook met aanmoediging zakken ze op hun knieën en knielopen ze verder. 🫠
Geven en nemen en 2 woordjes met 14 maanden dacht ik.
2 weken geleden
Reactie op MamaEm
Bij onze cb houden ze daar 18 maanden aan. Ik had begrepen dat er daarna on ...
Maar kunnen ze in de box of in hun bedje wel zelf gaan staan
2 weken geleden
Reactie op MamaEm
Bij onze cb houden ze daar 18 maanden aan. Ik had begrepen dat er daarna on ...
Fascinerend! Ik heb echt het idee dat ze bij jou strenger zijn dan bij mij. Mijn zoon pakte een blokje aan, deed alsof ie m terug ging geven maar bedacht zich op het laatste moment en smeet m door de ruimte. En daarna moest hij heel hard lachen. De verpleegkundige geloofde wel toen ik zei dat hij het kon. Maar ze heeft het dus niet gezien
2 weken geleden
Reactie op Kaastosti
Fascinerend! Ik heb echt het idee dat ze bij jou strenger zijn dan bij mij. ...
Ja nou, volgensmij vond ze het nogal chaotisch met alle kinderen in dat kleine kamertje. Ze zijn bij mij altijd streng. Moest al eerder terug omdat hun lijntje wat te snel steeg.
Je hebt een grapjas! 😂
Maar mijn tweeling kan het daadwerkelijk ook niet. Snappen soms niet dat je tegen ze praat lijkt het. Boekje voorlezen lukt ook niet want ze luisteren gewoon niet, trekken dat alleen maar uit je handen. Dingen uit het boek aanwijzen doen ze ook niet, wat ik wel een beetje verwacht met deze leeftijd.
Ik ga slapen, hallo negatieve spiraal 🙃
2 weken geleden
Reactie op Debbievenray1
Maar kunnen ze in de box of in hun bedje wel zelf gaan staan
Ja optrekken kunnen ze wel. Zolang ze de tafel vasthouden blijven ze wel staan. Maar o wee als ze de tafel los moeten laten, nope nee dat doen ze eeeecht niet. Al biedt je ze hun favoriete snack aan, dan zakken ze meteen op de knieën en lopen ze zo.
2 weken geleden
Reactie op MamaEm
Ja optrekken kunnen ze wel. Zolang ze de tafel vasthouden blijven ze wel st ...
Doet die van mij ook niet heel stabiel nog maar die begint nu pas met veel optrekken aan alles dus die heeft dat evenwicht ook nog niet goed genoeg. Aan 1 hand lopen doet hij ook niet vind hij ook eng haha